2023-04-28, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det ligner ikke på en kniv, det må være noe annet tror jeg.

Kan inte heller se en kniv. På vilket sätt ser ni det? Kan den/de kanske rita upp hur det skulle kunna vara en kniv?
Citera
2023-04-28, 08:11
Medlem
Dette med kniven tror jeg blir spekulasjoner og "placebo" mht at han er en morder.

Vil tro at en morder verner godt om sine våpen.

For min del ser "kniven" ut som en gammeldags papirkutter eller eventuelt bare en linjal (om jeg overhodet får noe ut av denne gjenstanden).
Citera
2023-04-28, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Dette med kniven tror jeg blir spekulasjoner og "placebo" mht at han er en morder.

Vil tro at en morder verner godt om sine våpen.

For min del ser "kniven" ut som en gammeldags papirkutter eller eventuelt bare en linjal (om jeg overhodet får noe ut av denne gjenstanden).

Jag kan inte heller se nån kniv. Tänker att det är nåt köksredskap, rivjärn, skärbräda ed
Citera
2023-04-28, 09:23
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taulen
Duuude, det er ingen bein, wtf, nå må du gi deg, tenk logisk, ffs. Dette er jo helt idiotisk å lese, FB forumet har stortsett hatt fornuftige ting å komme med i kriminalsaker, men dette er jo helt ute og kjører.

Hahaha, jag håller med, folk ser det dom vill se helt befängt
Citera
2023-04-28, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Är det dessa två bilder du menar?

Solglasögonen.

Tycker det ser ut som det är någon som pekar. Sitter en klocka på armen.

Bokhyllan i hallen.

Takk til deg som la ut gode bilder.

For de som ennå ikke har oppdaget kniven, svarer jeg igjen på innlegget med lenkene til fotografiet, som ligger i spoiler.

Det er definitivt en kniv som ligner svært mye på en Zombie Hunter Machete som ligger i nederste hylle, eller halvveis åpne skuff, i bokhyllan i hallen-bildet.

Spissen på kniven stikker litt utfor kanten på hyllen eller skuffen. Det er ingen tvil om at det ligger en stor og fæl kniv der.
Citera
2023-04-28, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Kan någon lägga upp en bild med den påstådda kniven inringad?

Lenken til bildet ligger i innlegg fra exoticspice #2843.

Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
När jag kikar på bilden ser jag en svart sak bredvid kniven. Det ser nästan ut som det skulle kunna vara ett elchocksvapen av någon typ. Vad tycker ni?

Jeg greier ikke å se hva som ligger ved siden av kniven. Jeg vet ikke hvordan et elchocksvapen ser ut.

Men jeg synes det ser ut som gjenstandene som er synlige i hyllen, er arrangert. Som en slags dekorasjon eller utstilling.

En vinflaske med fire glass, en kaffeboks og solbriller, en caps, og så kniven og noe annet som ligger nederst. Det er også noe småtteri på øverste hylle, som jeg ikke greier å identifisere.

Noen som vet når bildet ble lagt ut?
Citera
2023-04-28, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Var har han arbetat de senaste åren?
Jeg vet ikke. Hoban skrev " mgm jobbade på ett ställe som säljer videoövervaknings kameror"
Citat:
Ursprungligen postat av hoban
Raasdal Trading importerar och säljer elektronik såsom projektorer, bilutrustning och videoövervakning direkt till konsumenten via de två danska hemsidorna cinema-shop.dk och ice-shop.dk
Ironiskt att mgm jobbade på ett ställe som säljer videoövervaknings kameror.
Citera
2023-04-28, 11:46
Medlem
"...ligesom man i dag bogstaveligt talt kan analysere mammut-DNA fra jordprøver, som en mammut for tusindvis af år siden har tisset på, så kan man nu også analysere selv meget nedbrudt DNA fundet på et gerningssted.
Dermed vil der muligvis godt kunne findes DNA fra en gerningsmand, selvom Emilie Mengs krop havde ligget i en sø i flere måneder, da hun blev fundet.
- Sandsynligheden for at finde intakt DNA, hvis det har opholdt sig i vand igennem mange måneder, de er ikke så gode, siger Bo Thisted Simonsen.
Ordet intakt er dog helt centralt. For der kan godt være mange dele af et DNA tilstede.
- Man kan måske ved at bruge nogle andre former for metoder undersøge noget nedbrudt DNA, som har nogle kortere kæder, end som er nødvendige for at lave nogle traditionelle DNA-profil. Så har man måske nogle resultater, så hvis man undersøger en mistænkt og laver de samme undersøgelser kan få et match. Men det er ikke et match, man kan få ved at søge i DNA-registeret, siger han."

"En af de metoder, som politiet kan benytte, er analyser af det mandlige kønskromosom, Y-kromosomet.
Her har lektor Mikkel Meyer Andersen fra Institut for matematiske fag på Aalborg Universitet lavet en særlig matematisk model, der tidligere har hjulpet politiet i Norge med at opklare en drabssag.
Profilen omdanner Y-kromosomet til en Y-profil - og den kan man bruge til at afgøre, hvor almindelig præcis denne variant af kromosomet er."

"1.450 personer har afgivet DNA i drabssagen om Emilie Meng. Også den 32-årige er blevet DNA-testet i den forbindelse, men hans DNA-profil lavet efter de gamle principper udløste i første omgang ikke et match"
https://www.tv2east.dk/slagelse/selv-oedelagte-dna-spor-kan-blive-afgoerende-bevis-i-emilie-meng-sagen
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-28 kl. 12:24.
Citera
2023-04-28, 12:20
Avslutad
Nu fungerar hans facebook igen! 10st vänner kvar (om man tittar där nere som bilderna är "visa alla vänner")
Citera
2023-04-28, 12:23
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Lenken til bildet ligger i innlegg fra exoticspice #2843.

Jeg greier ikke å se hva som ligger ved siden av kniven. Jeg vet ikke hvordan et elchocksvapen ser ut.

Men jeg synes det ser ut som gjenstandene som er synlige i hyllen, er arrangert. Som en slags dekorasjon eller utstilling.

En vinflaske med fire glass, en kaffeboks og solbriller, en caps, og så kniven og noe annet som ligger nederst. Det er også noe småtteri på øverste hylle, som jeg ikke greier å identifisere.

Noen som vet når bildet ble lagt ut?

2016
Citera
2023-04-28, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Nu fungerar hans facebook igen! 10st vänner kvar (om man tittar där nere som bilderna är "visa alla vänner")

Vad är hans Facebook?
Citera
2023-04-28, 12:39
Avslutad
https://www.fbi.gov/stats-services/publications/serial-murder

Serial murder crime scenes can have bizarre features that may cloud the identification of a motive. The behavior of a serial murderer at crime scenes may evolve throughout the series of crimes and manifest different interactions between an offender and a victim. It is also extremely difficult to identify a single motivation when there is more than one offender involved in the series.

Mer:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in