Citat:
Ursprungligen postat av
EvolModsiw
Finns det tidsutrymme för detta? Dunsen hörs strax efter 02.40. Sparkarna ett par minuter senare. M:s rörelse registreras 02.43. J åker iväg till McDonalds 02:47. Hon måste ha träffat grannen i trappuppgången någon minut tidigare. Ca 02.45 bör hon ha samtalat med M om att åka till McD.
I och för sig säger grannen att det han hör en dörr stängas och öppnas ett par tre gånger inom loppet av 5-10 minuter efter att han varit uppe och knackat på, innan han själv öppnar dörren och får syn på J. Det blir därmed svårt att få även hans uppgifter att gå ihop tidsmässigt. Hur säker kan man vara på att han tittat på telefonen exakt 02.40? Har tidpunkten bekräftats genom någon viss aktivitet på telefonen? I polisförhören säger han bara att det var omkring 03.
Walk-in-garderoben tror jag inte på, den ligger i rummet inne i lgh och blir inte logisk om man funderar på varför JJ behövde få ut kroppen ur sin lgh asap.
Däremot tror jag starkt på förrådet utanför JJs ytterdörr, på samma våningsplan som lgh.
Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Tack för svaren! Jag återkommer imorgon igen med lite tankar.
Håller på att mata in all aktivitet som tjejerna, vittnen och teknisk bevisning beskriver i fup i ett dataprogram särskilt för analys av brottsfall så får vi se om vi kan bli klokare på tidslinjen den vägen.
Hehehee, en sådan där dator som Clea pratade om, en AI????
Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Jag tror att när man bor i en sån liten lägenhet att en walk in closed inte är speciellt stor och att den troligtvis redan kan vara full med prylar
Har vi mått någonstans på denna walk in closed?
Jaa, det finns mått på både garderob och förråd på de planlösningar som postats i tråden förut, och för längesedan och återkommande!
Citat:
Ursprungligen postat av
Peace2023
Något jag kan undra är hur J behandlade sina hästar. Såg hon dem som maskiner som skulle uppfylla hennes önskemål, bestraffade om inte?