2007-09-21, 22:19
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av :Ericus
Hur kan ni moderatorer vara så säkra att inget lämnas ut? Menar, ni är ju trots allt 'bara' moderatorer.

Visst är vi bara moderatorer men vi får lita på Flashbacks leding vad de säger och deras inställning till anonymiteten. Sök lite i flashbackdelen så hittar du en del uttalanden från Admin.

Dessutom så skulle majoritetn av moderatorer avgå med detsamma om det skulle vara så att fb verkar för något annat än yttrandefrihet.
Citera
2007-09-21, 22:41
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Där har du fel. Jag VET att polisen arbetar så. Utan att gå in på detaljer kan jag avslöja att ordningsmakten bl a varit inne och läst min egen privata post här på Flashback (jag råkade veta detaljer i en pågående utredning). Detta vet jag eftersom jag pratade med polisens utredare senare och försökte vara behjälplig i detta rättsfall. (Det var inte i första hand mig dom ville kolla utan den jag pm:at med).

Jag kan informera dig att Flashback aldrig varit behjälplig med låta polisen läsa någon av våra användares PM. Inga undantag.
Om någon polis läst din PM så beror det på att du a) har ett dåligt PW, eller b) beslagtagen dator med auto login.

admin
Citera
2007-09-21, 22:43
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av :Ericus
Hur kan ni moderatorer vara så säkra att inget lämnas ut? Menar, ni är ju trots allt 'bara' moderatorer.

Jag kan garantera detta till 100%.
Vi har aldrig lämnat ut några IP-nummer eller ännu mindre låtit polisen läsa någons PM.

admin
Citera
2007-09-21, 23:38
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi har aldrig lämnat ut några IP-nummer eller ännu mindre låtit polisen läsa någons PM.

admin

Jag vet inte exakt hur det gick till då söderortspolisen visste i detalj vad som avhandlats i mina privat PM. Men jag kan berätta om händelseförloppet i ett PM. Det fanns två alternativ som jag bedömde det. Antingen förfogar polisen över otroligt kompetenta hackers eller också hade mailväxlingen helt enkelt lämnats ut. Att polisen skulle ha kommit över mina inloggningsuppgifter ser jag som osannolikt.
Citera
2007-09-21, 23:41
Medlem
Månsans avatar
Min dator var alltså inte beslagtagen. Situationen var den att jag i denna utredning stod på polisens sida. Men jag reagerade över just detta med deras kännedom om mailväxlingen.
Citera
2007-09-21, 23:44
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Min dator var alltså inte beslagtagen. Situationen var den att jag i denna utredning stod på polisens sida. Men jag reagerade över just detta med deras kännedom om mailväxlingen.

Du har inte tänkt på att den du pm:ade med kan ha "lämnat" ut dom till snyten? De vill att du ska spekulera, det får dem att framstå smartare. Den enklaste lösningen är oftast den sanna.
Citera
2007-09-21, 23:55
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma
Du har inte tänkt på att den du pm:ade med kan ha "lämnat" ut dom till snyten? De vill att du ska spekulera, det får dem att framstå smartare. Den enklaste lösningen är oftast den sanna.
Nej, den personen var den sista som skulle göra det. Han hade tvärtom alla skäl i världen att hålla sig anonym.
Citera
2007-09-22, 00:07
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Nej, den personen var den sista som skulle göra det. Han hade tvärtom alla skäl i världen att hålla sig anonym.

ok
din dator e safe
fb har inte lämnat ut nåt

Vakna upp nu, han kanske har alla skäl i världen att inte vara anonym eller så har nån av er en närstående med pw. eller så fabulerar du...eller så har de manipulerat dig...
Citera
2007-09-22, 00:19
Medlem
Månsans avatar
Citat:
ok
din dator e safe
fb har inte lämnat ut nåt

Vakna upp nu, han kanske har alla skäl i världen att inte vara anonym eller så har nån av er en närstående med pw. eller så fabulerar du...eller så har de manipulerat dig...
Eftersom det helt enkelt är omöjligt för mig att redogöra för detaljerna i denna fråga på Flashback blir mina svar rätt dunkla här, jag inser detta. Polisutredningen pågår alltjämt och gäller ett mycket allvarligt brott.
Men jag är som sagt gärna behjälplig att berätta mer i PM till moderator och administratör.
Citera
2007-09-22, 00:23
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Eftersom det helt är enkelt omöjligt för mig att redogöra för detaljerna i denna fråga på Flashback blir mina svar rätt dunkla här, jag inser detta. Polisutredningen pågår alltjämt och gäller ett mycket allvarligt brott.
Men jag är som sagt gärna behjälplig att berätta mer i PM till moderator och administratör.

Sluta då vara luddig och omöjlig. dunkla frågor får bara dunkla svar och du franstår som en knäppis, sorry men så är det!
Citera
2007-09-22, 00:32
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Sluta då vara luddig och omöjlig. dunkla frågor får bara dunkla svar och du franstår som en knäppis, sorry men så är det!
Ja, vi tycks ju inte kunna reda ut hur det förhåller sig.
Citera
2007-09-22, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin

admin
Tack admin!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in