Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-19, 00:17
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Hur tro "ni" att ni skulle klara er i Robinson?

Jag skulle inte klara av regnet och inte heller alla insektsbett samt risken att råka ut för giftormar och andra obehagliga djur från djungeln när det skall letas vatten, mat och ved.
2023-04-19, 00:39
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Gränslandet:

Citat:
Ursprungligen postat av xmz
I år är Gränslandet fan så mycket bättre. Vinnaren till sist går rakt in i final(veckan?) Inget jävla fram och tillbaka in och ut ur Robinson. För ett par år sedan var det ju någon som röstades ut tre gånger och likt förbannat var tillbaka.

Ja det där är ett elände. Tycker att Gränslandet har spelat ut sin roll helt. Gillar den amerikanska varianten bättre. Redemption island hamnade man från början på helt själv. Tid för eftertanke, en utmaning, vildmarksliv utan lyx och en och annan idol.
Senast redigerad av Xedome 2023-04-19 kl. 01:04.
2023-04-19, 00:54
Medlem
Xedomes avatar
TV4:s version har i mitt tycke ett antal problem.
Castingen:

Ofta dålig/slarvig med stereotyper som man tror ska göra bra tv. Istället blir det oftast snömos av alltihop (jfr 'Farmen'). Den här säsongen tycker jag är något bättre, med färre stereotyper och fler genuint duktiga vildmarksmänniskor (Oskar, Amanda, tex.).

Uppenbarligen är man så rigida i produktionen - att inget nytänkande får plats. Därav att Anders Lundin ser uttråkad ut.

Hade han varit med och tagit ut deltagare, getts fria händer och man verkligen satsat på programmet - hade vi kanske sluppit se örådet utspela sig i samma svettiga studio som under förra säsongen med Petra Malm som programledare.

Formatet:

Formatet med 16 - 25 min. långa avsnitt är inte bra. Istället borde man satsa på längre avsnitt enbart för kontinuitet och engagemang - och givetvis inte avbryta strax innan tävling (...).

Gränslandet är uttjatat - ersätt med mer programtid, längre avsnitt för huvuddelen istället. Det ger ingenting att hålla räkningen på 34 avsnitt ā 16 minuter vardera, med reklam i mitten. Den trista parallella verklighetens status quo.

Ö-rådet:

Urnorna, blodshämnd, duellen och eftersnacket är exakt detsamma och TV4:s egna lilla påfund. Produktionen är billigt utförd och inte ens musiken får man till ordentligt.

Det enda ljudspåret som där fungerar - är den (från Survivor) inlånade slingan när de reser sig upp och ska rösta. I övrigt är det någon halvdan, avdankad musiker som återigen suttit och knåpat ihop riktigt fjantiga ljud vid örådet.

Själv kan jag inte ens se skillnad på studion där Ö-rådet spelas in den här, resp. förra säsongen. Vilket möjligen även reser en del allmänna frågor kring platsen för inspelningen.

Hade man istället sett till att faktiskt filmat det utomhus under lite tuffare premisser - och låtit folk pratas vid hur och när de vill efteråt hemma i lägret - så hade det känts långt mer genuint.
TV4 gör en fjäder av en höna (!) och snuttifierar ett väldigt bra koncept - nästintill till oigenkännlighet. Produktionen känns trött och urvattnad - när det finns oerhört mycket att hämta ifrån alla säsonger av Survivor - om produktionsteamet på TV4 nu helt saknar nytänk och kreativitet själva.
Senast redigerad av Xedome 2023-04-19 kl. 01:49.
2023-04-19, 02:25
Medlem
Ninajahrens avatar
Hela ön är verkligen emot Amanda och Erik..
Så less på majoriteten ynkryggar som anklagar de mest ärliga, lojala och rakryggade deltagarna för falskhet osv.

Jag håller helt på de två och Oskar. De enda som skulle klara sig själva på ön mer än 14 dar.

Chris... vad äran för räka till ynkrygg och grinande mammabebis egentligen? Ut med honom!

Och i gränslandet.. ta bort Zeke manskomplex-grobianen!

Det är mina frustrerade 7 mynt!
2023-04-19, 03:05
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninajahren
Hela ön är verkligen emot Amanda och Erik..
Så less på majoriteten ynkryggar som anklagar de mest ärliga, lojala och rakryggade deltagarna för falskhet osv.

Jag håller helt på de två och Oskar. De enda som skulle klara sig själva på ön mer än 14 dar.

Chris... vad äran för räka till ynkrygg och grinande mammabebis egentligen? Ut med honom!

Och i gränslandet.. ta bort Zeke manskomplex-grobianen!

Det är mina frustrerade 7 mynt!

Håller med. Amanda tar plats, är duktig på mycket och rakryggad. Nu har jag extremt svårt för feminina män, men fjolligheten hos Chris och i viss mån Dennis i lag Syd, känns väldigt passé.

De verkar inte göra någon nytta över huvud taget, utan bara åka snålskjuts på andra och intrigera. Eller också är programmet klippt så.

Ja, Zeki borde ha åkt ut med huvudet före, för länge sedan.
2023-04-19, 03:37
Medlem
Ninajahrens avatar
Hear hear!

Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Håller med. Amanda tar plats, är duktig på mycket och rakryggad. Nu har jag extremt svårt för feminina män, men fjolligheten hos Chris och i viss mån Dennis i lag Syd, känns väldigt passé.

De verkar inte göra någon nytta över huvud taget, utan bara åka snålskjuts på andra och intrigera. Eller också är programmet klippt så.

Ja, Zeki borde ha åkt ut med huvudet före, för länge sedan.
2023-04-19, 06:51
Medlem
2023-04-19, 07:44
Medlem
Markus du är grym! Alva kul att se mer av dig, jag tycker om dig. Jag tycker om Anders också han känns väldigt sympatisk.
2023-04-19, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Markus du är grym! Alva kul att se mer av dig, jag tycker om dig. Jag tycker om Anders också han känns väldigt sympatisk.

Håller med om Markus. Känns väldigt genuin och genomsnäll. Jag hoppas han tar hem hela skiten. Man märker att Oskar känner sig hotad av honom, han trodde väl innan programmet att han skulle skina för han är den enda med vildmarkserfarenhet. Tji fick han.
2023-04-19, 07:55
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
G 18 apr
2023-04-19, 08:12
Medlem
Qwelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Gränslandet:

Han satte sin boll i ett hål han redan satt en boll i innan och åkte därmed ut.
2023-04-19, 08:14
Medlem
Qwelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 191213
Står att Alva är från Hudiksvall men hon pratar mycket bredare norrländska än så. Skulle gissa på Skellefteå mer än Hudik...

Sundsvall väl?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in