Citat:
Ursprungligen postat av
Pstvftr
Totalhaveri att de matchar ihop Lina och Alexander när de har så väsentligt skild syn på en sådan stor fråga som att skaffa barn. Visst finns det moderna sätt att skaffa barn men jag fick uppfattningen att Lina inte ville ha barn alls. Var matchningen i själva verket tänkt att Alexander som utbildad sjuksköterska skulle passa bra till att vårda den multisjuka Lina? Man undrar ju……
Har Lina energi över till att vårda ett förhållande? Missförstå mig rätt, jag tycker de är ett fint par, attraktionen finns där - mer än vad jag trodde från början.
Den stora frågan är hur mycket Alexander vill ge upp, det står ganska klart att alla planer och allt de vill göra i framtiden kommer begränsas av Linas sjukdomar. Det är många människor som har sjukdomar och lever normala liv, det är inte Linas sjukdomar i sig som är problemet utan hennes sätt att förhålla sig till dem, hon ser bara begränsningar och detta kommer bli en enorm energitjuv för Alexander.
Funderar verkligen över samma. Barnafrågan är ju den absolut största dealbreakern som finns för en relation, där man måste komma överens. Konstig matchning, och frustrerande respons från psykolog-Fredric.
Inom Sverige adopteras ca 35 barn per år, de flesta s.k. närståendeadoption. Medan internationell adoption är komplext, tar lång tid och är väldigt dyrt. (Flera hundra tusen kronor). Icke-biologiska barn är inte något man kan skaffa bara för att man
vill.