2023-04-27, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carol043
Det är 3:e maj. Kolla överst på https://www.riksbank.se

Tack jag var inne på kalendersidorna och letade men missade detta i headern på startsidan…
Citera
2023-04-27, 07:29
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Word.
Fittiga svenssonvillaägare ska fan bli bostadslösa och skuldtyngda resten av sina (visserligen korta liv då de kommer frysa ihjäl nästa vinter) liv. Hur fan hade de mage att låna till sin bostad!?!
Sverige var faktiskt tvungna att ta hit 2,5 milj MENAiter som kostar 250.000.000.000/år och behövde någonstans att bo så det blev bostadsbrist och priserna skenade.

20% ränta FTW.

Innan massinvandringen efter 90-talet så stod bostäder tomma ute i förorterna.
Citera
2023-04-27, 07:34
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Varför är du tvungen bo på en viss adress då? Förklara dig istället.
Kanske en viss stad. Finns dyrare och billigare platser att bo på. Jag menar inte en specifik adress. Ibland kanske det inte är så enkelt att bara rycka upp sitt liv och ta sitt pick o pack o flytta någon annanstans.
Citera
2023-04-27, 07:34
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaaloAalto
Om ett år är räntan nere på 1% igen eftersom medelklassens ekonomi helt kollapsat.

Många vars månadskostnad på 1 år ökat med 20.000 kr samtidigt som bostaden tappat 1-2 miljoner.

Fast de flesta köpte inte på toppen. Vi är ju tillbaka på priser på bostäder innan pandemin. 2020 priser.
Citera
2023-04-27, 07:54
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Kanske en viss stad. Finns dyrare och billigare platser att bo på. Jag menar inte en specifik adress. Ibland kanske det inte är så enkelt att bara rycka upp sitt liv och ta sitt pick o pack o flytta någon annanstans.

Det är många som tvingas pendla antingen för att bostäderna på platsen är för dyra eller för att man trivs på annan plats men jobb inte finns där. Det är ingen rättighet att bo på en viss plats, har man inte råd så har man inte även om man själv tycker att det borde vara så...
Citera
2023-04-27, 08:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det finns väl människor i hela landet, inte bara i Stockholm? Ett hus för tre miljoner är typiskt för städer som Sundsvall och fyror där ligger på omkring 10'. Underhåll för 40'/år är högt räknat.

Ja det gör det absolut, de hyresmarknaderna har jag ingen koll på så det kan jag inte uttala mig om.

Beträffande underhållet skulle jag inte säga att 40 per år är högt räknat, men det beror givetvis på husets kondition. Baserat på egna erfarenheter, professionella och privata, är detta en rimlig budget. Eller rättare sagt, var en rimlig budget. Nu lever vi i en tid med kraftig inflation så jag kanske ligger för lågt i min kalkyl, särskilt som byggmaterial gått upp kraftigt i pris de senaste åren.
Citera
2023-04-27, 08:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seth.Rogen
Inflationen är på 8%...och?
Vilket snabbt gör alla betydligt fattigare och bäddar för att inflationen äter sig in i ekonomin.
Så upp med räntan bränn bort inflationen.
Citera
2023-04-27, 08:35
Medlem
Det är synd om svensken och EU-medborgarna som körs över av makten. Denna räntehöjning var onödig men filler fickorna på bankerna vilken kanske var syftet. Vi har inte för stor efterfrågan och brist på produkter och tjänster utan priserna drivs upp av girighet då man försöker kompensera efter pandemin. Skönt att se att några ledamöter i riksbanken inte håller med om räntehöjningen så hopp kanse finns för den stackars svensken. Vi ska tydligen bli fattigare och man jobbar hårt med att tömma pensionsfonder genom riskfyllda investeringar och genom att driva på inflationen.
Citera
2023-04-27, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Precis, avundsjuka. Det är väl ingenting som hindrar dig från att studera och skaffa ett välbetalt jobb? Eller åtminstone försöka?

Goare att leva på bidrag och utnyttja klent begåvade människor som sliter ut sig på jobbet varje dag och betalar skyhöga skatter
Citera
2023-04-27, 08:52
Medlem
Rekordmånga fastigheter ute på kronofogden nu

https://auktionstorget.kronofogden.se/Sokfastigheterbostadsratter.html?query=*

Längesedan detta hände. Nu blir det action
Citera
2023-04-27, 09:07
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seth.Rogen
Varför det? Jag har arbetat, gjort rätt för mig och betalat för en försäkring, som nu mynnat ut i att jag har den ersättningen jag har från Försäkringskassan i form utav aktivitetsstöd. Det är en ersättning. Inget bidrag.

Kisskommunister är ju oftast hyresråttor, så ser inte problemet med att kalla en spade, för en spade?

parasit!
Citera
2023-04-27, 09:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Lite kul ändå att läsa här och se att det var juden som tvingade alla svenskar att köpa något man inte har råd med och låna över sina tillgångar. Juden styr verkligen hela erat liv asså 😂

Den judiska pengafällan är väl ett faktum. Fakta är att ett fåtal judiska familjer äger alla världens centralbanker. De sätter räntan nära noll. Alla belånar sig. Sedan ökar de räntan och tjänar ofantligt mycket pengar. Fortsätter de att öka räntan så förstör de även liv.

Ränta är något som ska förbjudas i hela världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in