2023-04-24, 22:48
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Den där hippe killen hade haffat grovt om han jagat på olika burns, istället sätter dom upp honom med nån fd knarkarbrud med issues, riktigt orättvist.
Kan du översätta det där till rikssvenska please

Sen tror jag du har fel, Carro sjunker ihop för att hon är ledsen & livstrött på situationen
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-24 kl. 23:00.
Citera
2023-04-24, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Jo, jag vet att det är den mannen nästan alla kvinnor vill ha. Mannen som har alla känslor på sin lyra och som lämpligt använder den baserat på situation. I beslutsprocessen i valet av man brukar kvinnorna emellertid vara mycket mer förlåtande gentemot män som har sina brister i snällhet och empati än de som har sina brister i självförtroende och psykisk styrka.

Nej. För det första är dina alternativ samma sak. De männen du tror är attraktiva för kvinnor saknar bra självkänsla. Och tittar du på programmet har snälla killar blivit valda att fortsätta med. Som Emil med frisören, tacoparet, Harry Potter-paret, samt att Arvid är både mjuk, kommunikativ, snygg och stark på samma gång .
Citera
2023-04-24, 23:03
Medlem
Agust! När du är tillbaka och svarar på frågor så vill jag veta om du fixat badrummet än?
Citera
2023-04-24, 23:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -stil-
Alexander och Lina
Det är ju helt uppåt väggarna att "experterna" har matchat ihop Alexander, som har varit tydlig med att han väldigt gärna vill ha barn, med någon som blåvägrar eller inte ens kan ha barn. Särskilt när båda är i åldern där tiden faktiskt börjar bli en faktor. Att sen få höra från raw man-"experten" om att de inte ska tänka så mycket på det blir ju yttligare ett slag i ansiktet. Tror inte det kommer hålla, men det är faktiskt helt och hållet experternas fel.

Agust och Carro
Agust framstår som väldigt sympatisk och inkännande, jämfört med Carros negativa och gnälliga attityd. Kan fatta att det är jobbigt om man känner att det inte har klickat, men man kan ju åtminstone ha en trevlig ton. Känns som att hon flera gånger kommit med pikar ("du kommer säkert hitta saker som du stör dig på hos mig också", kommentar om att Agust var svettig osv)

Dock kan man skylla på produktionen över även den här matchningen -- Agust är stilig och verkar sympatisk, men Järva-antroposof-levandet är nog inte för alla. Jag är förvånad att han inte hittat en spirituell yoga-tjej på egenhand -- känns som att han är en drömkille för många flummiga hippiebrudar.

Stina och Fredrik
Störde mig först enormt mycket på att Fredrik var manlig feminist, d.v.s den värsta personlighetstypen som finns, men måste säga att han har växt på mig. Han verkar genuint sympatisk, om än lite vilsen. Stina har även hon växt på mig; jag tror inte de passar bra ihop, men de verkar göra det bästa av situationen och jag tror de kommer ha lätt att hitta någon som passar bättre efter programmet är slut.

Angående Agust och Carro; eller hur, han är en drömkille för många tjejer, men han sa inte att han inte kan få tjejer utan det lät som att relationerna inte håller längre än nåt år eller något åt det hållet. Tror det är fallet med många deltagare överlag, dom har fått till det men inte gift sig med någon.
Citera
2023-04-24, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Vadå inte vill jobba? Det har hon väl inte sagt. Hon är ju sjukskriven.

Hon har fått nån slags kram ett fåtal ggr och för det varit sjukskriven i två jäkla år. Är det ens farligt det hon har?
Citera
2023-04-24, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av swedis53
Är ni svenskar så konstiga eller är de lite unika? Om du tittar på samma amerikanska program är skillnaden så stor att den inte ens går att beskriva. De tävlande har nästan ingenting att prata om förutom småsaker som är så oviktiga: maten på tallriken, tv:n är för låg, jah kan inte sitta still när du laggar mat...

Plus att killens relation till sin mormor ser så bisarrt ut. Samma typ av relation med amerikaner eller annan kultur skulle ha sett vacker ut. Så tråkigt.

