2023-04-22, 22:55
Medlem
KillenArCPs avatar
En del kan vara riktigt fittiga och jag tycker mig se mer och mer Reddit-nivå på en del mods.

Fick nyligen en tråd borttagen där folk höll till OnTopic och frågan kan tyckas fjantig men ändå relevant. Borttagen utan motivering och vägrar att svara via PM. Sådan- mods är änna riktiga fittor.

Generellt sätt upplever jag dock de äldre modsen som betydligt skickligare och faktiskt riktigt vettiga. De allra flesta är bra men som sagt, admins kanske ska tänka efter en gång extra när de utser en mod.
Citera
2023-04-22, 23:19
Bannlyst
Tror inte det, bortsett ifrån en som vattnar blommor.
Citera
2023-04-23, 10:58
Medlem
Autistjävlar hela bunten. Allt som inte är punkt och pricka tråden varnas. Humor är förbjuden i kommunistflashback numera.
Citera
2023-04-23, 11:12
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brawndo
Tror inte det, bortsett ifrån en som vattnar blommor.

Han är det så vitt jag vet inget fel på. Tvärt om.

Personligen anser jag att det bara finns en stolle.
Bara en?
Otroligt nog, ja.

Tycker det funkar ganska bra med modereringen av ett antal frivilliga själar som rensar upp på vårt skitsnack, offtopicande, baktalande och idiotsnackande.

Så nej, jag håller inte med TS för fem öre.

/VV
Citera
2023-04-23, 19:01
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Autistjävlar hela bunten. Allt som inte är punkt och pricka tråden varnas. Humor är förbjuden i kommunistflashback numera.

Statligt styrda humorlösa kommunistnazistjudar med en släng av autism och lite andra bokstavsdiagnoser - det är vi det!

admin5

p.s glömde jag säga att vi är hardcoreknarkare? Trycker i oss fultjack och Fentanyl med hästsprutor som om det inte fanns någon morgondag.
Citera
2023-04-28, 11:04
Medlem
HomoDeuss avatar
Gissar att de är ogillade av vissa, men inte andra, som med allt annat.
De medlemmar som inte klarar av att bli tillrättavisade ogillar säkert modsen.
Liksom de medlemmar som tar modsen och sitt anonyma medlemskap på för stort allvar.

Mods är bara vanliga efterblivna och småtrasiga typer, som alla andra.
Om man gillar dem eller inte beror bara på hur väl egna trasigheter synkar med deras.
Citera
2023-04-28, 21:19
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Inget direkt hat mot moddar från min sida heller. Finns bara en moderator som jag stör mig på. Men handlar inte om hur han modererar, utan mest för att jag tycker han verkar dum i huvudet + sannolikt iranier.

Flashback hade inte fungerat utan moderatorer, så det är bra att en del orkar med det där uppdraget.
Citera
2023-05-01, 18:00
Medlem
Yayois avatar
Kan ju inte precis säga att jag tycker om dem eller vill ha med dem att göra.

I politiska och samhällsorienterade delforum är det en skock obehagliga fårskallar som röstar på SD och kollar på Swebbtv. Hur mycket det faktiskt påverkar möjligheten att kunna nyttja plattformen har gått upp och ner lite. Just nu går det mest utför.
Senast redigerad av Yayoi 2023-05-01 kl. 18:07.
Citera
2023-05-18, 12:00
Medlem
Yayois avatar
Ibland tar de bort inlägg men låter det man har skrivit finnas kvar i andras citeringar. Det är ju ändå rätt så generöst. Fast de blir ju inte mer älskansvärda för det utan framstår bara som något mer patetiska.

Annars så tror jag faktiskt att vissa av de som sysslar med moderering här inte sällan vill försöka provocera användarna till att just reagera och klaga. Det kan finnas flera olika anledningar till det.

För egen del vet jag att de flesta moderatorer starkt ogillar min närvaro och aktivitet på forumet, de hatar förmodligen mig mer än vad jag någonsin orkar bry mig om dem.
Citera
2023-05-18, 18:05
Majoriteten gör ett bra jobb.
Citera
2023-05-18, 18:29
Medlem
Tycker de gör ett suveränt jobb, men ibland får man ha respekt för att de inte ser helheten i en tråd och då kan vissa enstaka inlägg se mystiska ut om de är tagna ur sin kontext. Är det en engagerad mod som följer tråden (och helst även deltar) så blir det en bättre dynamik och vissa snedsteg accepteras.

För att ta ett exempel så fick jag en gång (länge sedan nu) en varning för användarens anonymitet när jag så att en användare var "som kapten klänning" - Jag tyckte det var ganska självklart att jag inte anklagade den användaren för att vara polismannen som blev dömd för sexbrott, men reglerna för detta är stenhårda (och det ska de vara också). Man lär sig helt enkelt av sina misstag på forumet.

Sedan (och nu måste det få vara tillåtet med ett skämt) - Användaren TempeZZt (stavning ?) är ju den hårdaste moderatorn på hela flashback...och han ÄR inte ens moderator
Citera
2023-05-18, 22:52
Medlem
Sverigegrabbens avatar
ag håller faktiskt inte alls med om att det finns en "hatbild" emot moddar som du antyder. Men jag har varit med sedan 1 januari 2010 och jag kan säga att moddarna har blivit avsevärt mycket bättre med åren. I början var det lite av ett Samhall-gäng tyckte jag och kändes som de inte var mogna att ens hantera en liten Facebook-grupp, än mindre stora avdelningar på Nordens största internetforum.. Men idag har det som sagt blivit betydligt bättre och man ser inte alls så många dryga/korkade kommentarer från dessa som tidigare, inte heller alls lika många dåliga beslut.

Det mest korkade inlägget dock som jag kan minnas var faktiskt av admin själv som grundade I det inlägget så attackerade han en då väldigt prominent medlem av forumet vid namn De Large som flera av er veteraner säkert känner till. I det inlägget så påstod han att "De Large förstör forumet" vilket var ett väldigt märkligt uttalande då De Large bidrog exponentiellt till forumets intäkter i och med att han skapade massor med material som drog till sig såväl medlemmar som vanliga besökare och därmed boostade Flashbacks reklamintäkter. Men det var en liten avstickare.

Men nej jag upplever inte som det finns ett hat emot admins i detta forum. Om folk inte vill ha admins kan de väl kolla på hur en helt superb sida som engelska Quora på mindre än ett år förvandlades från internets bästa Q/A-sida till en rykande skithög av trollerier..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in