2023-04-25, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HalvardHalvHuve
Så därför tycker du illa om att Murfat inte gör så?
Du har verkligen inte fattat någonting, tror du folk blir upprörda över en liten pojke som säljer majblommor?
Det är asen, journalisterna och hycklarna som får oss att bli förbannade.
Murhaf har inte gjort nåt fel.
Citera
2023-04-25, 23:41
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Du har verkligen inte fattat någonting, tror du folk blir upprörda över en liten pojke som säljer majblommor?
Det är asen, journalisterna och hycklarna som får oss att bli förbannade.
Murhaf har inte gjort nåt fel.

Helt sant.
Citera
2023-04-25, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirCastaloz
2021 gick ca 82% till ändamålet, alltså olika typer av hjälp till barn. Resten gick till löner. https://majblomman.se/wp-content/uploads/2022/08/Årsredogörelse_2021_digital-use.pdf

18% är inte bara löner. Det är insamlings- och administrationskostnader.
Vi talar porto(alla blommor som skickas ut mm), bankkostnader, it--system, lokalhyra, produktionskostnad av majblommor mm utöver löner.

90-konton får dra 25% i insamlings- och administrationskostnader.
Nu hade Majblomman några tuffa år med starkt minskad insamling pga bl a pandemin 2020 och 2021. Så deras procent är kanske lite högre än en del men 18% är inte en dålig siffra.
Citera
2023-04-25, 23:54
Medlem
Jag är förstås glad att barnet lyckades samla in så pass mycket pengar på kort tid men jag är skeptisk till avsikten. Jag känner på mig att han har utnyttjas till det här, vårdnadshavare o syskon lär vara i sjunde himlen. Men det är ju också en bedrift att prova på entreprenörskapet i ung ålder.
Citera
2023-04-26, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TessaAndersen
På en skala från 1 till 10 hur handikappad är du? 10, eller?

Har du inte hängt med i samhällsutvecklingen? Hur kan du inte ha hört talas om e-handel?

Du är en sån som jobbar hårt istället för smart. Vilket är idiotiskt.

Du verkar helt svagbegåvad, majblommor är en välgörenhet som bygger på att det är trevligt att barnen engagerar sig och lär sig. Det är därför man betalar. Men någon sådan ansträngning sker ju inte om de bara registrerar sitt namn på en hemsida.

Läste mer om det, är någon nödlösning under pandemin som hängt kvar. Ta bort!
Citera
2023-04-26, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Bara 40% går till Majblommans välgörenhet enligt deras hemsida. 10% till pojken, 10% till gruppen barn som säljer majblommor. Resterande 40 procent är luddigt. Det inom quote luktar fint arvode för styrelsen. Allt står på hemsidan.

Nej styrelsen får inget arvode står det också på hemsidan. De får ersättning för kost, logi och resor när de gör ngt.
De enda som får ersättning för sitt arbete är de 15 anställda.
https://majblomman.se/om-oss/organisation/
Citera
2023-04-26, 00:06
Medlem
ZugMaskins avatar
Det är ju klockren pengatvätt. De tar kontanter för fan.
Citera
2023-04-26, 00:08
Medlem
Manginazs avatar
Så han har jobbat heltid med detta? Sålt en i minuten i åtta timmar om dagen i 39 arbetsdagar?
Flitig grabb! Jag ska försöka att headhunta honom (no pun intended) han kommer att bli firmans ryggrad.
Citera
2023-04-26, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Någon som vet hur mycket vinst man har på varje blomma? Har han tjänat 100.000 kr? Bra jobbat! Blivande miljonär, vi behöver många sådana i Sverige.
verkligen bra unge, det är bara att gratulera lilla Glimåkra.
Men avundsjukan lär slå till bland yngre barn- och deras föräldrar blir väl fnoskiga att en liten utsocknes grabb visar sig ha tåga som få ungar har idag.
Rasistdrevet morrar ilsket, som väntat
Citera
2023-04-26, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcormier
Jag är förstås glad att barnet lyckades samla in så pass mycket pengar på kort tid men jag är skeptisk till avsikten. Jag känner på mig att han har utnyttjas till det här, vårdnadshavare o syskon lär vara i sjunde himlen. Men det är ju också en bedrift att prova på entreprenörskapet i ung ålder.

Den som lade ut länken om honom från början är tydligt någon typ av islamistisk aktivist med en anställning inom staten.

Hon går runt med en burka på sin FB-profilbild och menar att hjälp till ukrainska flyktningar är diskriminerande mot muslimer och ett uttryck för islamofobi.

Så ja, pojken har blivit ett redskap för islamister tyvärr.
Senast redigerad av BleakHouse 2023-04-26 kl. 00:14.
Citera
2023-04-26, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miffotmorgan
Av någon anledning behöver bruna människors åstadkommanden förstoras till max, medans den inhemska befolkningen konstant blir förminskad och hånad.
Konstigt vilket bakvänt rasistiskt samhälle vi lever i.
Nej du har fel
grabben är ett lyckokast-för majblommans organisation också.
sist nådde försäljningsrekordet 100.000kr då var det pär som sålde
..
Citera
2023-04-26, 00:14
Medlem
Uppe i 3,2 miljoner nu.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/murhaf-i-glimakra-har-salt-majblommor-for-1-6-miljoner-kronor

Det här kommer att bli skyhögt innan insamlingen är över 2 maj.

Hoppas verkligen inte grabben p g a något tråkigt bakslag blir av med sitt goda självförtroende som han säger sig ha fått. Bra att det händer något riktigt roligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in