2023-04-25, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Jag tror att du är en aning naiv i största kanske lite skeva allmänna godhet.

Snarare någon anti-sd pr-kampanj. De som behöver tvätta har nog svårt att få hantera de "tvättade" pengarna utan att frågetecken ställs. Hur betalar du hyran? "Min son säljer majblommor". 90% det finns bättre och billigare sätt.
Citera
2023-04-25, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickees
Ungen har fått hat från SD-politikern, Eva Lundberg. Där hon skriver i en tweet

What har hon skrivit så rakt ut ? Har du en länk eller är inlägget bortplockat?
Citera
2023-04-25, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Dem bryr sig egentligen inte om blattarna heller då det här från första stund var orkesterat som en låga förväntningarnas rasism. Dvs i ett slag lyckas vänstern:

Så är det, det handlar egentligen inte om rasism utan det handlar om att driva en agenda och narrativ. Därför maintream-media och vänster-propagandister i socala medier är så kåta på lyfta upp denna story i sina kanaler.
Citera
2023-04-25, 16:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Så dumt och korkat skrivet av denna person.

Hon har inte skrivit det. Idka gärna lite källkritik.
Citera
2023-04-25, 16:49
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Driftig grabb men inte smart att snacka om detta vitt och brett. Vill inte låta dyster men detta är Sverige 2023 så grabben kommer bli robbad av sina cuzzar.
Citera
2023-04-25, 16:51
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Så alla pengar har gått till en mörkhyad pojk som har föräldrar som tar alla pengar och skickar över till sitt hemland? Grattis vilken succé!

Bättre hade det varit om pengarna hade stannat hos en svensk unge och gjort riktig nytta.
Ingen vågad gissning att det handlar det om remitteringar även i detta fall.Snopet att den gulliga historien om drömlandet sket sig.
Senast redigerad av buddy99 2023-04-25 kl. 16:58.
Citera
2023-04-25, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickees
Ungen har fått hat från SD-politikern, Eva Lundberg. Där hon skriver i en tweet
Ungen hade inte "fått hat" om inte media hade lyft frågan.

Det är inte "Eva Lundberg" (tvek på att denna Eva Lundberg finns) som sårar honom, om han blev sårad, det är det media som gör.

Inte en chans att han kollar hennes tweets.
Citera
2023-04-25, 16:52
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Ja, det där är ett "normalt" förfarande. Och kostar i värsta fall ca 50% (moms, soc & skatt). Dvs betydligt billigare och enklare än att ge bort 90% till majblomman. Ingen betalar 1.8 miljoner för att visa upp en inkomst på 200.000.

Och de 50% som kriminella betalar genom att tvätta och ta ut lön, betalar man enbart för att slippa få myndigheter efter sig. Eller kunna visa lön för att kunna köpa bostad etc. Ingen betalar ens 50% bara så där. Glöm att någon betalar 90% till majblomman, med risk för att bli spårad och med otroligt strulig administration kring det hela.
Ok, så det är alltså bara 10% som går till grabben?

I så fall borde det inte vara fallet då.
Citera
2023-04-25, 16:53
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Jag kan inte svara på det, för jag vet inte. Jag är inte insatt i penningtvätt. Jag menar heller inte att det finns garantier för att det är det som hänt, utan påpekar att (med majblommeförsäljningsmått mätt) så har onormalt stora summor rört sig, vilket borde kräva bättre förklaringar än att "facebookpostningen blev viral och folk tyckte synd om Murhat".

Om någon anser sig har råd att betala för Rebecca Uvells patreon, så kanske det finns fler ledtrådar där. Hon brukar vara någorlunda bra på gräv.

Du tror inte att det är ganska enkelt verifierat genom att nästan samliga köp gjorts digitalt, och således inte betalats kontant? Du tror inte att majblommans system (eller deras banks) reagerat om det var några få personers som gjorde många köp?
Citera
2023-04-25, 16:54
Medlem
Dalulvens avatar
Såg en prydlig, rakryggad och artig liten tjej gå med sturska kliv från dörr till dörr här i kvarteret. Men såvitt jag kunde se blev det inte en majblomma såld ...

Något är fuffens i vår herres hage.

Var håller de granskande journalisterna hus?

Jagar de månntro oliktänkande?
Citera
2023-04-25, 16:55
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Ok, så det är alltså bara 10% som går till grabben?

I så fall borde det inte vara fallet då.

Japp. 10%.

"10 procent går till barnet som säljer majblommor.
10 procent går till gruppen barn som säljer majblommor.
40 procent går till den lokala majblommeföreningen för att dela ut i direkt ekonomiskt stöd.
40 procent till riksförbundet för påverkansarbete, stöd till forskning, råd och stöd till lokalföreningar."

https://majblomman.se/om-oss/hit-gar-pengarna/
Citera
2023-04-25, 16:58
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Jag tror rednecksen sliter nu med att han sålt så bra mot för vad de själva klarat av hahahaha, folk är så loser!!
Det här är inte försäljning. Det här är politiskt färgade allmosor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in