Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Något stämmer inte.
Men visst.
Oavsett kan Maja varit involverad/ icke involverad i ett mord.
Det är väl där det kunde ha varit intressant att se lite mer detaljer från hennes mobil, hälsoappen alltså.
Säg att Maja går rakt in i ett pågående mord.
Kanske hon vaknade av bråket eller i varje fall reagerar?
Vad gör hon? Tar med dig mobilen? I bakfickan?
Eller går hon tillbaks till sängen?
Jag vill veta mer om tidsspannet. Steglängd. Båda fötterna i golvet. Stegfrekvens inom vilket tidsspann?
Obalans?
Eller har mordet redan skett, och kroppen undandragen?
Minns Maja rätt? Gick hon till toan med mobilen?
Varför klänger hon fast vid den berättelsen om hon vill dölja något?
Om man vänder på steken, skulle Maja kunna säga så mycket mer för att sätta dit Johanna.
Maja skulle kunna säga att Johanna dödshotade henne. Nu säger rätten att Majas tafatta ursäkt för att hon hjälper till inte är tillräckligt.
Maja skulle också kunna säga att hon vaknade och hörde allt. Kanske även såg. Men blev dödshotad.
Jag hoppas att man gräver ordentligt och reder ut de bitar som går. Om det nu leder till en tydligare bild.
Något stämmer inte iaf.
Förmodligen har M blandat ihop både tider och skeenden, därav rörigheten.
Jag tror att M skulle kunna berätta mycket mer. Antingen var hon med i badrummet och skulle kunna berätta hur T fick alla sina skador eller har hon troligtvis sett en del.
Om hon deltog, vet J vad hon skulle kunna berätta och om hon inte deltog är det inte helt säkert hon berättade allt vad hon såg och hörde för J, vilket kan ha gett J osäkerhetskänslor.
Det skulle kunna varit en rädsla hos J att M skulle berätta mer om hon la större skuld på M. (Bara en tanke! Jag har svårt att föreställa mig hur J resonerade.)