2023-04-27, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Kan du inte redovisa i procent istället? Om din portfölj är 50 lax så är du ett geni, om den är 50 miljoner så är det inte så mycket att tala om. Ingen blir klokare av såna här inlägg.

Satt in 313k och balans nu är 369k. Så lite drygt 18% på 2 månader. Gav bort 16000 kr i innestående vinst i första traden pga generös exit nivå. Man får tune'a saker, även om surt gå miste om pengar man hade kunnat tagit hem.
Citera
2023-04-27, 20:29
Medlem
Tankar kring optifreeze? Opticept *

Verkar som den rasat onödigt mycket? Emissionen var runt 11 kr för nåra månader sedan
Citera
2023-04-27, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
ah jätte riskabelt att ha allt i ett enda bolag.
Jag vet, förlorade dock en del när pandemin gjorde entré och var så jvla dum och sålde allt i både Apple och Swedish Match, dessa två stack iväg rejält sen dessvärre.

Men nu kör jag allt på en enda aktie som jag tror på, vinna eller försvinna.
Citera
2023-04-27, 22:08
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Jag vet, förlorade dock en del när pandemin gjorde entré och var så jvla dum och sålde allt i både Apple och Swedish Match, dessa två stack iväg rejält sen dessvärre.

Men nu kör jag allt på en enda aktie som jag tror på, vinna eller försvinna.

Du bör ju ha mellan 15-25 olika bolag för att kunna ta en nedgång. Att bra köra med ett bolag så blir det för osäkert.
Citera
2023-04-28, 09:14
Medlem
Black.Panthers avatar
Blev inköp av h&m, zinzino och intrum.

Intrum fortsätter att falla och kostar nu mindre än mina Husqvarna aktier. De kanske ska ligga där egentligen? Den dagen de slutar med en bra utdelning lär de falla ännu mer. Hoppas inte. Gillar att ha företag som varje år ” garanterar” mig en viss utdelning.

Speqta är det motsatta har gått upp över 101% sedan jag först började köpa dem.

Egentligen kanske man skulle sälja dem o sen köpa upp dem när de sjunkit tillbaka till 12-15kr st efter utdelningen? Men jag samlar ju mest så kanske inte i linje med min strategi riktigt.
Citera
2023-04-28, 09:18
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Blev inköp av h&m, zinzino och intrum.

Intrum fortsätter att falla och kostar nu mindre än mina Husqvarna aktier. De kanske ska ligga där egentligen? Den dagen de slutar med en bra utdelning lär de falla ännu mer. Hoppas inte. Gillar att ha företag som varje år ” garanterar” mig en viss utdelning.

Speqta är det motsatta har gått upp över 101% sedan jag först började köpa dem.

Egentligen kanske man skulle sälja dem o sen köpa upp dem när de sjunkit tillbaka till 12-15kr st efter utdelningen? Men jag samlar ju mest så kanske inte i linje med min strategi riktigt.

Intrum har redan slutat med bra utdelning. De gjorde 19 öre i vinst senaste kvartalet. Hur ska de kunna dela ut 6.75 kronor per år om de gör 19 öre och vinst OCH har hög skuldsättning? Det går inte, det är redan kört.
Citera
2023-04-28, 09:28
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Intrum har redan slutat med bra utdelning. De gjorde 19 öre i vinst senaste kvartalet. Hur ska de kunna dela ut 6.75 kronor per år om de gör 19 öre och vinst OCH har hög skuldsättning? Det går inte, det är redan kört.

I år ger de mig ca 13 kr tillbaka per aktie, det är jag nöjd med. Men ja fortsätter det så här så blir det kanske 0 kr utdelning nästa år. Kommer inte sälja mina aktier i intrum men lär inte bli lika sugen på att köpa aktier hos dem. Kan lika gärna fortsätta spara i stabila Husqvarna eller Cloetta i sådana fall
Citera
2023-04-28, 12:46
Medlem
Inget vidare totalt denna FM -2.4% tack vare en hävstång på OMX som man inte klev ur i tid. Måste lära mig att kassa in när man ligger skapligt på plus. Ev.dra ner hävet lite. Det går fort ibland ….hehe. Nästan hela gårdagens förtjänst uppäten.
Citera
2023-04-28, 16:10
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Inget vidare totalt denna FM -2.4% tack vare en hävstång på OMX som man inte klev ur i tid. Måste lära mig att kassa in när man ligger skapligt på plus. Ev.dra ner hävet lite. Det går fort ibland ….hehe. Nästan hela gårdagens förtjänst uppäten.

Fick lite lätt dåndimpen med mina Bulls på OMX idag. Ett tag nere på psykologisk jobbiga nivåer (Av det slag som kan kvadda humöret en smula)
Som tur är så hade jag annat att göra idag, flyttstäd av kolonistugan som nya köpare ska ta över.
Loggade in på Nordnet 1 timme sedan, och si där det hade återhämtad sig rejält. Klev av med 3500:- i förlust bara . I dom här sammanhangen är det felräkningspengar. Hade nästan -15000 när det var som värst
Sammanfattning April . Plus 17340 :- Långt över genomsnittet per månad i min statistik jag har sedan September 2022. Mycket tack vare svenska banker som behagade att bli det sista skriket i var mans portfölj under två-tre veckors tid. Tack tack. Bugar och bockar. Mina B&B placeringar spelade en mindre roll under April för ovanlighetens skull

En lättnadens suck. Dom här tillfällena så inser man att det nog var en hel del vinsthemtagningar på gång (Gissar jag) Sedan är det fredag på det.
Senast redigerad av Upplyften 2023-04-28 kl. 16:18.
Citera
2023-04-28, 18:06
Medlem
Black.Panthers avatar
Aj, det blev en tidig första maj för mig och det mesta slutade på rött. Folk måste ha tänkt likadant för speqta gick ned från 30 kr till 24kr. Nya tag på tisdag med nya inköp.
Citera
2023-04-28, 18:26
Medlem
Citat:

De hade x-datum idag.

Tror väl du har rätt i övrigt, det såg uselt ut.
Citera
2023-04-28, 18:29
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
De hade x-datum idag.

Tror väl du har rätt i övrigt, det såg uselt ut.

Ja, det är jag med på. Men det jag menar är att den utdelningen vi ser just nu kommer inte tillbaka. Så man behöver inte vänta med spänning på Q4-rapporten om 11 månader för att ta reda på om Intrum kommer kunna leverera en fet utdelning eller inte utan vi kan med väldigt hög sannolikhet redan nu säga att utdelningarna blir markant lägre framöver.

Mitt inlägg var lite otydligt kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in