2023-04-26, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej Majblomman drar in mkt pengar detta år, kommer betyda mkt för behövande barn ..
tror nog att många fler barn blir intresserade av att sälja.. om barn inte får rätt uppfattning om Majblomans syfte så är det säkerligen föräldrarnas eget ansvar
avundsjuka penningkåta föräldrar överför sina värderingar på barnen..
Men majblomman är till stor nytta för många.

Att grabben fick sälja så mkt beror ju på SD-kvinnans rasistiska påhopp.

Jag tycker hon borde polisanmälas
rasism mot ett barn är verkligen.ett brott, ..det är lika skräpigt som andra brott mot barn..
uppsåtet är uppenbart.
.

Ja, det är lite lustigt att hon bara försvann i intet. Hmf, är ett allvarligt brott i Sverige, så om hon finns lär hon snart åtalas.
Citera
2023-04-26, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
I värsta fall landar många väljare i partier som är ännu mer till höger.
Det vore underbart. Det är sedan decennier dags för indragna medborgarskap & massutvisningar av 2 miljoner. Minst!
Citera
2023-04-26, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ja, det är lite lustigt att hon bara försvann i intet. Hmf, är ett allvarligt brott i Sverige, så om hon finns lär hon snart åtalas.
Hur kan det öht vara hets mot folkgrupp?
Citera
2023-04-26, 13:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Vid närmare begrundan har jag ändrat uppfattning gällande detta. Jag är givetvis glad för pojkens skull, men jag hoppas samtidigt att folk även köper från andra barn också, för han är knappast den enda som vill sälja sina blommor och det blir inte fair play att enbart hans butik exponeras och marknadsförs på nationell nivå, på alla sociala kanaler, nyhetssidor och blaskor. Alla kan göra en insats och köpa av andra webbutiker också. Hur många här har ens köpt en majblomma?

Sedan är jag okunnig om hur man rent strategiskt gått till väga (möjligen att pojkens anhöriga varit mer företagsamma av sig, redan från start vilket oavsett efterföljder banat väg för dessa framgångar...?) men man får ändå hoppas att alla andra barn inte glöms bort. Men det är dessvärre väldigt sannolikt.
Ja, det är mycket som är fel i den här historien, inget är dock Murhafs fel (eller förtjänst).
Citera
2023-04-26, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Vad är rasism?
Hon har använt grova rasistiska ord både i text och vid intervjun med Mr Lamotte
även Jimi Åkessin har uttalat sig -han sa det var grovt.Så även han har reagerat.
Tror nog att du vet vad rasism betyder- det vet alla normala... ja förutom...
Senast redigerad av moshes 2023-04-26 kl. 13:33.
Citera
2023-04-26, 13:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
https://majblomman.shop/murhaf-1?fbclid=IwAR05PCcNdvZTiXExRmmeBPPgyPYz03HFwoKRMnZ JYkdS7jSyvsdIgRSQ70I

Blomman skickas via posten.

står murhaf där och skickar blomman själv eller vem skickar?
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ja, det är mycket som är fel i den här historien, inget är dock Murhafs fel (eller förtjänst).

Det är givetvis inget Murhaf ska känna någon skuld för. Han sitter tacksamt och tar emot sina "beställningar", som vem som helst skulle ha gjort. Dessutom är det något av en solskenshistoria med tanke på de rasistiska påhopp han fått utstå, så det kan han gott få unna sig.

Däremot så är det inte fair play mot andra barn. Fortfarande så öser man i samlad styrka länkar till hans webbutik på alla nyhetssidor på sociala medier, men ingen tycks ha lagt någon tanke på andra barn förrän väldigt nyligen. Det är först nu man ser lite mer uppmaningar på sociala medier om att folk kanske även borde tänka på andra barn som kämpar med sin lilla webbutik som lagts i skymundan och som inte alls får någon publicitet.

Sedan om de alla nödvändigtvis hade sålt mer utan Murhaf, det är ju inte säkert heller, naturligtvis. Men jag kan tänka mig att andra barn kan känna sig lite bortglömda ändå, att det inte är rättvist. Sådana är barn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Hon har använt grova rasistiska ord både i text och vid intervkun med Mr Lamotte
även Jimi Åkessin har uttalat sig -han sa det var grovt.Så även han har reagerat.
Tror nog att du vet vad rasism betyder- det vet alla normala... ja förutom...
Så vänsterdårar ska tolka detta som dessutom hatar yttrandefrihet. Nej det funkar inte. Men så kommer naturligtvis ske…
Citera
2023-04-26, 13:28
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodiedo
står murhaf där och skickar blomman själv eller vem skickar?
Vi får nog anta att det är ett ganska automatiserat system, inget som barnet själv behöver tänka på.
Citera
2023-04-26, 13:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Pengatvätt?

Eller att någon slags förmån ges till de som köper en majblomma. Kanske köp en majblomma för 70kr och du får RUT-tjänster för 140kr. Marknadsföringstrick alltså.

Annars vet jag inte hur pojken kunnat sälja så många majblommor.

man tjänar bara 10% från ens sälj, resten tar organisationen
Citera
2023-04-26, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Precis, han har sagt att han vill köpa ett UT för pengarna. Det framkom vid initiala inslag om pojken. Men sedan väljer SVT att inte ta med det.
Bara att han vill köpa mobil mm.

Och Asylsamordnaren benämner de som ”vän till familjen” utan någon förklaring kring hennes roll och funktion.

Så vari ligger lögnen menar du? Begriper du inte vem som står för lögn och mörkande?

Har jag påstått att han är vuxen?

Du verkar lite lättledd och allmänt naiv, för att uttrycka det milt.

nej han sade samtidigt att det inte går att köpa uppehållstillstånd el PUT..
Om jag är naiv el ej-är inte relevant..
jag kommenterar inte dig -du själv har redan visat vad du är för typ..
Citera
2023-04-26, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av COYB
"Gör webbshoppar" alla försäljningar som barn gör nuförtiden har en webbshop kopplad till sig. Jultidningar, majblommor, newbody, kakor, polkagrisar osv. ALLT kommer med en möjlighet att skicka en länk till farmor 30 mil bort så att även hon kan stötta sitt barnbarn.

OM det nu är så enkelt att sälja bara för att man har en webbshop så står det dig fritt fram att göra en insats för fattiga barn och fylla på ditt högst troligen tomma bankkonto.

Det jag skrev gick dig tydligen helt förbi. Så det tjänar ingenting till att försöka förklara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in