Lina blev först och främst väldigt
avtänd när Alexander pratade om hur gärna han vill ha barn. Kvinnor
äcklas av män med barnlängtan. Att vilja ha barn som man är
djupt onaturligt. Alexander har t.om gått så långt att han inbillar sig att han har en biologisk klocka
Män har inte en biologisk klocka. Att vilja ha barn som man är ett sätt att signalera för kvinnor att;
Jag saknar manliga egenskaper, ersätt mig!. De drivs omedvetet av en kraft som vill ersätta dem.
Nätt och jämt medelmåttiga Alexander är inte i närheten av tillräckligt snygg för att komma undan med att ha raderat sin manlighet inför Lina.
Lina ser inte honom som en man längre. Den lilla attraktionen hon hade försvann när han uttryckte sin omanliga barnlängtan. Alexander känner detta och
det är därför han är passiv aggressiv. Även om det förmodligen ligger sanning i att Lina kanske inte kan få biologiska barn, så märker han att hon använder det som en out.
När Lina frågar Alex om rapsfältet så
vet hon - eftersom han bevisat sin omanlighet - att han kommer att svara att det bara är ett rapsfält. Och han vet med sig att han är avslöjad som omanlig och orkar därför inte ens låtsas att han har nåt djup(som riktiga män har). Han svarar bittert och low-key passiv aggressivt "det är bara ett rapsfält" - vilket kan översättas som; "du vet ju redan att jag är mesig och omanlig så varför vill du att jag ska låtsas att jag inte är det? SLUTA MOBBA MIG!".
Djup, förmåga till reflektion är i slutändan den viktigaste
manliga egenskapen. Detta eftersom mannens ursprungliga syfte är att vara kvinnan(guds) hjärna.