2023-04-28, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Om en 14 åring säger han vill åka till grekland och bada, tror du inte han vill det då?
Det är samma sak med sex.
Är hur normalt som helst att vilja ha sex i den åldern.
Ja med jämnåriga. Och vi vuxna, vår skyldighet är det att inte utnyttja ungarnas oerfarenhet och naivitet för det är inte bra för dem och det fattar alla med någorlunda begåvning och normal empati.
Citera
2023-04-28, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Om en 14 åring säger han vill åka till grekland och bada, tror du inte han vill det då?
Det är samma sak med sex.
Är hur normalt som helst att vilja ha sex i den åldern.

"Originell" jämförelse, måste jag säga. Om du inte kan "hålla dig" utan bryter mot ifrågavarande/gällande lagstiftning, är du en sexualförbrytare. Så enkelt är det.

Om du vill ändra på lagen, får du försöka att påverka lagstiftarna. Det kanske inte är så enkelt, då de brukar ha goda argument och många remissrundor innan de fattar sina beslut.
Citera
2023-04-28, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
I de länder där det är tillåtet att fiska för polisen, måste polisen hålla sig passiva, de får inte antyda att ungen är erfaren och gjort det förut. Frågan är om gäddan hade gått vidare om Dumpenungen sagt denne är helt oerfaren, det kan man inte veta, vilket gör det hela kontroversiellt.
Nja jag är säker på att jag sett fiskare skriva att de är både oskuld och oerfarna flera gånger, det verkade trigga slemgäddorna än mer.
Citera
2023-04-28, 16:27
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Nja jag är säker på att jag sett fiskare skriva att de är både oskuld och oerfarna flera gånger, det verkade trigga slemgäddorna än mer.
Har inte jag sett.
Citera
2023-04-28, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
"Leekare kan man bli, om man bor på Sööder" – om ett gammalt realskoleskämt ursäktas.
Du måste vara gammal som satan. :O
Citera
2023-04-28, 16:34
Medlem
Citat:
Ja med jämnåriga. Och vi vuxna, vår skyldighet är det att inte utnyttja ungarnas oerfarenhet och naivitet för det är inte bra för dem och det fattar alla med någorlunda begåvning och normal empati.

Är ingen skillnad på om en 14 åring vill ha sex med en jämnårig eller om han vill det med en 30 åring.
Det är fortfarande 14 åringens egen vilja
Citera
2023-04-28, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Lutar åt världshistoriens sämsta jämförelse alla kategorier. Visst att den badande 14 åringen vill ha sex men kanske inte med någon 3-4 gånger så gammal.

För helvette!
Det är ju exakt det exmpelt som står på dumpen.
14 åringen vill frivillgt ha sex med en äldre man.
14 åringen är fullt medveten om mannensålder och vad de ska göra när de träffas.
Citera
2023-04-28, 16:44
Avslutad
Citat:
Du måste vara gammal som satan. :O

Nja, jag är gammal nog för att det mesta åtråvärda skall vara tillåtet. Till min grämelse har det dock visat sig, att jag är alltför gammal för att bli antagen som aspirant till JAS-pilot. Funderar på att påverka lagstiftarna i positiv riktning...
Citera
2023-04-28, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Om det nu är så uppenbart fel, kan väl du berätta varför? Om det är ett förhållande där 14 åringen valt den äldre, och där den äldre inte utnyttjar, manipulerar eller tvingar den yngre vad är då problemet?
Därför att det i din handling är inbyggt en avsikt att manipulera.
Citera
2023-04-28, 16:46
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Varför skyller Sara sitt missbruk på övergrepp i barndomen?

Det finns massor av människor som blir utsatta för övergrepp som sen inte börjar knarka och köra bil berusade. Att ha varit utsatt för övergrepp är inte ett frikort till massa annat skit i framtiden.

Ta eget ansvar!
Citera
2023-04-28, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Nja, jag är gammal nog för att det mesta åtråvärda skall vara tillåtet. Till min grämelse har det dock visat sig, att jag är alltför gammal för att bli antagen som aspirant till JAS-pilot. Funderar på att påverka lagstiftarna i positiv riktning...
Ni sög på saker med blyfärg när ni var små, era mammor rökte när de var gravida och du växte upp käkande saker odlade med pcb så man fattar att alla hästar flytt stallet och grisen som är kvar är gravt utvecklingsstörd.
Citera
2023-04-28, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
https://www.facebook.com/groups/776883263665426/permalink/970226080997809/?sfnsn=mo&ref=share

Skrattar ihjäl mig!!!
Du är verkligen extremt fixerad vid Dumpen, Dumpens FB, Sara och allt hon gör. Bara inte av barnen och ungdomarna som faktiskt råkar illa ut på nätet och irl pga äckel som gäddorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in