2023-04-26, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Sjukvårdsbiträde som är sjukskriven för diffusa symptom. Rätt uppenbart att hon inte vill jobba.

Vadå konstigt EKG efter smärta i bröstet 2020 och därefter upplevt smärta i bröstet några gånger? Som att det skulle vara ett argument för att inte jobba. Många läkare sjukskriver tyvärr så fort det efterfrågas av patienten och detta är ett sådant fall.

I övrigt är hon som en typisk kvinna med dålig självkänsla. De jämför sig med sin partner och sänker honom för att relativt för sig själv visa sig bättre. Det blir fullständigt befängt när man ser vad de gör på dagarna. Han tycks vara högpresterande och en riktig samhällsbärare, medan hon parasiterar på samhället för att hon vill lata sig hemma.

Har sett det hos både män och kvinnor. Har en fd kollega som är psykiskt sjuk (har en diagnos) som jag slutade umgås med för att jag inte kunde med hur hon snackade skit om och tryckte ner sin make. Han är högutbildad och har ett coolt och viktigt jobb, väldigt snäll och intelligent och alla gillar honom. Hon verkar ha som mål att hacka på allt han gör och att få andra att tycka illa om honom. Men vet också en man som själv är doktor inom sitt område och är lika elak mot sin fru. Jag tycker det är vidrigt, jag mår dåligt av att se sånt där, även på tv.
Citera
2023-04-26, 20:40
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Har sett det hos både män och kvinnor. Har en fd kollega som är psykiskt sjuk (har en diagnos) som jag slutade umgås med för att jag inte kunde med hur hon snackade skit om och tryckte ner sin make. Han är högutbildad och har ett coolt och viktigt jobb, väldigt snäll och intelligent och alla gillar honom. Hon verkar ha som mål att hacka på allt han gör och att få andra att tycka illa om honom. Men vet också en man som själv är doktor inom sitt område och är lika elak mot sin fru. Jag tycker det är vidrigt, jag mår dåligt av att se sånt där, även på tv.

Sådant är väldigt svårt att se på från sidan. Säger man till och försöker försvara den utsatte tar båda två avstånd från en (den utsatte får inte prata med en)
Citera
2023-04-26, 20:55
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Nu ser jag fram emot nytt avsnitt att diskutera så man slipper läsa hundra inlägg om en takeawaykartong jag är tjej och hade lätt kunnat ställt kartongen på en tallrik och ätit ur den!
Fast riktiga män ställer kartongen direkt på bordet bara, och lägger en servett framför lådan
Nu vet du vad som krävs för att slippa bli hånad av mig

Hur ska vi göra för att få tyst på sorlet från alla kvinnor här i tråden som inbillingssjukt
tror att andra kvinner är elaka mot sina partners ner på långsöktaste micronivå
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-26 kl. 21:04.
Citera
2023-04-26, 20:55
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Sådant är väldigt svårt att se på från sidan. Säger man till och försöker försvara den utsatte tar båda två avstånd från en (den utsatte får inte prata med en)

Fast det handlar inte om att hon känner sig underlägsen karriärmässigt. Det handlar om att Alex visat sig vara en mes som längtar efter barn - vilket fått Lina att förakta honom.

Du är själv kvinna. Tycker du det är ett attraktivt när en man längtar efter barn lika mycket som en kvinna? Var ärlig nu. Han inbillar sig t.om att han har en biologisk klocka

Retorisk fråga, men tråden behöver ett kvinnligt erkännande av sanningen i frågan.
Citera
2023-04-26, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Fast det handlar inte om att hon känner sig underlägsen karriärmässigt. Det handlar om att Alex visat sig vara en mes som längtar efter barn - vilket fått Lina att förakta honom.

Du är själv kvinna. Tycker du det är ett attraktivt när en man längtar efter barn lika mycket som en kvinna? Var ärlig nu. Han inbillar sig t.om att han har en biologisk klocka

Retorisk fråga, men tråden behöver ett kvinnligt erkännande av sanningen i frågan.

Det handlar inte specifikt om barnlängtan utan om att mannen ej får visa några som helst svagheter. Du ska vara självsäker och självklar. Någon att luta sig mot.
Citera
2023-04-26, 21:07
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Det handlar inte specifikt om barnlängtan utan om att mannen ej får visa några som helst svagheter. Du ska vara självsäker och självklar. Någon att luta sig mot.

Det är sant. Men nu var det ju specifikt hans barnlängtan som avslöjade honom direkt som ärkemes. Hade han inte haft barnlängtan så hade han visat andra svagheter som hon föraktat honom för, men nu kom föraktet direkt när han så tydligt visade sin omanlighet med sin inbillade biologiska klocka.

En riktigt snygg man kan dock komma undan med att vara mesig, iallafall ett bra tag.
Citera
2023-04-26, 21:17
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:

Jag har inte uttalat att hon känner sig underlägsen, det var andra som resonerade om det. Jag spann bara vidare på skribentens erfarenhet av att se folk trycka ner sin partner.

