2023-04-24, 18:02
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
De bortsåg helt från hela hennes berättelse p g a sömnpåståendet, så jag förstår inte vad du menar

Jag pratar inte om tingsrätten...jag försöker hinta om att det finns en dubbelstandard bland Maja-kramare.

Om du inte tycker tingsrätten borde tro på något Johanna säger för att hon "ljugit om allt som inte bevisats och även vissa bevis" så borde du själv applicera samma standard på Maja eftersom hon också "ljugit om allt som inte bevisats och även vissa bevis".

Inte sant?
Citera
2023-04-24, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Sparkarna i väggen tror jag är när Tove stryps det har jag sett på film att dom som stryps sparkar med benen tills dom dör

Absolut 5-10 hårda sparkar är ett rop på hjälp!
Citera
2023-04-24, 18:06
Medlem
Någon Peter Gillberg skall försvara Maja. Någon som känner vid honom?
Citera
2023-04-24, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag pratar inte om tingsrätten...jag försöker hinta om att det finns en dubbelstandard bland Maja-kramare.

Om du inte tycker tingsrätten borde tro på något Johanna säger för att hon "ljugit om allt som inte bevisats och även vissa bevis" så borde du själv applicera samma standard på Maja eftersom hon också "ljugit om allt som inte bevisats och även vissa bevis".

Inte sant?

Exakt de ljuger båda två men JJ berättelse stämmer bättre med bevisen än vad Majas gör !!
Citera
2023-04-24, 18:08
Medlem
ziracorns avatar
Ärligt talat, helt förståeligt att hon (Maja) bytte advokat
Den där Svedfors har varit "vag & svag" i både rätt och media!

Inte för att fröken Hellman förtjänar det, men ändå
Citera
2023-04-24, 18:10
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Sparkarna i väggen tror jag är när Tove stryps det har jag sett på film att dom som stryps sparkar med benen tills dom dör

Ja speciellt när de inte kan försvara sig med händer och armar.
Citera
2023-04-24, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi

Inte sant?
Ja du har rätt
Varför tror vissa på att M inte ljuger men tycker att J gör det?
Även om J förskönar sig själv och det hon gjort
Så stämmer hennes redogörelse om kvällen och mordet med de bevis som åklagaren har
M historia går inte ihop med händelsen
Så det är rätt av åklagaren med den bedömningen som han gjort
Citera
2023-04-24, 18:13
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Det är två helt olika saker.
Att hjälpa bära ner kroppen kanske hon gjorde för J sa att jag sätter dit dig för mord om du inte hjälper till.
Att medvetet döda någon är statistiskt sätt inte många som vill o klarar av.
Så sannolikheten är liten statistiskt sätt att M var med på det. Speciellt inte när man inte har motiv som J har.

Nja det är inte så olika egentligen.
I båda fallen gör Maja något väldigt makabert, obehagligt och olagligt för att Johanna säger att MH ska.
Vare sig det är att hålla i Tove i badrummet eller att lyfta Toves kropp och dumpa den.
(om nu JJ uttryckligen sa det eller MH själv ville delta)

Kan man inte säga nej till det senare kanske man inte heller säger nej till det förstnämnda....

Uppenbarligen har man ju i båda fallen passerat den gräns som de flesta normala människor aldrig passerar.
Dit hör också att ljuga för förhörsledarna under 8 veckors förhör och enbart erkänna det som man överbevisas om. Ostraffade icke-proffs kriminella brukar inte bete sig så. Framförallt inte om de är häktade på för ett mord som de är oskyldiga till.
Senast redigerad av coli 2023-04-24 kl. 18:34.
Citera
2023-04-24, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Absolut 5-10 hårda sparkar är ett rop på hjälp!
Precis ett sista krafttag av T innan hon dör
Fy fan vilken dödsångest hon måste ha haft
Och här sitter troligtvis anhörig i tråden till M och plockar ut info /tips för att hon ska kunna ljuga ännu mer för nästa advokat
Citera
2023-04-24, 18:15
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Verkar inte Tove ha varit mycket starkare än Johanna? Så om så var fallet har jag ännu svårare att se att hon skulle ha klarat av att strypa Tove helt själv utan att ha fått en skråma . Och Tove har ju inte tuppat av innan strypningen , av någon hård smäll i huvudet . Det hade rättsläkaren sett vid obduktionen.
Citera
2023-04-24, 18:16
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Exakt de ljuger båda två men JJ berättelse stämmer bättre med bevisen än vad Majas gör !!

Sant. Jag tror dock det främst beror på att Johanna är smartare än Maja, snarare än ärligare.
Citera
2023-04-24, 18:16
Medlem
Citat:
Jepp, åh allt man ser på film är på riktigt. Det är sen gammalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in