Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Vem vet vad Johanna tänkte.
Så förnedrande och mer än iskallt beteende att tända på Toves kropp på det här sättet. Att ens kunna prata om hur ansiktet "smält" och en stor del av håret försvunnit.
Det övergår mitt förstånd, och sedan sätta på musiken och digga...
Att båda får samma straff känns inte rimligt ur något perspektiv alls.
Vad är dina tankar runt byxor och tröja?
J är uppenbart empatistörd och förmögen att gå över många gränser som för vanliga är helt otänkbara. Att strypa någon är extremt obehagligt och personligt. Att under flera minuter känna och se hur offret kämpar för sitt liv, men ändå väljer att fullfölja kräver en känslokyla som väldigt få har. Och endast minuter därefter sätta igång med undanröjande av bevis och plantera lögner är faktiskt fascinerande att beskåda av en 19 åring.
Men det är så här hon är skapt. Hon saknar empati och spärrar. Hon är kapabel till att göra hemska saker för att hon själv ska må bra. Precis som M, som är skapt på ett sätt som gör att hon drar sig till J och är villig att följa hennes spår och utföra hemska handlingar, just för att hon också vill må bra.
Båda vet att det är fel men dom väljer sitt eget välmående på bekostnad av andras liv.
Toves byxor och tröja tror jag gled av under hanteringen av kroppen. Har inte läst om fästet för byxknappen var hel, men den kan ha gått sönder. Ett alternativ är att hon skulle kissa precis innan hon blev överfallen och hade själv då hunnit knäppa upp den. Men jag tror inte det är ett medvetet verk av J eftersom hon trodde att hon kunde elda upp kroppen.