2023-04-24, 18:42
Medlem
Totalhaveri att de matchar ihop Lina och Alexander när de har så väsentligt skild syn på en sådan stor fråga som att skaffa barn. Visst finns det moderna sätt att skaffa barn men jag fick uppfattningen att Lina inte ville ha barn alls. Var matchningen i själva verket tänkt att Alexander som utbildad sjuksköterska skulle passa bra till att vårda den multisjuka Lina? Man undrar ju……
Har Lina energi över till att vårda ett förhållande? Missförstå mig rätt, jag tycker de är ett fint par, attraktionen finns där - mer än vad jag trodde från början.
Den stora frågan är hur mycket Alexander vill ge upp, det står ganska klart att alla planer och allt de vill göra i framtiden kommer begränsas av Linas sjukdomar. Det är många människor som har sjukdomar och lever normala liv, det är inte Linas sjukdomar i sig som är problemet utan hennes sätt att förhålla sig till dem, hon ser bara begränsningar och detta kommer bli en enorm energitjuv för Alexander.
Citera
2023-04-24, 19:05
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Ligger han med mormor också? Mormor skickade Arvid på sex-kurs.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/GMnM34/gift-vid-forsta-ogonkastet-arvids-intima-relation-med-mormor

Fy fan, helt sjukt!
Citera
2023-04-24, 19:07
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Totalhaveri att de matchar ihop Lina och Alexander när de har så väsentligt skild syn på en sådan stor fråga som att skaffa barn. Visst finns det moderna sätt att skaffa barn men jag fick uppfattningen att Lina inte ville ha barn alls. Var matchningen i själva verket tänkt att Alexander som utbildad sjuksköterska skulle passa bra till att vårda den multisjuka Lina? Man undrar ju……
Har Lina energi över till att vårda ett förhållande? Missförstå mig rätt, jag tycker de är ett fint par, attraktionen finns där - mer än vad jag trodde från början.
Den stora frågan är hur mycket Alexander vill ge upp, det står ganska klart att alla planer och allt de vill göra i framtiden kommer begränsas av Linas sjukdomar. Det är många människor som har sjukdomar och lever normala liv, det är inte Linas sjukdomar i sig som är problemet utan hennes sätt att förhålla sig till dem, hon ser bara begränsningar och detta kommer bli en enorm energitjuv för Alexander.

Funderar verkligen över samma. Barnafrågan är ju den absolut största dealbreakern som finns för en relation, där man måste komma överens. Konstig matchning, och frustrerande respons från psykolog-Fredric.

Inom Sverige adopteras ca 35 barn per år, de flesta s.k. närståendeadoption. Medan internationell adoption är komplext, tar lång tid och är väldigt dyrt. (Flera hundra tusen kronor). Icke-biologiska barn är inte något man kan skaffa bara för att man vill.
Citera
2023-04-24, 19:18
Medlem
Peace2023s avatar
Men åh vad fina alla par var i dagens avsnitt, det verkar lovande! Oavsett så är de ju goa människor allihop. Agust är så snygg, ser ut som sångare i ett hårdrocksband, plus att han har en väldigt fin insida. Hoppas Caroline ser det, hon är också fin. Och de andra paren är också så söta ihop.
Citera
2023-04-24, 19:23
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Fy fan, helt sjukt!

Varför då?

"Jag bara skrattar alltså, hur mycket fantasi folk kan ha, säger mormor Margareta."

Alltså helskön mormor ju! Inget perverst som sjuka personer här verkar tycka. Och vad snygg Arvid är i skägg.
Citera
2023-04-24, 19:25
Medlem
thebyebyemans avatar
Lagt märke till att Arvid har jägarmärket på armen. Fruktansvärt att någon som gjort en såpass respektabel utbildning och ska väcka skräck i främmande nationer är med i sånt här jävla trams.
Citera
2023-04-24, 19:28
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Lagt märke till att Arvid har jägarmärket på armen. Fruktansvärt att någon som gjort en såpass respektabel utbildning och ska väcka skräck i främmande nationer är med i sånt här jävla trams.

Frågan är väl snarare varför du tittar på trams
Citera
2023-04-24, 19:30
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Frågan är väl snarare varför du tittar på trams

Nej det är inte det som är frågan här, att lägga 50 minuter i veckan på trams på kvällen ligger inte i närheten på samma nivå.
Citera
2023-04-24, 19:31
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Varför då?

"Jag bara skrattar alltså, hur mycket fantasi folk kan ha, säger mormor Margareta."

Alltså helskön mormor ju! Inget perverst som sjuka personer här verkar tycka. Och vad snygg Arvid är i skägg.

Mormor skickade Arvid på sexkurs, normalt? Inte så normalt heller att hålla på som de gör med närhet hela tiden.
Citera
2023-04-24, 19:33
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Mormor skickade Arvid på sexkurs, normalt? Inte så normalt heller att hålla på som de gör med närhet hela tiden.

Fast de förklarar ju varför. Att det är inget konstigt i deras kretsar och där de bor.
Citera
2023-04-24, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Ligger han med mormor också? Mormor skickade Arvid på sex-kurs.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/GMnM34/gift-vid-forsta-ogonkastet-arvids-intima-relation-med-mormor

😂 Alltså det tror jag verkligen inte men artikeln var ju inte direkt till hans fördel får man väl säga. Det var väl bra att mormor skickade iväg honom på sexkurs kanske men det kan ju inte vara speciellt vanligt så jag förstår inte varför de skulle vilja berätta det. Det blir ju lätt ännu mer spekulationer här då. Jag missade tyvärr dans- och pussavsnittet.

Jag saknar en sak i programmet. Man hade velat veta mer om deltagarnas tidigare relationer, om de haft några. Många gånger i dessa program känns de som deltagarna har rätt höga krav och förväntningar på en relation och många verkar ha levt som singlar länge. Det är väl bra att ha höga krav men det kan också bli så att man vänjer sig vid att göra allt på sitt eget sätt, får svårt att anpassa sin tillvaro till någon annans. Har man haft relationer och bott ihop med andra så tränar man lite på det där. Såklart ska man ha krav och gränser men det är väl också genom lite övning som man förstår och lär sig vad man vill ha?
Senast redigerad av Grantoppen2 2023-04-24 kl. 19:52.
Citera
2023-04-24, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr

Men hon har väl inte sagt att hon inte vill ha barn? Däremot vet hon kanske inte om det är möjligt med de hjärtproblem hon har. Eller så är hon rädd att det skulle kunna utgöra ett hinder men har inte forskat vidare i det.

Känner man däremot helt annorlunda här är det kanske bättre att leta efter någon likasinnad. Jag checkade av ifall min man ville ha barn rätt tidigt i relationen. Hade han sagt att han aldrig ville ha barn så hade jag kanske backat ur. Jag vet relationer där det tagit slut efter många år just pga att en velat ha barn och den andra inte, något de visste från start men hade tydligen hoppats att det skulle lösa sig ändå. En sådan grej är nog dock ganska viktig för många så bra om man inte tycker helt olika där. Sedan är väl många av paren 35+ nu. Klockan tickar… man kanske inte skaffar barn direkt och vid 40+ är det kanske inte lika lätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in