Citat:
Ursprungligen postat av BlackEagle
Utan att säga för mycket så har jag en kompis som sen en tid tillbaka sitter anhållen misstänkt för grov misshandel.
Och nu i veckan så var det en person som addade mig på min msn och först verkade allt som vanligt. En tjej på 20 år som var jävligt fin så det var bara kul. Hon bodde tydligen i Gbg och kände mina vänner där.
Efter att vi snackat i någon timme så börjar hon jiddra om att hon hade någon vän på Folkbladet som hade berättat för henne om min vän som sitter anhållen så hon börjar fråga alla dessa konstiga frågor kring utredningen och vart jag var, vad jag gjorde då, helt enkelt om jag vet något osv.
Kanske bara jag men kan dem göra såhär för att få fram information!?
FÅR dem göra så? Polisen då, inte Folkbladet!
Klant! Inte undra på att kriminella pker fast.
Man addar inte folk på MSN som man inte känner innan!
Och är det snuten så har dom antagligen falsk IP (kör genom någon proxy någonstans), så där kommer du ingen vart.
Desinformation? Tja... Bättre med ingen information. Desinfromation kan man kolla upp. Man kan kolla i efterhand om någon ljuger. Och kom ihåg: allt du skriver på MSN kan anävndas mot dig. Av staten, eller någon annan. Så skriv inget du inte kan stå för, får du en fråga som du inte vill svara på sanningsenligt, svara inte alls.