2023-04-25, 22:04
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är en av indicierna.

Det finns en liiiten skada, ett jack på 3 cm*0,5 cm i Ts bakhuvud som hon förmodligen fått av att hennes huvud dunkade in i ett rör eller en duschstång som låg på golvet. Det jacket, som bara är en mjukdelsskada, inget krossår med skallfraktur eller så, tror vissa gav T en medvetandesänkning så att J kunde strypa henne ensam. Dock har grannen hört sparkar i vägg och J säger själv att T kämpade emot och var vaken.
Klart att T kämpade emot. Men finns det avvärjningsskador som kunde uppstått utan att någon höll hennes händer-armar?
Citera
2023-04-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Nej men Benny.

Blinde fulle Benny såg ingenting så något vidare vittne har inte varit.

"Minns du kvällen?
Inte allt, men mycket.

Såg du något bråk på nöjet?
Nej, inte vad han kan minnas.

Det finns utredningsuppgifter som säger att du ska ha sett ett bråk under kvällen och natten?
Nej, inte vad jag minns. Det har jag inget minne av.

Det ska vara några tjejer som bråkat?
Nej, det har han inget minne av.

Vet du vilka som är inblandade i försvinnandet?
Ja."

"Pratade ni?
Ja, i baren. Hon undrade varför han inte hälsade när han kom. Han svarade att han visst hälsade med en nickning.

Något mer?
En gång så hade de sex. Det var en månad sen ungefär. Så hon tyckte att man kan hälsa på varandra i alla fall. Han sa att jag inte mådde dåligt eller var arg över det.

Såg du om Johanna var inblandad i något bråk?
Nej, han minns inte. Han såg dem där, Johanna och Maja. De var på dansgolvet.

Känner du Maja?
Nej, han har bara träffat på henne på någon förfest.
Pratade du med Maja under kvällen?
Nej.

Var Maja inblandad i något bråk?
Nej, han såg inga bråk.

Du vet inte om någon annan Benny Andersson i din ålder i Vetlanda, och du har inte sett något bråk? Nej och nej.

Skulle du komma ihåg om du sett ett bråk under kvällen/natten?
Ja, det tror han faktiskt.

Har någon annan pratat om något bråk?
Nej, tyvärr. Inte vad han minns."

Aaa Benny var det ja, tack! Tack för förhöret det hade jag inte tillgång till då när jag läste. Då så! Då lär det inte finnas någon som sett.
Det är så tydligt och underbart att T säger så till JJ "Hur känns det att vara så värdelös" bara för att jävlas med henne...men synd...
JJ säger att hon aldrig slagit någon innan, minns lite dåligt, kan varit Maja som sagt i rättegången..
Men här drar hon sig inte för att knuffa TT bakåt. Det är mycket bevis....på vad som ska hända. Hon hade kunnat säga något tillbaka rest sig o skrattat, spottat henne i ansiktet....men hon tar till handgemäng
Citera
2023-04-25, 22:07
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du får läsa rättsläkarens utlåtande och vittnesmål. Men kort och gott så var Tove berusad, hade fått ett slag i huvudet som kan ha påverkat hennes medvetande, och Johanna är fem viktklasser större än Tove och överraskade henne med sitt anfall.

Tove kan mycket väl ha varit en extremt lätt match för Johanna denna natt.
Jo, det tar inte många sekunder innan man blir medvetslös vid strypning, men innan dess så slåss man nog ganska våldsamt.

