Citat:
Ursprungligen postat av
Kriminallen
Jag tror du är naiv när det gäller kompetensen. Jag tror Clea är väl införstådd i hur det fungerar. Det är ett spel. Jag tror hon sökt med ljus och lykta för att hitta vad hon ska attackera. Ska bli intressant att se vem hon kan skaka fram. Får man gissa på en pensionär eller någon från våra grannländer.
Ms advokat lyckades på något sätt att inte skjuta Js trovärdighet i sank. Man undrar om han läst FUP.
Det är mycket möjligt att jag har fel kring gissningarna angående Claes agerande.
Clea är ansedd som en mycket kompetent advokat med gott rykte.
Därför framstår det som rätt märkligt att Clea så hårt går på för att motsäga rättsutlåtandet kring obduktion och dödsorsak. Såvitt jag kan bedöma finns där inga tveksamheter eller märkligheter i rättsläkarnas slutsatser om dödsorsak och avsaknad av maginnehåll i luftvägarna - det är rätt tydligt underbyggt och skrivet.
Det ska väldigt mycket till för att en annan rättsläkare - som inte utfört obduktion och mikroskopieren - trovärdigt ska kunna motsäga expertutlåtandet av två erfarna och insatta Rättsmedicinare.
Så varför Clea överhuvudtaget kämpar på och riktar in sig på detta är som sagt lite märkligt.
Att advokater gör fel och misstar sig har vi redan kunnat konstatera i MHs advokats miss att inte bestrida skadeståndskraven.