Fan vad löjligt att glamorisera amerikaner av alla människor. Hans relation till sin mormor ser inte alls bisarr ut, det är helt normalt i min familj. Tycker det är alla andra som har en bisarrt kyliga relationer till sina mor och farmödrar.
Citera
2023-04-24, 23:16
Medlem
thoughtfuls avatar
Citat:
Det tror jag inte. Det finns nog många kvinnor som tvärtom letar efter en man som tydligt uttrycker att han vill skaffa barn. Speciellt i den åldern. Då måste man liksom träffa rätt direkt om man vill hinna få barn innan det är för sent. Nu utgår jag från att han är kring 40 år men jag kanske har fel?

Du må ha rätt. Synd bara att de inte kunde hitta denna kvinnan åt honom. Och inte han själv heller. Men skam den som ger sig.
Citera
2023-04-24, 23:17
Medlem
kulturstrategs avatar
Lina blev först och främst väldigt avtänd när Alexander pratade om hur gärna han vill ha barn. Kvinnor äcklas av män med barnlängtan. Att vilja ha barn som man är djupt onaturligt. Alexander har t.om gått så långt att han inbillar sig att han har en biologisk klocka

Män har inte en biologisk klocka. Att vilja ha barn som man är ett sätt att signalera för kvinnor att; Jag saknar manliga egenskaper, ersätt mig!. De drivs omedvetet av en kraft som vill ersätta dem.
Nätt och jämt medelmåttiga Alexander är inte i närheten av tillräckligt snygg för att komma undan med att ha raderat sin manlighet inför Lina.
Lina ser inte honom som en man längre. Den lilla attraktionen hon hade försvann när han uttryckte sin omanliga barnlängtan. Alexander känner detta och det är därför han är passiv aggressiv. Även om det förmodligen ligger sanning i att Lina kanske inte kan få biologiska barn, så märker han att hon använder det som en out.

När Lina frågar Alex om rapsfältet så vet hon - eftersom han bevisat sin omanlighet - att han kommer att svara att det bara är ett rapsfält. Och han vet med sig att han är avslöjad som omanlig och orkar därför inte ens låtsas att han har nåt djup(som riktiga män har). Han svarar bittert och low-key passiv aggressivt "det är bara ett rapsfält" - vilket kan översättas som; "du vet ju redan att jag är mesig och omanlig så varför vill du att jag ska låtsas att jag inte är det? SLUTA MOBBA MIG!".

Djup, förmåga till reflektion är i slutändan den viktigaste manliga egenskapen. Detta eftersom mannens ursprungliga syfte är att vara kvinnan(guds) hjärna.
Senast redigerad av kulturstrateg 2023-04-24 kl. 23:20.
Citera
2023-04-24, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thoughtful
Du må ha rätt. Synd bara att de inte kunde hitta denna kvinnan åt honom. Och inte han själv heller. Men skam den som ger sig.

Ja verkligen. Synd. När dom är ”experter” som briljerar med ”båda gillar pasta och vin” och ”Han- enhetschef på akuten som längtar efter att bilda familj + Hon-sjukpensionär som varken vill eller kan få barn”. Mm. Vad viktigt det är att låta dom här psykologerna och sexologerna sköta de här avancerade matcherna, det hade ju inte deras anhöriga och vänner klarat bättre.
Citera
2023-04-24, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Nej det gör det inte! Men jag reagerade på att hennes hår såg fett och tovigt ut. Jag hade ju absolut duschat både för att jag precis gift mig med en främling och för att tv är där och filmar

Hon ser smutsig, svettig och ofräsch ut.
Citera
2023-04-24, 23:25
Medlem
Väldigt konstigt att Alexander och Lina parats ihop när de har så olika syn på barn. Det verkar som att dessa mentaldefekta post-modernistiska psykologerna eller vad de nu har för fejkjobb inte tycker att det spelar någon roll vad man tycker om barn.

Själv tycker jag barn är vidriga och skulle aldrig vilja bli ihop med en tjej som har eller vill ha barn. Därför skulle jag ju så klart tycka det vore hemskt för en tjej som vill ha barn att bli ihopparad med mig. Psykologerna i programmet verkar tycka att det är ungefär lika big deal som att två personer har olika musiksmak.

Agust och Carro: Agust framstår som en vuxen mogen person, Carro framstår mer som en tonårstjej som inte upplevt något i livet än.
Citera
2023-04-24, 23:28
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Det var utan koppling till deltagarna. Bara ett lustigt minne som dök upp på tal om att gömma mensskydd.
Eller för att skoja till det lite, det är jag som är den där dementa överklasskärringen du träffade som idag skriver under pseudonym, great minds think alike du vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in