Citat:
Ursprungligen postat av
Romper
Nej men Benny.
Blinde fulle Benny såg ingenting så något vidare vittne har inte varit.
"Minns du kvällen?
Inte allt, men mycket.
Såg du något bråk på nöjet?
Nej, inte vad han kan minnas.
Det finns utredningsuppgifter som säger att du ska ha sett ett bråk under kvällen och natten?
Nej, inte vad jag minns. Det har jag inget minne av.
Det ska vara några tjejer som bråkat?
Nej, det har han inget minne av.
Vet du vilka som är inblandade i försvinnandet?
Ja."
"Pratade ni?
Ja, i baren. Hon undrade varför han inte hälsade när han kom. Han svarade att han visst hälsade med en nickning.
Något mer?
En gång så hade de sex. Det var en månad sen ungefär. Så hon tyckte att man kan hälsa på varandra i alla fall. Han sa att jag inte mådde dåligt eller var arg över det.
Såg du om Johanna var inblandad i något bråk?
Nej, han minns inte. Han såg dem där, Johanna och Maja. De var på dansgolvet.
Känner du Maja?
Nej, han har bara träffat på henne på någon förfest.
Pratade du med Maja under kvällen?
Nej.
Var Maja inblandad i något bråk?
Nej, han såg inga bråk.
Du vet inte om någon annan Benny Andersson i din ålder i Vetlanda, och du har inte sett något bråk? Nej och nej.
Skulle du komma ihåg om du sett ett bråk under kvällen/natten?
Ja, det tror han faktiskt.
Har någon annan pratat om något bråk?
Nej, tyvärr. Inte vad han minns."
Aaa Benny var det ja, tack! Tack för förhöret det hade jag inte tillgång till då när jag läste. Då så! Då lär det inte finnas någon som sett.
Det är så tydligt och underbart att T säger så till JJ "Hur känns det att vara så värdelös" bara för att jävlas med henne...men synd...
JJ säger att hon aldrig slagit någon innan, minns lite dåligt, kan varit Maja som sagt i rättegången..
Men här drar hon sig inte för att knuffa TT bakåt. Det är mycket bevis....på vad som ska hända. Hon hade kunnat säga något tillbaka rest sig o skrattat, spottat henne i ansiktet....men hon tar till handgemäng