Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-25, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Grattis, surt idag på Nasdaq.

Skämtar inte, gjorde +150% på mina shorts i FRC efter att jag skrev inlägget.
Stängt, tog ca 4 timmar, ibland är det enkelt.

Imorgon är det Riksbanken och räntebesked.
Högre ränta borde vara surt för börsen men det går såklart att argumentera att detta redan skulle vara inprisat.

Gött att tråden lever iallafall.

Ja, jävlar! Ha! Ha! Gratulerar?

Det mesta talar för att jag kortar OMX imorgon. Umdrar om det finns mer kvar i FRC….? Hehe
Citera
2023-04-26, 08:24
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Det mesta talar för att jag kortar OMX imorgon.

Vore ju toppen om OMX ville öppna högre nu på morgonen som ett svar på nattens nyheter.
Skulle kunna ge bra kortningsläge inför 09:30 då räntebeskedet kommer.

Min tes om FRC var att fler skulle ta ut sina insättiningar på nyheten om utflöden. Bankrun.
Och marknaden verkar ha delat den tesen men vad som händer i verkligheten är en annan sak.
Citera
2023-04-26, 08:58
Medlem
Citat:
Vore ju toppen om OMX ville öppna högre nu på morgonen som ett svar på nattens nyheter.
Skulle kunna ge bra kortningsläge inför 09:30 då räntebeskedet kommer.

Min tes om FRC var att fler skulle ta ut sina insättiningar på nyheten om utflöden. Bankrun.
Och marknaden verkar ha delat den tesen men vad som händer i verkligheten är en annan sak.

Räntan upp 0.5. Men reaktionen kanske låter vänta på sig till efter radiosändning?

Håller vi i tesen och fortsätter gå kort i FRC?
Citera
2023-04-26, 09:14
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Räntan upp 0.5. Men reaktionen kanske låter vänta på sig till efter radiosändning?

Håller vi i tesen och fortsätter gå kort i FRC?

Du ställer fel frågor. Det finns inget "vi" till att börja med.

Jag är redan klar i FRC.
Och redan klar i OMX30 för morgonen.
Citera
2023-04-26, 09:22
Medlem
Citat:
Du ställer fel frågor. Det finns inget "vi" till att börja med.

Jag är redan klar i FRC.
Och redan klar i OMX30 för morgonen.

Hehehe. Här var det adrenalinpåslag. Lycka till!
Citera
2023-04-27, 08:17
Medlem
Vore roligt med en uppdatering av listan, så här efter ca 1 år. Nya kandidater och utslagna. Mycket begärt att skapa en sådan lista, men vore trevligt att hålla liv i tråden iaf med kandidater om någon är intresserad….
Citera
2023-04-27, 12:16
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Vore roligt med en uppdatering av listan, så här efter ca 1 år. Nya kandidater och utslagna. Mycket begärt att skapa en sådan lista, men vore trevligt att hålla liv i tråden iaf med kandidater om någon är intresserad….

Du kan ju själv börja med att bidra till listan genom att komma med lämpliga kandidater eller uppdateringar av de som redan är med på listan.
Men du kanske bara är här för att rida på andras arbete?
Senast redigerad av Lagerkommandant 2023-04-27 kl. 12:22.
Citera
2023-04-27, 12:27
Medlem
KJosefs avatar
Jag vet inte om man vågar blanka för det kom en short squeeze +300% nyligen men Sinch ser fortsatt helt värdelöst ut. Det är dock svårt med tajmingen. MIPS är också ett stort djävla mysterium.
Citera
2023-04-27, 13:00
Medlem
MrLevaLivets avatar
Gråa hår här med Nvidia, varenda techjätte har mundiarre med att nämna AI, och varje gång får Nvidia en återhämtning och sätter fart uppåt. Men jag kämpar kvar, plockar den 280 dollar blir det nog att skjuta en salva till. Att efterfrågan på "chips" skall visa sig stark köper jag inte överhuvudtaget. Rapport slutet av Maj. Over and out.
Citera
2023-04-27, 13:04
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Gråa hår här med Nvidia, varenda techjätte har mundiarre med att nämna AI, och varje gång får Nvidia en återhämtning och sätter fart uppåt. Men jag kämpar kvar, plockar den 280 dollar blir det nog att skjuta en salva till. Att efterfrågan på "chips" skall visa sig stark köper jag inte överhuvudtaget. Rapport slutet av Maj. Over and out.

Chipefterfrågan har väl redan kraschat och halvledarbolagen var cykliska denna gången också men PE-talen är väl fortfarande över 30? Folk har verkligen blivit helt galna.
Citera
2023-04-27, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Jag vet inte om man vågar blanka för det kom en short squeeze +300% nyligen men Sinch ser fortsatt helt värdelöst ut. Det är dock svårt med tajmingen. MIPS är också ett stort djävla mysterium.

Har också span på Sinch och velat fram och tillbaka faktiskt. Vad är mysteriet med MIPS tänker du?

Citat:
Du kan ju själv börja med att bidra till listan genom att komma med lämpliga kandidater eller uppdateringar av de som redan är med på listan.
Men du kanske bara är här för att rida på andras arbete?

Vilken jävla skön attityd du verkar ligga inne med, för att vara någon som tycker att det är kul att tråden lever……Var mitt syfte att bara leta ryggar att rida på så finns det ju betydligt enklare vägar(om man inte är helt tappad d.vs). Däremot erkänner jag utan förbehåll att jag inte sysslat med blankningar så mycket. Mest kört häv på index, utöver de långsiktiga investeringarna. Börjat intressera mig mer på sistone, då jag fått mer tid. Känns det ok för dig, eller ska jag starta en ny tråd?

Vad tror du om Evolution? Ska den vara kvar på listan?
[spoiler]😆[spoiler]
Citera
2023-04-27, 13:05
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Chipefterfrågan har väl redan kraschat och halvledarbolagen var cykliska denna gången också men PE-talen är väl fortfarande över 30? Folk har verkligen blivit helt galna.

Amen brotha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in