2007-09-23, 07:06
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ja, vi tycks ju inte kunna reda ut hur det förhåller sig.

Jodå, gör bara som du sa och skicka pm med fakta i målet till admin, så kan denne sen i sin tur intyga att du talar sanning.
Jag tror att många med mig ser detta som en ytterligt intressant tråd.
Citera
2007-09-23, 08:42
Medlem
Black Widows avatar
Här på FB sitter garanterat både Plitar & Poliser och följer trådarna, och självklart är dom intresserade av vad som kan framkomma här, men vare sig Admin el Moderatorer kan göra något åt det.
Man får väl bara helt enkelt tänka på vad man PM ar och skiver.
Citera
2007-09-23, 09:55
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackEagle
Utan att säga för mycket så har jag en kompis som sen en tid tillbaka sitter anhållen misstänkt för grov misshandel.

Och nu i veckan så var det en person som addade mig på min msn och först verkade allt som vanligt. En tjej på 20 år som var jävligt fin så det var bara kul. Hon bodde tydligen i Gbg och kände mina vänner där.

Efter att vi snackat i någon timme så börjar hon jiddra om att hon hade någon vän på Folkbladet som hade berättat för henne om min vän som sitter anhållen så hon börjar fråga alla dessa konstiga frågor kring utredningen och vart jag var, vad jag gjorde då, helt enkelt om jag vet något osv.

Kanske bara jag men kan dem göra såhär för att få fram information!?
FÅR dem göra så? Polisen då, inte Folkbladet!

Klant! Inte undra på att kriminella pker fast.

Man addar inte folk på MSN som man inte känner innan!
Och är det snuten så har dom antagligen falsk IP (kör genom någon proxy någonstans), så där kommer du ingen vart.
Desinformation? Tja... Bättre med ingen information. Desinfromation kan man kolla upp. Man kan kolla i efterhand om någon ljuger. Och kom ihåg: allt du skriver på MSN kan anävndas mot dig. Av staten, eller någon annan. Så skriv inget du inte kan stå för, får du en fråga som du inte vill svara på sanningsenligt, svara inte alls.
Citera
2007-10-24, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Klant! Inte undra på att kriminella pker fast.

Man addar inte folk på MSN som man inte känner innan!
Och är det snuten så har dom antagligen falsk IP (kör genom någon proxy någonstans), så där kommer du ingen vart.
Desinformation? Tja... Bättre med ingen information. Desinfromation kan man kolla upp. Man kan kolla i efterhand om någon ljuger. Och kom ihåg: allt du skriver på MSN kan anävndas mot dig. Av staten, eller någon annan. Så skriv inget du inte kan stå för, får du en fråga som du inte vill svara på sanningsenligt, svara inte alls.

Jag addade inte "henne", hon som addade mig från ingenstans.
Men nu har jag bytt msn, så allt är soft igen Back to the good life!
Citera
2007-10-24, 18:43
Medlem
em krejs avatar
Kan moderatorer eller admin läsa andras PM? Polisen kanske har infiltrerat flashback, eller kommit åt lösenord till moderator/admin. Det har ju hänt förrut att moderatorer blivit hackade.
Citera
2007-10-24, 18:56
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av em krej
Kan moderatorer eller admin läsa andras PM? Polisen kanske har infiltrerat flashback, eller kommit åt lösenord till moderator/admin. Det har ju hänt förrut att moderatorer blivit hackade.

moderatorerna har flera gånger sagt att FB är rätt säkert gällande folks PM & IP nummer. får hoppas att det stämmer...

men säger som jag alltid sagt "SPARA INGENTING" ser ingen mening till att nånting skall sparas. även om du har hushmail som är säkert så kanske du glömmer logga ur när du e panik skitnödig nångång å just då får du oväntat besök.

det är det folk skall vara oroliga över om något för där slarvas det otroligt mycket. tömma både skickat å inkommna mail när dom e lästa.
Citera
2007-10-24, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackEagle
Utan att säga för mycket så har jag en kompis som sen en tid tillbaka sitter anhållen misstänkt för grov misshandel.

