2023-04-24, 21:51
Medlem
thoughtfuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det tror jag inte. Det finns nog många kvinnor som tvärtom letar efter en man som tydligt uttrycker att han vill skaffa barn. Speciellt i den åldern. Då måste man liksom träffa rätt direkt om man vill hinna få barn innan det är för sent. Nu utgår jag från att han är kring 40 år men jag kanske har fel?

Då är det ju perfekt att han sökte till GVFÖ. Oddsen att han träffar någon som vill samma sak som honom höjs ju.
Citera
2023-04-24, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Då sjösätter man tampongen ovanpå en barkbåt och låter Raurosfallet ta den...ifall man nu inte varit en ömsint miljömupp dvs

Eller nån scetch där Carro går och har den dolt i handen (med knuten röd näve i luften) till hon
lyckas gömma den nånstans i Augusts bostad också får han sig en porrig överaskning först i framtiden

Jag hade grävt ner i skogen eller kastat i utedasset (i brist på annat att slänga den i) men med tanke på att August nog är väldigt miljömedveten så kanske det kommer fram och ses som oförlåtligt.

När du skrev det där blev jag påmind om när jag en gång jobbade på ett ställe där en äldre (typ 85 år) överklasskvinna bodde. Hon var nog dement på något sätt. I varje fall skulle hon en dag avslöja något för mig i förtroende. Då berättade hon att hon gömde använda blöjor i garderoben som hon skulle överraska hemtjänsten med. För det tyckte hon de kunde ha. Jag blev så paff med tanke på hur fin i kanten hon var annars så jag tyckte där och då att det var riktigt roligt. Det tycker jag fortfarande… det tyckte nog dock inte hemtjänsten.
Senast redigerad av Grantoppen2 2023-04-24 kl. 21:57.
Citera
2023-04-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ida vill ju ha Arvid och Lina vill ha Alex, hon är bara besviken för att han vill ha barn och förstår att han kommer välja bort henne. Carro har dock inte sagt att hon vill ha en mjuk omhändertagande man, hon sa intelligent och snäll, vilket hon fick. Jag tror intelligent dock är en omskrivning för sarkastisk och snäll vet jag inte ens om hon vill ha, hon tycker det är negativt att han är mentalt mogen och inte är instabil…

Oavsett Carros ordval så är det påståenden i enlighet med norm. Jag tror att hon vet vad hon vill ha men hon väljer (medvetet och omedvetet) att formulera sig annorlunda eftersom hon inser att hennes önskemål inte helt rimmar med norm.
Citera
2023-04-24, 21:59
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Brukar låta så men när det sedan kommer till kritan fattar de andra beslut.

Det är som alla dessa kvinnor i programmet som efterfrågar en mjuk, snäll och omhändertagande man och när de sedan får det klagar de på utebliven attraktion och väljer bort honom.

Normen för närvarande i Sverige är att vilja leva enklare och miljövänligare. Men samtidigt är normen att ha det bra så då blir det att folk är måna om källsortering, miljöval men som sedan bor fint och åker på semester då och då.

Min fru är likadan. Ständigt prat om miljövänlighet men ingen pushar för utlandsresor och inköp av diverse onödiga ateraljer som hon.

De kvinnor som långt upp i vuxen ålder väljer att leva enkelt på riktigt är i det närmaste obefintliga. Om det ändå sker är det i brist på alternativ
Det fetade: Det finns ett ord för det: Hyckleri. Vår tids folksjukdom.
Citera
2023-04-24, 22:00
Medlem
Citat:
Det bästa är ju om attraktiv kan kombineras med mjuk, snäll och omhändertagande eller hur? Det är en väldigt lyckad kombo. Men de männen växer kanske inte på träd, jag vet inte. Jag hade tur som hittade en som är allt det. Men jag har inte träffat många sådana män i mitt liv så de är kanske ovanliga eller så har jag inte varit på rätt ställen och vetat vad jag egentligen letar efter.

Jo, jag vet att det är den mannen nästan alla kvinnor vill ha. Mannen som har alla känslor på sin lyra och som lämpligt använder den baserat på situation. I beslutsprocessen i valet av man brukar kvinnorna emellertid vara mycket mer förlåtande gentemot män som har sina brister i snällhet och empati än de som har sina brister i självförtroende och psykisk styrka.
Senast redigerad av Keus 2023-04-24 kl. 22:10.
Citera
2023-04-24, 22:15
Medlem
Alexander och Lina
Det är ju helt uppåt väggarna att "experterna" har matchat ihop Alexander, som har varit tydlig med att han väldigt gärna vill ha barn, med någon som blåvägrar eller inte ens kan ha barn. Särskilt när båda är i åldern där tiden faktiskt börjar bli en faktor. Att sen få höra från raw man-"experten" om att de inte ska tänka så mycket på det blir ju yttligare ett slag i ansiktet. Tror inte det kommer hålla, men det är faktiskt helt och hållet experternas fel.

