Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-27, 13:47
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Zeki är en idiot som trycker ner människor(Elin) men han är iaf up-front och ärlig med det och vem han är.

Chris och gänget snackar skit bakom folks ryggar konstant och vågar bara säga någonting när de har hela gänget bakom sig som står och nickar när det är 8 mot 3.
Och sen står och flinar åt de andras olycka när de andra inte har gjort någonting ont mot dem.
Det är mobbarfasoner om något.

Typ hela Pernillas tal om att "de tror att de är starkast och det ska bli så kul när de får se att de har helt fel". Ööh de är starkast? Det är därför ni underlägsna går ihop och röstar ut dem?

Hade älskat om Zeki hade kommit in och skällt ut allihopa, det hade varit vackert. Passiv-aggressiv mobbning möts bäst med ren aggression.

Ska bli intressant att se vad Erik och Marcus säger i nästa avsnitt men tror de är alldeles för avslagna och uppgivna för att få de andra att må dåligt över deras svek.

Mest synd är det om Marcus som hela tiden bara letat efter en grupp människor att hänga med och när han äntligen trodde han hittade en i Erik, Amanda och Dennis var Dennis bara en bluff som satte honom i skiten.
Håller med. Nu hoppas jag att Marcus tar hem allt.
Senast redigerad av MrGrant 2023-04-27 kl. 13:50.
2023-04-27, 13:55
Medlem
IcyHearts avatar
Det lönade sig verkligen att se tidigt på R och Gränslandet, innan de tog bort det avsnitt som verkar lagts ut för tidigt (?)

Som sagt i min tidigare post idag, helt amazing avsnitt, både av Robinson o Gränslandet.

Det här är varför man ser Robinson. För att se när saker o ting vänder. Att självgodhet straffar sig.

👍
2023-04-27, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nugget12345
Vad är svårt? Oskar åkte efter förra ödestävlingen, nästa åker i början av söndagens avsnitt efter läggmatchen idag, den sista åker ut genom gemensamt öråd vid slutet av söndagens avsnitt.

Okej… Men då får alltså inte 3:e personen som åker ut någon chans i gränslandet…?
2023-04-27, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Det säger en hel del om människan vilken sorts individer vi hejar på och vad vi ser som underhållande. Vi brukar gilla sådana som liknar oss själva, sådana som vi har identifierat oss med.

Sluta leka amatörpsykolog och acceptera att det finns de som ser Robinson som ren och skär underhållning och inget mer.
2023-04-27, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Det lönade sig verkligen att se tidigt på R och Gränslandet, innan de tog bort det avsnitt som verkar lagts ut för tidigt (?)

Som sagt i min tidigare post idag, helt amazing avsnitt, både av Robinson o Gränslandet.

Det här är varför man ser Robinson. För att se när saker o ting vänder. Att självgodhet straffar sig.

👍

Instämmer till 100%. Nu blev det spännande och underhållande
2023-04-27, 14:20
Medlem
Hoppas det kommer nån twist om att läggmatch bestraffas.
2023-04-27, 14:33
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojkpojk12345
Instämmer till 100%. Nu blev det spännande och underhållande

Absolut, det är därför man ser sånt här ju. Sen apropå debatten om ”godhet” osv.

Självklart kan jag som person gilla de personer bäst som framstår som rent ”goda”, tex Oskar.

Men på gruppnivå i denna typ av program behöver det finnas alltifrån ”goda” till ”onda”, till mer nyanserade ”gråskala”-personer, som ställs inför kluriga moraliska dilemman, osv. Så att det blir en spännande dynamik.

De flesta människor kan inte leva ut den typen av drama i sitt verkliga liv. Därför är ju såna här program så bra.
2023-04-27, 14:36
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvetvad2016
Okej… Men då får alltså inte 3:e personen som åker ut någon chans i gränslandet…?

Det vet vi väl inte ännu? Dvs det är väl ingen här som vet exakt när Gränslandet stängs ned… tänker jag. Kommer inte ihåg hur det var under tidigare säsonger, om Gränslandet var öppet eller ej, efter sammanslagningen. Vi får väl se på söndag..
2023-04-27, 14:42
Medlem
IcyHearts avatar
By the way, för de som verkligen gillar twister, pakter, underhållning, bra tävlingar, spänning, osv osv. Som det var nu på sistone, i svenska Robinson. Så kan jag verkligen tipsa om Australian Survivor, den senaste säsongen. (Ett par av de tidigare säsongerna är också riktigt bra, tex Brains vs Brawn).

Där kan man snacka… de hittar hemliga immuniteter i skogen.. mycket back stabbing och lojaliteter sätts på prov. Riktigt maffiga belöningar ibland, osv. Production value x 10 av svenska Robinson, liksom… Top notch.
2023-04-27, 14:48
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Var det inte ngn sesong då det var förbjudet att snacka pakt?

Dom första säsongerna var det förbjudet mig veterligen. Och det var skitbra.
2023-04-27, 15:01
Medlem
Inget Gränslandet-avsnitt idag. Märkligt.
2023-04-27, 15:08
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Dom första säsongerna var det förbjudet mig veterligen. Och det var skitbra.

Du har så fel som nån kan ha.

Robinson öppnade med Kent Larsen som skapade paktandet. Dock föll hans pakt på mållinjen med honom själv. Sen var det tjejpakt i andra säsingen med bl a Alexandra, Sophie och Birgitta och i 3:e omgången kom killpakten Jesus, Klas, Robban och Jerker.

Robinson utan paktande och fulspel skulle bli som vilket fjantigt trevligt underhållningsprogram som helst. Såna finns det massor av för er som gillar sånt typ Doobi-Doo med Lasse Kronér. Där är det kändisar med också typ Per Andersson och alla är på gott humör.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in