2023-04-27, 10:03
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
jo, jag gillar att de har hög utdelning men det är mycket som går emot intrum nu.

Om de hade kunnat fortsätta dela ut 6.75 spänn per aktie hade det varit världens bästa papper men det ser inte så uthålligt ut.

På tal om ingenting har jag plockat upp några SSAB idag. Jag ska hålla till nästa rapport.
Citera
2023-04-27, 10:04
Medlem
Citat:
jo, jag gillar att de har hög utdelning men det är mycket som går emot intrum nu.

Det var en av mina björnar imorse…hade varit fint.
Citera
2023-04-27, 10:08
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Om de hade kunnat fortsätta dela ut 6.75 spänn per aktie hade det varit världens bästa papper men det ser inte så uthålligt ut.

På tal om ingenting har jag plockat upp några SSAB idag. Jag ska hålla till nästa rapport.

Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Det var en av mina björnar imorse…hade varit fint.

Ja t o m X2

Tror också SSAB är bra att köpa på sig till nästa års utdelning. Speqta har gått upp över 90% sedan jag började köpa dem men nu är det inte lika roligt att köpa dem då de kostar så mycket. Så blir bra när utdelningen har varit och man kan börja samla på dem igen utan att behöva betala så mycket.
Citera
2023-04-27, 11:07
Medlem
Citat:
Ja t o m X2

Tror också SSAB är bra att köpa på sig till nästa års utdelning. Speqta har gått upp över 90% sedan jag började köpa dem men nu är det inte lika roligt att köpa dem då de kostar så mycket. Så blir bra när utdelningen har varit och man kan börja samla på dem igen utan att behöva betala så mycket.

Jepp! Hade dock mer häv än så. Men men….Kommer låta som en mytoman nu, men det blev bra idag ändå. Lyckades köpa en bull med 20X häv på OMX strax efter det vände till grönt. Efter att haft en björn på morgonen som jag gick ur i tid.

Stökig förmiddag… 😌

Edit: SSAB brände jag mig på, då jag inte hade is i magen.
Citera
2023-04-27, 17:35
Medlem
Aktierna rasar som fan, idag -16,64% och de fortsätter att tappa, gått ned med snart 50% på några dagar och nu ligger man tom minus.

Jag skulle hållit mig till mina Appleaktier som man tyvärr sålde.
Citera
2023-04-27, 17:47
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Gud förbannat! Ett hel gäng ordrar som inte gick genom…..Hur ställer ni in era ordrar om ni gör dem innan öppning? Jag pratar Bull/Bear-cert nu. Hur mycket måste man ta höjd för att få genom dem. Lite luddigt förklarat, men ni kanske hajar…? Det är ju inga problem om man sitter med 1 order s as. Man vill ju gärna vara med nära öppning…

Edit: Får trösta sig med att man ligger rätt i OMX åtminstone. Får nöja mig med den och stänga ner för idag…

Orderläggning på Cert innan öppningen har jag inte försökt mig på. Har ibland fullt upp att pricka in en order när det väl har startad, en tre fyra försök ibland.
Vad jag förstått så är det ganska svårt att köpa innan öppningen med ledning av föregående avslut dagen innan. Dom nollställs enligt ett visst system och det liknar mer kaosteori än logik. Därför har jag aldrig ens försökt.
Citera
2023-04-27, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften

Orderläggning på Cert innan öppningen har jag inte försökt mig på. Har ibland fullt upp att pricka in en order när det väl har startad, en tre fyra försök ibland.
Vad jag förstått så är det ganska svårt att köpa innan öppningen med ledning av föregående avslut dagen innan. Dom nollställs enligt ett visst system och det liknar mer kaosteori än logik. Därför har jag aldrig ens försökt.

Jag har förstått det nu, men tack för bekräftelsen. I min värld trodde jag att det gick att gå in exakt där det stängde, men så är det alltså inte. Kaosteori var en passande beskrivning. Men då har man 1 pryl mindre att fundera på……
Citera
2023-04-27, 18:52
Medlem
Rullar på fint. Testkör en ny tradingstrategi i lilla depån hos DeGiro. Kortade S&P 500 via Micro-ES terminen och drog in 21000 kr på ett par dagar.

Sammanlagt plus 56000 kr sen 1 mars. Senaste fyra trades är +14000, +21000, -1000, +21000

Gått och blivit coach och mentor åt en 20årig amerikansk tjej också. Ska hjälpa henne tjäna ihop 1 miljon US dollar.
Citera
2023-04-27, 18:56
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Aktierna rasar som fan, idag -16,64% och de fortsätter att tappa, gått ned med snart 50% på några dagar och nu ligger man tom minus.

Jag skulle hållit mig till mina Appleaktier som man tyvärr sålde.

Vilka aktier har du? Många av mina stiger, några tappar ju men överlag är det blå siffror under året.
Citera
2023-04-27, 19:05
Medlem
Citat:
Vilka aktier har du? Många av mina stiger, några tappar ju men överlag är det blå siffror under året.
En enda numera ENVX. Hade fler förr men sålde av allt då vilket var dumt gjort.
Citera
2023-04-27, 19:12
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagunitas1
Rullar på fint. Testkör en ny tradingstrategi i lilla depån hos DeGiro. Kortade S&P 500 via Micro-ES terminen och drog in 21000 kr på ett par dagar.

Sammanlagt plus 56000 kr sen 1 mars. Senaste fyra trades är +14000, +21000, -1000, +21000

Gått och blivit coach och mentor åt en 20årig amerikansk tjej också. Ska hjälpa henne tjäna ihop 1 miljon US dollar.

Kan du inte redovisa i procent istället? Om din portfölj är 50 lax så är du ett geni, om den är 50 miljoner så är det inte så mycket att tala om. Ingen blir klokare av såna här inlägg.

Men bra att din strategi fungerar!
Citera
2023-04-27, 20:17
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
En enda numera ENVX. Hade fler förr men sålde av allt då vilket var dumt gjort.

ah jätte riskabelt att ha allt i ett enda bolag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in