Och nu i veckan så var det en person som addade mig på min msn och först verkade allt som vanligt. En tjej på 20 år som var jävligt fin så det var bara kul. Hon bodde tydligen i Gbg och kände mina vänner där.

Efter att vi snackat i någon timme så börjar hon jiddra om att hon hade någon vän på Folkbladet som hade berättat för henne om min vän som sitter anhållen så hon börjar fråga alla dessa konstiga frågor kring utredningen och vart jag var, vad jag gjorde då, helt enkelt om jag vet något osv.

Kanske bara jag men kan dem göra såhär för att få fram information!?
FÅR dem göra så? Polisen då, inte Folkbladet!

Polisen har ju folk som jobbar med Internetspaning hela dagarna.. http://www.polisen.se/inter/nodeid=5501&pageversion=1.jsp

Frågan är varför de skulle lägga tid och energi på dig bara för att din vän är anhållen för grov misshandel? Har du varit på vanligt förhör och nekat till att veta något? Sitter du på den enda och viktigaste pusselbiten i ärendet? VARFÖR skulle det vara polisen? Min gissning är att 99,9% av alla misshandelbrott utreds på traditionellt vis.
Citera
2007-10-24, 20:20
Medlem
Arch_Angels avatar
sen allt du skriver på internet (msn, forum osv) kan du alltid neka om du e lite smart där uppe ...

-vadå, ville bara verka lite tuff på nätet. är sj en fjolla som sitter hemma med mamma å stickar varje kväll så jag låssas vara nån annan på internet där ingen känner mej.

håller med föregående talare att tror inte dom lägger så himla stor energi på misshandels grejer å sånna små-grejer som ta nån liten pundare som skriver på nån drog-tråd att han beställt hem benzo från utlandet ellr nått sånt.

skriver du däremot att du gillar ta små barn på stjärten å har 100barnporrsfilmer hemma så då tror jag dom får upp ögonen på dej men annars skiter dom i dej för d var som jag skrev tidigare, svårt som fan å bevisa något.

men sen har dom säkert nån privat-lista över folk som verkar intressanta. folk som skrivit en hel del här å sen kanske dykt upp på diverse underground forum å låsta forum. men steget e långt till att göra något ...
Citera
2007-10-24, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag vet inte exakt hur det gick till då söderortspolisen visste i detalj vad som avhandlats i mina privat PM. Men jag kan berätta om händelseförloppet i ett PM. Det fanns två alternativ som jag bedömde det. Antingen förfogar polisen över otroligt kompetenta hackers eller också hade mailväxlingen helt enkelt lämnats ut. Att polisen skulle ha kommit över mina inloggningsuppgifter ser jag som osannolikt.

Polisen kanske har keylogger på alla datorer i hela världen. Tror dom är i maskopi med Microsoft. Då kan dom sätta dit alla misshandlare och folk som beställer öl på nätet. Din polare kanske är en terrorist och NSA tipsat svenska polisen.

Ärligt talat tror jag du råkade skriva några ord för mycket i början på tråden, och sen blev mer och mer inlindad i det hela.
Citera
2007-10-25, 09:13
Medlem
TrialByErrors avatar
OT raderat, för att tydliggöra något som admin tidigare sagt.
1. Nej moderatorer kan inte läsa PM, det enda sätt som vi kan se andra användares PM är om vi får lösenordet av användaren.
2. Raderade PM är raderade, klart att det går att få tillbaka dem, databasbackuper eller återställande av storage om sektorn inte skrivits över m.m men knappast något att verkligen orora sig över.

Nu vill jag inte se mer pseudodiskussion utan tillbaka till topic

/Mod
Citera
2007-10-25, 14:15
Medlem
Det är väl inte omöjligt att en polis satt sig privat och börjat snacka med dig.

Jag tror dock att en polare driver med dig eller så är du paranoid.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in