2023-04-28, 23:28
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
oj förlåt, igår. Videon var precis uppladdad. Det kallas rally även fast det är 1,5 år till valet och lite folk för att vara Trump. Lokalen ser rätt fullsatt ut.
Det intressanta är vad han säger...
Vad sa han om abortförbud, statsskulden, inflationen, kriget i Ukraina, arbetslösheten, infrastruktur och hemlöshet?

Nämnde han att GOP vill minska stödet veteranerna (och att han är emot det)?

Citera
2023-04-28, 23:42
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Vad sa han om abortförbud, statsskulden, inflationen, kriget i Ukraina, arbetslösheten, infrastruktur och hemlöshet?

Klicka och lyssna. Det är det här som är problemet. Du har starka åsikter om honom men du vill inte lyssna på vad karl säger utan vill hellre ta del av den färdigtuggade viktade versionen av någon vänsterjournalist. Lyssna och bilda dig din egen uppfattning!
Citera
2023-04-28, 23:47
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Klicka och lyssna. Det är det här som är problemet. Du har starka åsikter om honom men du vill inte lyssna på vad karl säger utan vill hellre ta del av den färdigtuggade viktade versionen av någon vänsterjournalist. Lyssna och bilda dig din egen uppfattning!

Att du inte vill gå in på detta är inte en ursäkt!

Säg bara han sa inget om detta..

Citera
2023-04-29, 00:07
Medlem
knashs avatar
Citat:

Att du inte vill gå in på detta är inte en ursäkt!

Säg bara han sa inget om detta..

Jag skrev ju en kort summering vad han sa i videon i första inlägget.

Men om du vill gå in på de ämnena:
Abort: 2016 sa att han är som Ronald Reagan i frågan, republikansk.
Ukraina: Han kan stoppa kriget på 24h utlovar han
Hemlösheten: Jag länkade en video förr där har drog igenom hela sin plan på att ta tillbaka gatorna för laglydigt folk och ge de hemlösa vård så de kan fungera.
Arbetslösheten: Under Trump innan pandemin var arbetslösheten historiskt lågt.
Statskulden och Inflation: Trump har varnat för recension och den kommer va en big one.

Då hela finanssystemet har varit riggat av centralbankerna länge och kommer implodera så kommer de försöka övergå till CBDC central bank digital currency för att fortsätta behålla makten över pengasmarknaden. Men det kommer Trump inte tillåta. Spekulerar jag!
Citera
2023-04-30, 14:05
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Victor Davis Hansson diskuterar Trump vs De Santis. Högintressant:
https://www.youtube.com/watch?v=y3DYd7m2DYA&ab_channel=TheTelegraph
Oerhört bra och nyanserad analys av presidentkandidaterna och det politiska läget.
Rekommenderas!
Citera
2023-04-30, 14:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag skrev ju en kort summering vad han sa i videon i första inlägget.

Men om du vill gå in på de ämnena:
Abort: 2016 sa att han är som Ronald Reagan i frågan, republikansk.
Ukraina: Han kan stoppa kriget på 24h utlovar han
Hemlösheten: Jag länkade en video förr där har drog igenom hela sin plan på att ta tillbaka gatorna för laglydigt folk och ge de hemlösa vård så de kan fungera.
Arbetslösheten: Under Trump innan pandemin var arbetslösheten historiskt lågt.
Statskulden och Inflation: Trump har varnat för recension och den kommer va en big one.

Då hela finanssystemet har varit riggat av centralbankerna länge och kommer implodera så kommer de försöka övergå till CBDC central bank digital currency för att fortsätta behålla makten över pengasmarknaden. Men det kommer Trump inte tillåta. Spekulerar jag!
Är du så lättlurad att du inbillar dig trumpen kommer genomföra dessa vallöften.
Vi alla vet ju redan det är rena lögner som trumpen ger i sina vallöften, precis som sist.

Och den sista låter som trumpen ska sko sig på den Amerikanska staten igen, självklart det är bättre att ha en centralt styrd penningmarknad, då den har kontroll över pengarna.
Och vi förstår nu att trumpen att få hem sina mutor pga bankernas penningtvättskontroll, för det är just så här trumpen pratar när han stött på hinder av någon art, inte första gången vi sett detta heller.
Citera
2023-04-30, 17:54
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Är du så lättlurad att du inbillar dig trumpen kommer genomföra dessa vallöften.
Vi alla vet ju redan det är rena lögner som trumpen ger i sina vallöften, precis som sist.

