Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-26, 00:41
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Fjolliga människor och specellt den där Dennis. Att lägga sig i en tävling hör inte hemma i Robinson och då har man inte där att göra. Väldigt svårt att gilla någon i år igen och att titta på Gränslandet nu borde bli ett sömnpiller. Elin är nog den mest okarismatiska person som någonsin medverkat i en såpa. Hysteriskt tråkig att se och lika hemsk att lyssna på.

Saknar riktiga krigare som inte står och fjollar sig och låtsas vilket även Fabian gjorde. Erik är ingen favorit men han ger i alla fall järnet men det kanske är mest för att imponera på sin nya flickvän? Trist att man inte gillar någon och ett tag var det Marcus men det har också gått över.

Är det någon som vet om/när det börjar från Australien? Brukar inte den komma efter den svenska? Går bara och väntar då den versionen är bäst.

Blood vs Water är den senaste säsongen från Australien som går på Tv4.
2023-04-26, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Blood vs Water är den senaste säsongen från Australien som går på Tv4.
Heroes vs Villains är senaste säsongen från Australien men den har nog inte börjat sändas i Sverige. Helt fantastisk säsong hur som helst, en av mina favoriter alla kategorier.
2023-04-26, 00:43
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tomten-
Det finns mycket man kan tycka om Zeki men han gjorde i alla fall Gränslandet värt att titta på.
Hur intressant blir det nu med två tanter och Dennis som lägger sig en tävling för att en tjejpakt inte ska brytas för det är ju så underbara tjejer. Ska vi få se vem som kliar vem på ryggen eller ska det diskuteras om att det måste ju bli en tjej som vinner i år? Sedan ska de kanske tälja en kniv och få en brakmiddag som belöning? Är det inte meningen att det ska vara tufft i Gränslandet? Lite mat och bestraffningar som att de t.ex vara bojade ihop ibland?
Tycker så jäkla illa om deltagare som inte gör sitt bästa.

I Robinson saknar jag mer utmanande tävlingar tävlingar som rör om lite. Just nu är det ju bara paktande som gäller. Hur många gånger ska vi få höra att tjejpakten med Chris ska hålla ihop och att Åby-Dennis inte är trogen Erik/Amanda?

Jag älskar Robinson/Gränslandet/Farmen/Torpet/Big Brother osv, men den här säsongen av Robinson och Gränslandet är totalt färglös.

Men detta är ju bara mina tankar och vad jag tycker 🙂

Håller med. De som var mest underhållande, Fabian och Zeki är ju ute. Finns inga intressanta personligheter kvar.
2023-04-26, 00:44
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Heroes vs Villains är senaste säsongen från Australien men den har nog inte börjat sändas i Sverige. Helt fantastisk säsong hur som helst, en av mina favoriter alla kategorier.

Ja, men jag syftade på vilken den senaste var som sänts i Sverige.
2023-04-26, 00:47
Medlem
Xedomes avatar
Om Robinson fortfarande är 42 dagar långt, måste Elin varit i Gränslandet i en månad och drygt en vecka vid det här laget i tävlingen.

Ändå lustigt med Dennis och Christina,* som mest verkar ha varit på semester i Malaysia.

Att man kan vara så laidback o ett sånt här sammanhang går lite utanför mitt förstånd.

*innan Gränslandet
2023-04-26, 00:51
Medlem
Xedomes avatar
Citat:

2023-04-26, 00:52
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Själv tycker jag att tjejpakten hela tiden varit den onda delen av lag syd med Carro och Chris som skitsnackande ledare. Vulgära, ytliga och bitchiga. Sophie ger jag heller inte mycket för.
Alva borde som hästtjej ha lite skinn på näsan men verkar oftast vara livrädd med nära till gråt.