Om man själv längtar efter barn vill man att ens partner också ska längta efter det. Om man inte gör det vill man inte att de ska göra det.
Jag tex som redan har fyra barn vill inte träffa någon som längtar efter att skaffa barn men det är ju inte pga manligt/kvinnligt.
Kan hända att hon omedvetet försöker sabotera förhållandet, genom att leta fel/håna, nu när hon förstår att han längtar efter barn samtidigt som hon kanske inte kan få några?
Dock var det som sagts tidigare inte schysst av experterna att matcha ett par som har en sån dealbreaker mellan sig.
Citera
2023-04-26, 21:24
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Jag har inte uttalat att hon känner sig underlägsen, det var andra som resonerade om det. Jag spann bara vidare på skribentens erfarenhet av att se folk trycka ner sin partner.

Om man själv längtar efter barn vill man att ens partner också ska längta efter det. Om man inte gör det vill man inte att de ska göra det.
Jag tex som redan har fyra barn vill inte träffa någon som längtar efter att skaffa barn men det är ju inte pga manligt/kvinnligt.
Kan hända att hon omedvetet försöker sabotera förhållandet, genom att leta fel/håna, nu när hon förstår att han längtar efter barn samtidigt som hon kanske inte kan få några?
Dock var det som sagts tidigare inte schysst av experterna att matcha ett par som har en sån dealbreaker mellan sig.

Det är skillnad på att vilja ha barn och att längta efter det likt en kvinna. Det sistnämnda är det bara riktiga mesar som gör. Slingra dig inte utan svara på frågan; är det attraktivt när en man tror sig ha en biologisk klocka?

Nej, hon saboterar för att han visat sig vara en mes iom sin inbillade biologiska klocka - inte för att hon inte tror att hon kan klara en graviditet. Ge det ett par år och du ska se att hon är på smällen.
Citera
2023-04-26, 21:25
Medlem
Citat:
Det är sant. Men nu var det ju specifikt hans barnlängtan som avslöjade honom direkt som ärkemes. Hade han inte haft barnlängtan så hade han visat andra svagheter som hon föraktat honom för, men nu kom föraktet direkt när han så tydligt visade sin omanlighet med sin inbillade biologiska klocka.

En riktigt snygg man kan dock komma undan med att vara mesig, iallafall ett bra tag.

Hans dåliga självkänsla ligger honom i fatet. Han borde inte prata om att han varit en tönt som barn osv.
Citera
2023-04-26, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Håller med men grejen var att han inte alls bara började äta direkt ur lådan utan att tänka på det. Han var jätteosäker på hur han skulle göra efter att ha blivit pikad hela dagen om att han i princip skulle vara Rainman för att han inte hade ”tänkt en massa” om det jävla rapsfältet han redan lever i i Malmö. Han sa att han tänkte lägga upp maten på tallriken. ”Nej! Sa hon då. Ät ur boxen! Gör det!”. Han tvekade och sa att ”nej, det känns ju dumt, jag vill göra som du”, men hon insisterade på att han skulle äta direkt ur boxen och ställa den på tallriken. Sedan fniiissss, fniiissss, fniiiiisss, guuuud, jag skrattar ihjäl mig, jag måste gå från bordet. Alltså det är ju härligt att han bara är sig själv. Så rörande. Hon är ju helt störd.

Ja den där fnissattacken var inte trevlig. Den säger nog mer om henne än om honom. Min erfarenhet är att det är väldigt osäkra personer som ofta börjat skratta i situationer där det intd passar och kan upplevas som otrevligt. Det är liksom deras reaktion på en känsla eller situation som känns svår men de inte klarar att hantera på ett vuxet sätt.

Tyvärr tror jag att en sådan grej kan bli spiken i kistan för det förhållandet. Vem vill ha en partner som skrattar åt en?
Citera
2023-04-26, 22:02
Medlem
Lina ter sig inte psykiskt stabil. Till en första anblick verkade hon helt normal, men med en allvarlig sjukdom i bagaget. Nu verkar ju denna ”sjukdom” vara någon form av kärlkramp/ spasmangina? Jag undrar om man verkligen behöver vara sjukskriven i flera år pga det….hon verkar också vara osunt bunden till sin bästa vän som kanske har gått med i någon sorts medberoende. Jag tycker att det är en taskig match, Alex är en gullis (tönt förvisso med dålig klädsmak) men med ett stabilt liv som uppenbarligen önskat sig någon att starta familj med. Lina är inte den personen, och hon verkar hantera sin underlägsenhet genom att vara dryg och översittare. Det borde ju ha varit lätt att hitta en stabil tjej till Alex som kan bidra ekonomiskt och viktigast, precis som han vill ha barn. Han har goda chanser att hitta det han söker framåt, tyvärr tror jag inte att det kommer att gå lika lätt för Lina.
Citera
2023-04-26, 22:03
Medlem
Citat:
Nej jag och många tackar för spoilervarningar när vi följer en serie, med för mycket spoilers är den inte kul att titta på längre.

Om man vill slippa spoilers är det nog bäst att man inte läser i den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in