Och den sista låter som trumpen ska sko sig på den Amerikanska staten igen, självklart det är bättre att ha en centralt styrd penningmarknad, då den har kontroll över pengarna.
Och vi förstår nu att trumpen att få hem sina mutor pga bankernas penningtvättskontroll, för det är just så här trumpen pratar när han stött på hinder av någon art, inte första gången vi sett detta heller.
Du skulle inte ens tror att jorden är rund om Trump sa det. Hans 26 bedrifter, som du ignorerar, visar att han fick saker gjorda. Jag tror folket vill ha en handlingskraftig ledare nu när nationella problem hopar sig och Usas internationella status dalar medans Kina varit på frammarsch. Tidigare samarbetsländer till Usa, t.ex Saudi, omvärderar sin ställning till väst i och med att det inte är självklart längre vem som är framtidens ledande ekonomi. Kolla på Telegraphs intervju som länkades.

Vi hoppar pengamarknads diskussionen den är lite för komplex och då ska centralbankerna, wall street och fed vara i fokus. Mitt budskap var att Trump är på folkets sida i den frågan inte centralbankernas.
Citera
2023-05-01, 13:41
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du skulle inte ens tror att jorden är rund om Trump sa det. Hans 26 bedrifter, som du ignorerar, visar att han fick saker gjorda. Jag tror folket vill ha en handlingskraftig ledare nu när nationella problem hopar sig och Usas internationella status dalar medans Kina varit på frammarsch. Tidigare samarbetsländer till Usa, t.ex Saudi, omvärderar sin ställning till väst i och med att det inte är självklart längre vem som är framtidens ledande ekonomi. Kolla på Telegraphs intervju som länkades.

Vi hoppar pengamarknads diskussionen den är lite för komplex och då ska centralbankerna, wall street och fed vara i fokus. Mitt budskap var att Trump är på folkets sida i den frågan inte centralbankernas.
Så du är så lätt lurad, du skriver som du läser innantill först och där du upprepar mantran du inte ens riktigt tror på.

En fråga en väljare ska fråga sig, vilka vallöften uppfyllde trumpen för mig, och är du då en fattig väljare som många MAGA-väljare är, så är svaret praktiskt taget ingenting.
Och det som var åts upp direkt.

De bedrifter du skriver, så skrattar jag svårt för flera av dom, finns trådar för flera av dom och där övergav TDS-trumpnissarna trådarna, då det dom påstod aldrig uppfylldes.
Men det hindra inte dig att upprepa skräpet och försöka lura oss att du ens tror på dom, för så lättlurad kan du inte vara.
Citera
2023-05-02, 22:20
Medlem
0rganets avatar
Nu när det kommit fram att Donald flugit Epsteins LolitaExpress 7 gånger (https://www.dailymail.co.uk/news/article-10331943/Trump-flew-seven-times-Jeffrey-Epsteins-private-Lolita-Express-jet-flight-logs-reveal.html) Och DeSantis plötsligt vill avliva pedofier... Sammanhang?

Detta kommer nog komma upp i valrörelsen och sätta ett par käppar i hjulen för Donald.

Citera
2023-05-02, 23:26
Medlem
Citat:
Nu när det kommit fram att Donald flugit Epsteins LolitaExpress 7 gånger (https://www.dailymail.co.uk/news/article-10331943/Trump-flew-seven-times-Jeffrey-Epsteins-private-Lolita-Express-jet-flight-logs-reveal.html) Och DeSantis plötsligt vill avliva pedofier... Sammanhang?

Detta kommer nog komma upp i valrörelsen och sätta ett par käppar i hjulen för Donald.

Ja, det kommer att bli jobbigt som fan att förklara varför han flög hemifrån till sitt hotell i New Jersey.
Citera
2023-05-02, 23:33
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelJanne
Ja, det kommer att bli jobbigt som fan att förklara varför han flög hemifrån till sitt hotell i New Jersey.

Men hade han inte sagt ifrån att han inte ville ha något med Epstein att göra?

Citera
2023-05-02, 23:38
Medlem
Citat:
Men hade han inte sagt ifrån att han inte ville ha något med Epstein att göra?

När då? Enligt artikeln så flög han med Epstein mellan 1993-1997.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in