De har inte varit smarta utan är enbart starka på grund av sitt antal, ej på egen hand. Likt parasiter är de i behov av andra starkare individer som får göra grovjobbet i tävlingar, skaffa mat osv för att de ska klara sig. På grund av uppdelningen i yngre vs äldre där de yngre kunde dominera tävlingarna så har inte heller pakten fått utstå nån större prövning. Först då kan man tala om smarthet, ifall förutsättningarna hade kastats om mer. Nu kan istället Carro försöka beräkna vad som ska hända utifrån vad hon lärt sig från föregående säsonger. Krävs inte mycket hjärna för det. Nu har de snart gjort sig av med den sista killen i laget dessutom och kommer därmed att sakna den fysiska styrka som krävs för tävlingarna, dvs de håller på att förinta sig själva. Bra av Anders att poängtera det.

Att jag-svaga män som Dennis d ä, Dennis d y och Oskar fogar sig för pakten är inte något tecken på tjejernas styrka utan på dessa mäns svaghet, inget annat.

Sammantaget underpresterar de allihopa och har snackat en massa skit även om det inte framkommer direkt i kameran alltid. De har ju inte dolt hur de föraktar Amanda och är avundsjuka på henne; en tjej som verkligen är stark och kan prestera. Att Dennis kallar henne för en "falsk fitta" visar ju också hur snacket går inom deras gäng. Nej, de är vidriga och det tycker jag som kvinna som är fullständigt emot "tjejsnack" och att "en kvinna ska vinna Robinson" bara för att.
En värdig vinnare är någon som man kan respektera för deras insatser, oavsett kön.

Nu var det Chris som kallade henne falsk fitta, inte Dennis.
2023-04-26, 00:54
Medlem
Xedomes avatar
Citat:

Japp, stämmer. Såg du den amerikanska Heroes vs. Villains när det begav sig? Episkt om man följt alla säsonger dessförinnan!

Helt fantastisk säsong (Rob Mariano, Rupert & Sandra från Samoa, Stephenie från Palau, the Dragonslayer från Gabon, Jerri och Colby från Australian Outback, osv.)

För de som inte följt amerikanska Survivor, kan jag verkligen rekommendera de första 20 säsongerna! De har en egen Anders Lundin därborta i Jeff Probst som programledare. Mkt Bättre än Astralien, tycker jag personligen. LaPaglia kopierar Probst rakt av (repliker, osv), men saknar tyvärr vörmen.
Senast redigerad av Xedome 2023-04-26 kl. 01:18.
2023-04-26, 00:54
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano

Det ser ut att vara Marcus och Dennis som tävlar för Syd i dagens avsnitt.
2023-04-26, 01:01
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Varför är könsfrågan så förbannat viktig för tjejerna?? Stör mig som fan på detta tjej-paktande.

Jag med. Jag stör mig överlag på att folk ska gå ihop pga att de har gemensamt kön, vare sig det är man eller kvinna eller div könstillhörighet (av allt som nu finns idag).Skit i det, ska vi ha jämställdhet så borde man ju bara hålla ihop med de som man känner gemensamhet med. Men om killar går ihop, så blir det ju tyvärr att även tjejer gör det, och vice versa
2023-04-26, 01:05
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Jag med. Jag stör mig överlag på att folk ska gå ihop pga att de har gemensamt kön, vare sig det är man eller kvinna eller div könstillhörighet (av allt som nu finns idag).Skit i det, ska vi ha jämställdhet så borde man ju bara hålla ihop med de som man känner gemensamhet med. Men om killar går ihop, så blir det ju tyvärr att även tjejer gör det, och vice versa

Det var då ett jävla gnäll om detta i all evinnerlighet.

Det är ju det de gör. De klickade från start i lag Syd - därav killarna i pakten.

Ergo ingen tjejpakt.

Och om så vore är det såklart helt fine. Det gäller ju att hitta sätt att ta sig vidare på.
2023-04-26, 01:05
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Tss-tss, jag försökte bara vara lite snäll.

🙃

Så omtänksamt av dig

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in