Att grannen hört dunsar torde väl tyda på att det inte riktigt gått så snabbt som det kan göra, och att då T stretat emot och gjort att J borde fått skador, om nu inte M hållit fast hennes händer.
Citera
2023-04-25, 22:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Klart att T kämpade emot. Men finns det avvärjningsskador som kunde uppstått utan att någon höll hennes händer-armar?
Det finns inga avvärjningsskador på varken J eller M. J förklarar det med att M höll i Ta händer medan hon själv ströp T.
Citera
2023-04-25, 22:08
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Det finns inga avvärjningsskador på varken J eller M. J förklarar det med att M höll i Ta händer medan hon själv ströp T.
Och det var väl därför som rätten ansåg att M varit delaktig. Vilket är det jag skriver.
Citera
2023-04-25, 22:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Aaa Benny var det ja, tack! Tack för förhöret det hade jag inte tillgång till då när jag läste. Då så! Då lär det inte finnas någon som sett.
Det är så tydligt och underbart att T säger så till JJ "Hur känns det att vara så värdelös" bara för att jävlas med henne...men synd...
JJ säger att hon aldrig slagit någon innan, minns lite dåligt, kan varit Maja som sagt i rättegången..
Men här drar hon sig inte för att knuffa TT bakåt. Det är mycket bevis....på vad som ska hända. Hon hade kunnat säga något tillbaka rest sig o skrattat, spottat henne i ansiktet....men hon tar till handgemäng
Jag tror att hon genuint blir chockad. De har inte haft kontakt alls på länge och det kommer från ingenstans. Det är nog mest en reflex att putta bort T.
Citera
2023-04-25, 22:11
Avslutad
Citat:
Och det var väl därför som rätten ansåg att M varit delaktig. Vilket är det jag skriver.
Ja jag håller helt med dig. Jag tror inte att det lilla jacket i huvudet har gjort T medvetandesänkt. Jag tror hon blev överraskad men kämpade emot.
Citera
2023-04-25, 22:12
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Jo, det tar inte många sekunder innan man blir medvetslös vid strypning, men innan dess så slåss man nog ganska våldsamt.

Att grannen hört dunsar torde väl tyda på att det inte riktigt gått så snabbt som det kan göra, och att då T stretat emot och gjort att J borde fått skador, om nu inte M hållit fast hennes händer.

"nog"? ... ... ...

Dunsen och de sparkliknande ljuden som grannarna hörde passar inte in i tidslinjen med ett strypmord och Johannas uppenbarelse i trapphuset ett par minuter senare. Det är därför osannolikt att de kom ifrån en kamp innan mordet.

Jag har redan förklarat varför Johanna kan ha mördat Tove utan att få några motvärnsskador, och det är vad rättsläkare säger också.

Du svarade aldrig på vad det är som har fått dig att förstå att Maja måste ha varit med, men om jag förstår dig rätt så är det bara så att du har bestämt dig för att blunda för det rättsläkaren säger och bilda dig en egen uppfattning helt och hållet bildat på dina egna förutfattade meningar.
Senast redigerad av flashmaner 2023-04-25 kl. 22:15.
Citera
2023-04-25, 22:14
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ja jag håller helt med dig. Jag tror inte att det lilla jacket i huvudet har gjort T medvetandesänkt. Jag tror hon blev överraskad men kämpade emot.
Det mest skrämmande är att M verkar ha varit totalt livegen gentemot J. Och J:s beteende är i nivå med Möller och vissa andra totaltokiga kvinnor.
Citera
2023-04-25, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Litar på MH att JJ gömde liket i walk in closet och att det var därför MH inte såg kroppen på toaletten.

Finns det tidsutrymme för detta? Dunsen hörs strax efter 02.40. Sparkarna ett par minuter senare. M:s rörelse registreras 02.43. J åker iväg till McDonalds 02:47. Hon måste ha träffat grannen i trappuppgången någon minut tidigare. Ca 02.45 bör hon ha samtalat med M om att åka till McD.

I och för sig säger grannen att det han hör en dörr stängas och öppnas ett par tre gånger inom loppet av 5-10 minuter efter att han varit uppe och knackat på, innan han själv öppnar dörren och får syn på J. Det blir därmed svårt att få även hans uppgifter att gå ihop tidsmässigt. Hur säker kan man vara på att han tittat på telefonen exakt 02.40? Har tidpunkten bekräftats genom någon viss aktivitet på telefonen? I polisförhören säger han bara att det var omkring 03.
Citera
2023-04-25, 22:16
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Kanske ett ev. finger i Toves öga kan ha spelat in i att chocktillstånd infann sig...
Citera
2023-04-25, 22:17
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du svarade aldrig på vad det är som har fått dig att förstå att Maja måste ha varit med, men om jag förstår dig rätt så är det bara så att du har bestämt dig för att blunda för det rättsläkaren säger och bilda dig en egen uppfattning helt och hållet bildat på dina egna förutfattade meningar.
Jag har förklarat varför jag tror att M varit med. Och självklart har det att göra med vad jag tror. Annat skulle vara jättekonstigt.

Det var inte så att jag var med när mordet skedde, eller har sett på en film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in