2023-04-27, 15:02
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Har du sett paradise hotell?
Fast Paradise hotell och din mamma, min pappa, r knappast jmfrbara?
Sigurds utstyrsel r olmplig, det blir pat(t)etiskt.
Citera
2023-04-27, 15:28
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza78
Jag fr rysningar av Jussi. S desperat och noll sjlvinsikt.

Det r vldigt spnnande att just folk som "jobbar p sig sjlva" hller p med "inre utveckling" osv ofta har s dlig sjlvinsikt. De r snarare sjlvfixerade och egoistiska (gller inte alla givetvis)
Citera
2023-04-27, 20:34
Medlem
Herr Bkbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Instmmer.
r nog riktigt knepig att leva med.
Osympatisk och slemmig.
Hua
Det kommer sluta med att han fr ta hon som blir ver, nmligen Tanja
Senast redigerad av Herr Bkberg 2023-04-27 kl. 20:41.
Citera
2023-04-27, 20:41
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Det kommer sluta med att f ta hon som blir ver, nmligen Tanja

Jag tror inte Tanja vill ha en sn slemgubbe som dreglar ver Patt-Lisa. Karlarna avsljade sig nr Sigrid kom in i bilden.
Citera
2023-04-27, 21:15
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Nej man r kristen fr att man tror sig vara (eller rentav r) perfektare n andra

Dom r bda osanna kristna (obs jag r inte kristen)
Du har bde rtt och fel.

Det finns inget "rtt" stt att vara kristen. Vi r en mix av allt ifrn fd gudsfrnekare (som jag sjlv) till de som ftts in i tron. Infr Gud r vi alla lika, och har samma krlek ifrn vr himmelske fader.

MEN jag hller med dig om att Sigrids beteende r vldigt frvnande. Att hon var kristen kom som en riktig dunderskrll fr mig. Normalt r att nr man vl finner Gud s anpassar man sitt liv till de pbud han lmnar i Bibeln. Man gr ifrn sitt gamla syndiga liv till ett som Gud frordar. Och att d kl sig som en slampa fr att fresta mn r nog inte i linje med Guds nskan. Man ska inte frhva sig eller fresta mn med sitt beteende eller med sin kldsel.

Spontant knns det som att ngon ( hennes ex?) introducerat kristendomen fr henne och att hon tyckt att "det lter bra", utan att ha haft ngra djupare tankar om mnet. D r det ltt att det bara blir en lpparnas beknnelse, men att det inte finns i hela hjrtat. Det r samma sak som att var ateist eller icke troende (vilket r samma sak som satanist, dvs att man frnekar Gud).

Men jag hoppas nd att dessa tv kan finna lyckan och att de kan gifta sig och finna en evig ro i varandra. Jag gillar verkligen Emil, ven om jag blev besviken ver hans upphetsning ver tutt-lisa. Men nu nr det visar sig att hon ocks r "kristen" s kanske det nd kan funka. Han kan nog guida henne rtt i den frankrade kristendomen, om hon r villig att ta till sig.
Senast redigerad av Flor-Ida 2023-04-27 kl. 22:14.
Citera
2023-04-27, 21:26
Citat:
Det har jag vldigt svrt att tro.
Tanja hade blivit bedragen tidigare, med tanke p hur slemJussi reagerat och gjort bort sig, tror jag inte att hon vill ha med honom att gra. Han lr f det riktigt svrt att dejta efter detta deltagande...
Citera
2023-04-27, 22:15
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Tanja kommer aldrig att ta i slemmet Jussi, inte ens med tng. Han kommer nog vara singel fram till sin ddsdag. Jussi fr trsta sig med att tminstone sonen Max fann krleken i denna spa.
Senast redigerad av Flor-Ida 2023-04-27 kl. 22:18.
Citera
2023-04-27, 22:33
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Spoiler om Jessica och Stefan

Vntat nd. Svrt att se hur ngot av de eventuella paren blir long lasting faktiskt. I det dr huset r de avkapade frn verkligheten och blir smtt kra, fr att senare komma p att s inte var fallet eftersom den riktiga tillvaron kom tillbaka.
Citera
2023-04-28, 01:10
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Vntat nd. Svrt att se hur ngot av de eventuella paren blir long lasting faktiskt. I det dr huset r de avkapade frn verkligheten och blir smtt kra, fr att senare komma p att s inte var fallet eftersom den riktiga tillvaron kom tillbaka.
Precis. Pia t.ex. skulle aldrig flytta till vischan med sin man. Hon r van att gr p fldiga kndisfester p Stureplan, och vill nog fortstta med det.
Citera
2023-04-28, 07:06
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Precis. Pia t.ex. skulle aldrig flytta till vischan med sin man. Hon r van att gr p fldiga kndisfester p Stureplan, och vill nog fortstta med det.

Ja sjlvklart och vise versa med karln
Citera
2023-04-28, 09:28
Medlem
MongoHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MillanM
Inte bra att tvtta klder i 90 C d krymper dom....
Herregud mste man kl sig som ett vp nr kan ska vara med i tv?
Ser ju ut som om brsten ska hoppa ur vilken minut som helst p Sigrid

Men vilka brst
Citera
2023-04-28, 09:34
Medlem
MongoHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Annina bjd p veckans hjdpunkt nr hon "rkade" sga fel och kallade Sigrid fr SIGURD!
Misstag?
Jo, jo...
Klassisk mobbing- och hrskarteknik dr. Nu har hon etablerat ett nedsttande smeknamn p sitt frmsta hatobjekt i huset. Ingen som hrde det kommer att kunna undvika att tnka "Sigurd" nr ngon sger Sigrid nsta gng.
Hell hath no fury...
S Sigurd it is!

Fr vrigt bjds det p en hel del smtt och gott!
Emil r inte bara "personligt kristen", Sigurd kom ut som pingstvn ocks. Halle-jvla-lulia!
Och hennes dotter, vad hon nu kan heta, har hon satt i friskola hos pingstvnnerna. Samt p fritiden uppfostrat flickan till att bli en blonderad tuttlisa som hon sjlv. Helt obetalbart!
Dessutom avsljade Annina, helt utan baktankar om att f den Emil som ratat henne att framst som en knppskalle, att Emil fullt och fast tror att vi (han) kommer till paradiset nr vi (han) dr samt att han verkligen tror att Jesus gick p vattnet!
Surt, sa rven om rnnbren.

Annina r en klassisk mobbare. Sigrid r snyggare och drar blickarna till sig, Emil knde mer fr Sigrid, ja d blir Sigrid Sigurd och hon snackar skit om va Emil eventuellt sagt eller inte. Annina r en falsk jvel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in