2023-04-24, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Kan du beskriva GWs version kortfattad?
Gå in på Tv 4 play morgonprogram där finns det klipp på GW uttalande
Citera
2023-04-24, 18:32
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Om jag förstår dig rätt här så menar du att det rimliga tvivlet skulle bestå i att ett antal forumsskribenter tror nåt...?
Om du markerat stycket under I stället hade du sett vad jag grundade tvetydigheten på.
Citera
2023-04-24, 18:33
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
I kampsportvärlden så klassar Johanna in inte mindre än fem viktklasser över Tove.
De två skulle aldrig komma i närheten av varandra i en kampsportsarena, just för att det är så stor skillnad mellan dem. Tove hade inte skuggan av chans emot en fem klasser starkare Johanna.

Men snacka inte om sånt du inte har en jävla aning om... skillnaden mellan Tove och JJ är betydligt mindre än den mellan Fedor Emelianenko och Hong Man Choi... Och de gick match mot varandra... så du vet uppenbarligen inte vad du snackar om.
Citera
2023-04-24, 18:33
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Båda ljuger, men eftersom J byggt sin story på bevis blir hon trodd, trots att tidslinjen motbevisats av grannens vittnesmål och hennes berättelse om efterspelet endast stämmer med hennes egen agenda. På den punkten kan Ms story om samtal i köket vara sann.
Det enda med säkerhet sanna i Js story är bevisen som hon vävt in. Helheten är inte mer värd än Ms.

Att Js utgångsläge försämrades med att ange M, tror jag vägde lätt gentemot hämnden.

Alltså, ursäkta, men har du läst MHs senaste utsagor. Walk in-closet, förråd, gå i en liten etta utan att se ett lik, vakna upp med ett lik framför sig och inte fråga vem, varför, hur?

JJ har inte fläckfria utsagor, men MHs är smått pinsamma. Konsekvent. Det gjorde ont att höra henne i TR.
Citera
2023-04-24, 18:34
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Tyngd spelar roll absolut... men längden är av en betydligt mindre vikt...

Kanske mindre betydelse än vikt men fortfarande viktigt, det vet jag av erfarenhet.
Citera
2023-04-24, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Men du måste ju framföra nåt skäl för att "Tove verkar starkare än Johanna"!

Det är ju DU som framför tesen! Varför tror DU att Tove var starkare än JJ?
Toves pojkvön sa i rätten att T var stark och han tvivlade inte på att hon inte kan försvara sig
Hon hade spelat fotboll i många år och styrketränade
Citera
2023-04-24, 18:36
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Har inte M fulla restriktioner? Får hon verkligen prata med anhöriga ?

MH får prata med anhöriga när hennes restriktioner nu tagits bort. Såväl anhöriga, bekanta och försvarare kan ju dessutom läsa här och få fallet belyst ur andras synvinkel.
Citera
2023-04-24, 18:37
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Kanske mindre betydelse än vikt men fortfarande viktigt, det vet jag av erfarenhet.

Och jag vet av erfarenhet också att längd inte är viktig så vidare din motståndare är otroligt bra på att utnyttja sin längd... men vikt absolut... det är den enskilt största faktorn här.
Citera
2023-04-24, 18:38
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
I kampsportvärlden så klassar Johanna in inte mindre än fem viktklasser över Tove.
De två skulle aldrig komma i närheten av varandra i en kampsportsarena, just för att det är så stor skillnad mellan dem. Tove hade inte skuggan av chans emot en fem klasser starkare Johanna.

Men nu snackar vi inte kampsport här utan nu handlar det om livet utanför kampsportsvärlden och två unga tjejer som inte sysslat med kampsport vad jag vet. Det jag menade är att bara för att J var längre och vägde mer än Tove behöver hon inte vara automatiskt starkare än Tove för det.
Citera
2023-04-24, 18:42
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Toves pojkvön sa i rätten att T var stark och han tvivlade inte på att hon inte kan försvara sig
Hon hade spelat fotboll i många år och styrketränade

Och det gör henne per automatik "starkare" än Johanna?

Asså jag

Svarslös
Citera
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Och jag vet av erfarenhet också att längd inte är viktig så vidare din motståndare är otroligt bra på att utnyttja sin längd...

Färdighetsnivå och allt annat lika har längd betydelse vid fysisk konfrontation. Hundra procent.

Citat:
men vikt absolut... det är den enskilt största faktorn här.

Håller med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Tveksamt om JJ får byta ytterligare en gång.

Som sagt så var det M som ville byta advokat. J skulle få det svårt att byta advokat igen eftersom lagen säger att det krävs särskilda skäl för att få byta advokat och synnerliga skäl för att byta advokat ytterligare en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in