2023-04-28, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonMuskRuskarTupp
Läs igen det jag fetade Agoldenage

Då kan väl Putte och Saris också få fria händer enligt dig med tanke på att myndigheterna misslyckas dagligen att skydda barnen.
Citera
2023-04-28, 02:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Okej, men svara gärna på frågan
Eftersom det inte är provat i domstol så är det ingen av oss som säkert kan veta men högst sannolikt hade de inte friats i en lång rad fall. Men det är dumpens sak. JK och lagstiftning lyser med sin frånvaro. Det kan inte vara enskildas sak att driva sådant privat i en rättsstat.

Det jag säger är att kriminaliteten som uthängarsidor som Axpixlat, Lexbase, Dumpen mfl skapar inte är liten. Den är reell. Där har du en grogrund som heter duga. Saken är bara den att det inte än kommit till det stadiet men dit kommer det att komma.
Citera
2023-04-28, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fordonskontroll
Finns det inte ett problem med dumpen liknande det sätt som Polisen använde när dom har bytt ut riktiga "objekt" mot replikor? T.ex. vapen och droger?

Twitters ride_fixer har inget med den här diskussionen att göra men poängterar ändå problematiken i t.ex. den här tråden:
https://twitter.com/Ride_fixer/status/1650836400621645824

Jag vill ha ett rättssamhälle och inte någon gatans-lag-mentalitet, så har du begått ett brott mot ett barn så ska du f*n straffas, men att lura fram brott ställer jag mig lite tvetydig till. I vissa fall verkar det mer som att det är dumpen som "drar" fram brottet?

Iaf mina 2 ören, och jag hoppas inte ride_fixer får för mycket skit för att omnämnas här
Dumpen är två vuxna som sexshattar med varandra. Sen filmar man när dessa två träffas och pratar om detta. Efter det publiceras den videon på Dumpen.se.
Inget brottsligt har skett förutom att den ena har oftast skickat oönskade dickpics vilket är olagligt.
Citera
2023-04-28, 06:53
Medlem
Citat:
Eftersom det inte är provat i domstol så är det ingen av oss som säkert kan veta men högst sannolikt hade de inte friats i en lång rad fall. Men det är dumpens sak. JK och lagstiftning lyser med sin frånvaro. Det kan inte vara enskildas sak att driva sådant privat i en rättsstat.

Det jag säger är att kriminaliteten som uthängarsidor som Axpixlat, Lexbase, Dumpen mfl skapar inte är liten. Den är reell. Där har du en grogrund som heter duga. Saken är bara den att det inte än kommit till det stadiet men dit kommer det att komma.
Har någon av dom 220 gäddorna som fastnat i Dumpens nät begått några nya brott?
Citera
2023-04-28, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Jag tror inte det är någon som bryr sig, jag är själv inte medlem i den där gruppen på Facebook och har knappt kollat på den men där är väl alla medlemmar synliga? Jag hade stolt kunnat berätta för mina bekanta att jag skänkt pengar till dumpen, eller stolt är ju fel ordval men jag har inga problem och berätta det.
Jag skänkte iofs bara för att något äckel i denna tråden sa att deras swisch inte fungerade och han var glad för det, så jag swichade för och berätta för honom att den fungerade och att det var hans förtjänst att dom fick mer pengar...
Jag vet inte riktigt vilken värld du lever i som tror att en normalt funtad person bryr sig om att någon pedofil begår självmord eller blir misshandlad när personen har försökt våldta barn, det är barnen som blivit våldtagna vi tycker synd om, dom som begår självmord efter att blivit utsatta av äcklen som vi tycker synd om. Är det svårt och förstå?
Att de som utsätter barn för övergrepp är avskydda är inte svårt att förstå alls.
Att de skulle ge någon form av blaco fullmakt att hota, slå sönder, förfölja, förnedra offentligt är dock lika förkastligt.
Varför ska gäddorna tvingas till "gapstocken" (ta konsekvenser av sitt handlande kallas det visst) men de som står runt kan gömma sig i anonymitet?
Såg en företagare jag känner till som stolt visade upp en bild på sin swish i gruppen på facebook. Vet redan flera, mig inkluderat, som aldrig mer kommer använda deras tjänster. Varken privat eller i verksamhet.
Är det så svårt att förstå?
Citera
2023-04-28, 07:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Hur fan är du funtad som bryr dig mer om vad någon får i gåvor än om att pedofiler kontaktar barn!? Kom med någon jävla lösning så att pedofiler inte kan härja fritt och kontakta barn då!
Innan du har kommit på ett bättre sätt och försöka stoppa pedofilerna
än vad dumpen har gjort, så försvarar du pedofiler mer än du försvarar barn!
Dumpen är inte den optimala lösningen för och få stopp på pedofilerna, men den är bättre än ingeting.
Hade helst sett att staten gör jobbet dumpen gör men nu gör staten inte det och då är man dum i huvudet eller rädd själv att hamna där om man är emot det dom gör.

