Citat:
Ursprungligen postat av
Rinaldo-Montalbano
Du verkar ta Robinson lite som verkligheten. Jag ser det enbart som en tevelek och underhållning för oss tittare, där ett gäng svenskar ställer upp på att larva sig på en öde ö i drygt en månad samtidigt som de har den hägrande möjligheten att kamma hem en halv mille. När någon får kniven i ryggen på ön, rör det mig inte mer än när någon mördas i en deckare. Så länge ett simpelt mobbarkräk som Zeki inte vinner spelar det mig ingen större roll vem som lyfter stayetten till slut. Det vore kul om Alva finge göra det, men Dennis d. ä. eller Sophie istället? Än sen då?
...och, ja, det värsta jag vet i bokväg är feelgood-böcker om en kvinnlig advokat, som hyr ett hus i Toscana och har en katt.
I verkliga livet hejar jag också på de goda och jag är helt på din sida, när det gäller grupparbeten i skolan. Det är en vederstyggelse, som helt bör avskaffas. Så tyckte jag, när de drabbade mig. Så tycker jag fortfarande.
Zeki är en idiot som trycker ner människor(Elin) men han är iaf up-front och ärlig med det och vem han är.
Chris och gänget snackar skit bakom folks ryggar konstant och vågar bara säga någonting när de har hela gänget bakom sig som står och nickar när det är 8 mot 3.
Och sen står och flinar åt de andras olycka när de andra inte har gjort någonting ont mot dem.
Det är mobbarfasoner om något.
Typ hela Pernillas tal om att "de tror att de är starkast och det ska bli så kul när de får se att de har helt fel". Ööh de är starkast? Det är därför ni underlägsna går ihop och röstar ut dem?
Hade älskat om Zeki hade kommit in och skällt ut allihopa, det hade varit vackert. Passiv-aggressiv mobbning möts bäst med ren aggression.
Ska bli intressant att se vad Erik och Marcus säger i nästa avsnitt men tror de är alldeles för avslagna och uppgivna för att få de andra att må dåligt över deras svek.
Mest synd är det om Marcus som hela tiden bara letat efter en grupp människor att hänga med och när han äntligen trodde han hittade en i Erik, Amanda och Dennis var Dennis bara en bluff som satte honom i skiten.