2023-04-26, 12:02
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Har du kvar Sats? De gjorde vinst till allas förvåning.

Ja det har jag. Inte köpt några på ett tag.
Citera
2023-04-26, 12:16
Medlem
MrLevaLivets avatar
Oj vilken revansch för mina kämpande telekom, så utdelningar på detta, Telia säljer danska delen samt Kirkby flaggar upp ett starkare 2H (andra halvår).
Komsi komsi till telekom safe haven mighty utdelningar nu folket
Citera
2023-04-26, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Oj vilken revansch för mina kämpande telekom, så utdelningar på detta, Telia säljer danska delen samt Kirkby flaggar upp ett starkare 2H (andra halvår).
Komsi komsi till telekom safe haven mighty utdelningar nu folket

7% på rapportdag. Och utdelning i aug. Inte tokigt. Grattis!
Citera
2023-04-26, 12:50
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
7% på rapportdag. Och utdelning i aug. Inte tokigt. Grattis!

Tack, bugar och bockar, yes, och Tele2 får draghjälp, upp 3,35%.
Citera
2023-04-26, 13:34
Medlem
KJosefs avatar
Inwido sket på sig idag istället och Bilia var ingen höjdare heller. Men, marknaden gillar inga värdebolag för tillfället. Allting som är lågt värderat blir slaktat så jag är inte för orolig.
Citera
2023-04-26, 18:13
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Inwido sket på sig idag istället och Bilia var ingen höjdare heller. Men, marknaden gillar inga värdebolag för tillfället. Allting som är lågt värderat blir slaktat så jag är inte för orolig.

Intressant. Har i princip alltid ignorerat köp baserat enbart på låga p/e (och p/b) tal. Men nu efter en stunds läsning av just den här strategin så inser man att det är en klok placering, om man ska hålla långsiktigt. Det slår index ganska rejält, men inte så mycket i jämförelse med utdelningsaktier, där dom står ganska lika.
Med tanke på att Eugene Fama and Kenneth French fick det alternativa nobelpriset 2013 för den här presentationen med en datainsamling mellan 1975-2021 , så är det ju en no brainer för alla som har tid och tålamod att bara inte göra någonting.
Personligen passar det mig illa. Man är för mycket av en opportunist och lite för otålig för den typen av placeringar.
En riktig bra anledning dock : Man sätter undan en slant åt sina minderåriga ungar varje månad med den typen av investeringar
Senast redigerad av Upplyften 2023-04-26 kl. 18:17.
Citera
2023-04-26, 18:26
Medlem
Upplyftens avatar
Dagens Antiklimax : Sålde mina SSAB i tisdags för jag fick kalla fötter och trodde inte på dom.
SSAB upp idag 5,68%
Enda trösten är att om jag höll SSAB mellan tis och idag, så hade det ändå inte blivit mer än 2.5% vinst eftersom de föll kraftigt igår
Senast redigerad av Upplyften 2023-04-26 kl. 18:29.
Citera
2023-04-26, 20:22
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Intressant. Har i princip alltid ignorerat köp baserat enbart på låga p/e (och p/b) tal. Men nu efter en stunds läsning av just den här strategin så inser man att det är en klok placering, om man ska hålla långsiktigt. Det slår index ganska rejält, men inte så mycket i jämförelse med utdelningsaktier, där dom står ganska lika.
Med tanke på att Eugene Fama and Kenneth French fick det alternativa nobelpriset 2013 för den här presentationen med en datainsamling mellan 1975-2021 , så är det ju en no brainer för alla som har tid och tålamod att bara inte göra någonting.
Personligen passar det mig illa. Man är för mycket av en opportunist och lite för otålig för den typen av placeringar.
En riktig bra anledning dock : Man sätter undan en slant åt sina minderåriga ungar varje månad med den typen av investeringar

Precis, alla kan inte hålla på med detta. När marknaden har rätt och riskerna i mina papper inte är överdrivna då förlorar jag mycket pengar och man måste tro tillräckligt mycket på detta för att fortsätta lasta in pengar i strategin ändå. Det är inte alla som pallar.

Om du får rätt om Svedbergs (vilket är mycket möjligt) och bolaget går i konkurs eller något då måste jag ändå säga "shit happens" och lasta in mer pengar i nästa Svedbergs .
Citera
2023-04-27, 09:21
Medlem
Black.Panthers avatar
Igår gick mitt konto upp till 50 000kr hos avanza så nu ändrades min prisklass till ” mini”, verkar ändå vara bra villor. Köpte på mig idag, SSAB, zinzino b, danske bank och intrum var av den sista har sin x-dag imorgon. Varför sjönk intrum som en Sten idag på börsen? Under 100kr nu.
Citera
2023-04-27, 09:29
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Igår gick mitt konto upp till 50 000kr hos avanza så nu ändrades min prisklass till ” mini”, verkar ändå vara bra villor. Köpte på mig idag, SSAB, zinzino b, danske bank och intrum var av den sista har sin x-dag imorgon. Varför sjönk intrum som en Sten idag på börsen? Under 100kr nu.

Dålig rapport. Gigantisk miss på rörelseresultatet och vinst per aktie är ner 95%. Intrum är en av Stockholmsbörsens mest blankade aktier av god anledning.
Citera
2023-04-27, 09:32
Medlem
Gud förbannat! Ett hel gäng ordrar som inte gick genom…..Hur ställer ni in era ordrar om ni gör dem innan öppning? Jag pratar Bull/Bear-cert nu. Hur mycket måste man ta höjd för att få genom dem. Lite luddigt förklarat, men ni kanske hajar…? Det är ju inga problem om man sitter med 1 order s as. Man vill ju gärna vara med nära öppning…

Edit: Får trösta sig med att man ligger rätt i OMX åtminstone. Får nöja mig med den och stänga ner för idag…
Senast redigerad av Siix 2023-04-27 kl. 09:37.
Citera
2023-04-27, 10:01
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Dålig rapport. Gigantisk miss på rörelseresultatet och vinst per aktie är ner 95%. Intrum är en av Stockholmsbörsens mest blankade aktier av god anledning.

jo, jag gillar att de har hög utdelning men det är mycket som går emot intrum nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in