Hur många "pedofiler" anser du att dumpen har "stoppat"? Du får i sedvanlig dumpen-ordning även räkna in sådana som rätteligen borde kallas "hebefiler", "efebofiler" eller "teleiofiler". De flesta av dem släpps väl lösa efter att ha medverkat i en swishbefrämjande uthängning?
Citera
2023-04-28, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Hur många "pedofiler" anser du att dumpen har "stoppat"? Du får i sedvanlig dumpen-ordning även räkna in sådana som rätteligen borde kallas "hebefiler", "efebofiler" eller "teleiofiler". De flesta av dem släpps väl lösa efter att ha medverkat i en swishbefrämjande uthängning?
Ja kärt barn har många namn Man kan undra varför det är så viktigt för dig att göra skillnad på dom som utnyttjar barn sexuellt?

Dumpen är genialt förövrigt. Dessa sjuka individer får en chans att skärpa till sig och sluta söka efter barn att våldta utan att några barn kommer till skada och dom själva slipper straff.

Och som bonus får dom omkring gäddan chansen att välja om dom vill fortsätta skicka sina barn till den fotbollsklubben eller till den skolan där gäddan är verksam. Bra va!
Citera
2023-04-28, 08:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Patrik är en usel debattör rent retoriskt, men han håller sig åtminstone till fakta (nåväl, som han tolkar den). Han har alltid varit en ärlig och rakryggad person som säger saker som han ser dem, och det respekterar jag till fullo. Jag håller med dig om att Sara tvärtom är direkt lögnaktig, och det är farligt. [...].

Håller med vad beträffar Sara.

Patrik är nog inte "dum" i betydelsen "obildbar", men han ger ju inte sken av att ha genomgått någon som helst skolning bortom grundskolan – om ens det. Enligt min åsikt uppvisar han dock den egocentrism som är typisk för många f.d. idrottare på elitnivå – hela deras uppväxt har ju varit centrerad på deras "resultat" inom ett snävt område. Allt bortom "resultaten", inklusive idrottarens ekonomi, har skötts av andra, så när dessa och sponsorerna har dragit sig tillbaka upptäcker den f.d. idrottaren plötsligt att hen har ruinerat sin ekonomi genom att leva som i fornstora da'r, trots att inkomsterna "oförklarligt" har uteblivit. Patrik har ju minst en dom angående återbetalningskrav på lån...

Enligt ett inlägg tidigare i tråden (inte så värst långt tillbaka, om jag minns rätt) har Patrik beklagat sig över att "ingen vill anställa honom". Om man som enda positiva "merit" i sitt CV har, att man någon gång i forntiden officiellt har hoppat högre än någon annan vid en tävling, är väl inte det så konstigt.
Citera
2023-04-28, 08:57
Avslutad
Citat:
Dom gör vad dom vill precis som deras våldsamma och hotfulla svans. Ingen har nån moralisk skyldighet till nånting. Detsamma gäller både dig och mig. Det är inte så att jag aktivt planerar att göra nått i närtid men jag känner mig tillräckligt väl för att nog veta att rejält allvarliga saker kan komma att hända.
Jag är den människan och har alltid varit. Jag tar ingen hänsyn och jag har inga lojaliteter. Jag dör själv och väldigt många med mig. Vad ska nån göra åt saken?

Hurra för din död och beklaga de övrigas eller vice versa, beroende på vad dina motiv och vilka dina offer är.
Citera
2023-04-28, 09:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Å andra sidan, om dessa tunga journalister är lika dåliga på att bemöta Dumpen som Janne Josefsson så blir det nog ingen uppförsbacke överhuvudtaget.

Problemet med att "bemöta" Patrik är, att man inte kan göra det med rationella argument. Patrik förstår inte eller bortser från sådant. Därvidlag har nog de flesta seriösa journalister problem.
Citera
2023-04-28, 10:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Ja kärt barn har många namn Man kan undra varför det är så viktigt för dig att göra skillnad på dom som utnyttjar barn sexuellt?

Som jag antydde förstår jag ju, att det kan vara svårt för sektmedlemmar, vilka bara har för vana att följa översteprästernas dekret, att skilja mellan det ena och det andra. Man måste "anstränga sig" något.

Citat:
Dumpen är genialt förövrigt. Dessa sjuka individer får en chans att skärpa till sig och sluta söka efter barn att våldta utan att några barn kommer till skada och dom själva slipper straff.

Det är ju inte straffbart att "prata skit med dumpen", så vilka straff "slipper" de? De enda som "straffas" av pöbeln är "gäddornas" eventuella familjer. "Gäddorna" har fortfarande sin fria vilja...

Citat:
Och som bonus får dom omkring gäddan chansen att välja om dom vill fortsätta skicka sina barn till den fotbollsklubben eller till den skolan där gäddan är verksam. Bra va!

Jag har ju mina dubier beträffande huruvida "förflyttning av boll" med olika metoder är den bästa vägen att intellektuellt förbereda det uppväxande släktet för framtiden. Försiktigtvis kan jag ju antyda att det finns en uppsjö av andra, mer intellektuellt utmanande och "fostrande" fritidssysselsättningar. Det återstår bara för tv-bolagen att presentera dem för sina tittare i sådan form, att de kan avnjutas med öl och chips i timtal framför tv:n.
Senast redigerad av Brooz 2023-04-28 kl. 10:48. Anledning: Korrigering stvafle
Citera
2023-04-28, 11:01
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Problemet med att "bemöta" Patrik är, att man inte kan göra det med rationella argument. Patrik förstår inte eller bortser från sådant. Därvidlag har nog de flesta seriösa journalister problem.
Det stora hindret är nog att Dumpen verkar se sig som journalister, medan de i själva verket är influencers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in