Agust och Carro
Agust framstår som väldigt sympatisk och inkännande, jämfört med Carros negativa och gnälliga attityd. Kan fatta att det är jobbigt om man känner att det inte har klickat, men man kan ju åtminstone ha en trevlig ton. Känns som att hon flera gånger kommit med pikar ("du kommer säkert hitta saker som du stör dig på hos mig också", kommentar om att Agust var svettig osv)

Dock kan man skylla på produktionen över även den här matchningen -- Agust är stilig och verkar sympatisk, men Järva-antroposof-levandet är nog inte för alla. Jag är förvånad att han inte hittat en spirituell yoga-tjej på egenhand -- känns som att han är en drömkille för många flummiga hippiebrudar.

Stina och Fredrik
Störde mig först enormt mycket på att Fredrik var manlig feminist, d.v.s den värsta personlighetstypen som finns, men måste säga att han har växt på mig. Han verkar genuint sympatisk, om än lite vilsen. Stina har även hon växt på mig; jag tror inte de passar bra ihop, men de verkar göra det bästa av situationen och jag tror de kommer ha lätt att hitta någon som passar bättre efter programmet är slut.
Citera
2023-04-24, 22:17
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Obs bilden är ett montage
https://imgbox.com/vC2R0QVT
Citera
2023-04-24, 22:39
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
När du skrev det där blev jag påmind om när jag en gång jobbade på ett ställe där en äldre (typ 85 år) överklasskvinna bodde. Hon var nog dement på något sätt. I varje fall skulle hon en dag avslöja något för mig i förtroende. Då berättade hon att hon gömde använda blöjor i garderoben som hon skulle överraska hemtjänsten med. För det tyckte hon de kunde ha. Jag blev så paff med tanke på hur fin i kanten hon var annars så jag tyckte där och då att det var riktigt roligt. Det tycker jag fortfarande… det tyckte nog dock inte hemtjänsten.
Haha, Carros vita Up-and-go trosor såg lite suspekta ut https://imgbox.com/bwvyaHm4 då har man svår menstruation skulle jag säga (August leker peeka-bo under täcket)

Undra vad Arvids mormor gömt i garderoben?
Citera
2023-04-24, 22:42
Avslutad
Citat:
Hahaha det här är ögonhöjd säger Lina, hon som har olika ögonhöjd, antingen ställ om TV'n så den sluttar eller så får hon träna upp skärpan i hennes högsta öga där måste väl t.o.m hennes blindstyre till man ha noterat felet

Men ja!! hon är snygg i övrigt, och just därför ska missen uppmärksammas

Det har gått 35 minuter av avsnittet och vi har inte fått se nånting av Lina & Arvid ännu utöver knullbilderna, för dom är redan klara med varandra (alltså att dom stannar med varandra ) anser produktionen

Knullbildarna? Va? Kan någon länka?
Citera
2023-04-24, 22:44
Medlem
Citat:
Haha, Carros vita Up-and-go trosor såg lite suspekta ut https://imgbox.com/bwvyaHm4 då har man svår menstruation skulle jag säga (August leker peeka-bo under täcket)

Undra vad Arvids mormor gömt i garderoben?

Det var utan koppling till deltagarna. Bara ett lustigt minne som dök upp på tal om att gömma mensskydd.
Citera
2023-04-24, 22:44
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vultz
Knullbildarna? Va? Kan någon länka?
Ursäkta min franska, jag menade bara ögonblicksbilderna (kameran) av det nyknullade paret
Citat:
Obs bilden är ett montage
https://imgbox.com/vC2R0QVT

Citat:
Det var utan koppling till deltagarna. Bara ett lustigt minne som dök upp på tal om att gömma mensskydd.
Det är lugnt, det står jag för
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-24 kl. 22:47.
Citera
2023-04-24, 22:45
Medlem
SvaMp_s avatar
Den där rödhåriga tror jag minst sagt har ett destruktivt past. En sak det hon sa, hennes kropp skvallrade om hårt drog/alkoholbruk, Inte en muskel på kroppen o hängande skinny fat, en 32 åring ska inte bli så bara av sig självt.
Den där hippe killen hade haffat grovt om han jagat på olika burns, istället sätter dom upp honom med nån fd knarkarbrud med issues, riktigt orättvist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in