Fan vet om inte Dennis den äldre gjorde spelade smart genom att lägga sig i duellen? Eller smart, han gjorde det enda vettiga.
Han visste ju att han skulle till Gränslandet och om han kommer tillbaka lagom till sammanslagningen är han, om inte bästis med de fyra tjejerna, så åtminstone en bundsförvant. Med andra ord en pakt som är hälften av de som hamnar i sammanslagningen.
Det borde för övrigt vara minst ett öråd kvar innan lagen slås ihop. Men det kan bli så att den som röstas ut då får åka hem och inte till gränslandet.
Tror även att det kommer att försvinna väldigt många tanter veckan innan sammanslagningen, typ en om dan.
Måste bara lägga till att jag älskade Anders syrliga kommentar till tjejerna när Sanna sade lite luddigt att de inte kunde hjälpa att de förlorade pga laguppställningen de hade haha
Anders: "Ja men ni kunde ju påverka laguppställningen"
Sanna: "Nja det vet jag inte"
Anders: "Jo men ni röstade ju"
hahah klockren!
ps: de sade inte såhär ordagrannt men typ så.
Trots alla spekulationer, sitter Dennis på båten och äntrar Gränslandet, som sig bör. 👍
Fabian är less, vänder med båten, allt där också i sin ordning.
Sedan blir det DRAMA-lama!
Zeki drar helt sonika ner Dennis i backen för att nita honom!
Filmteamet är nearby, skyndar sig dit och får såklart alltihop på film.
Milla bekräftar händelseförloppet (hör en duns, skrik och ser Zeki ligga ovanpå Dennis OCH måtta ett knytnävsslag (..!).
Så ja - Zeki är äntligen diskad. Med all rätt.
Enligt egen utsago åkte han ut för att han är så ärlig, rak och sann:
"-Jag kunde lika gärna legat under honom"
Öh. "Ok" ..
Sedan berättar han ändå i synken att Dennis låg under honom, då Zeki själv brottade ner honom.
Dennis höll sig väldigt lugn, med gott självförtroende. Ödmjuk, proffsig. Mogen.
Ja - så kan det gå, folks!
Läste din kommentar innan jag kollade avsnittet. Trodde först du skojade med någon hittepåhistoria. Det var alltså bra mycket värre än man förutspått.
Skönt att det börjar röra på sig och att flera åker ut innan sammanslagningen. Vilken fjant fet-Dennis är. Skrattretande att höra honom prata om läggmatchen och hur han är en del av tjejligan... Hur korkad kan man bli?
Fan vet om inte Dennis den äldre gjorde spelade smart genom att lägga sig i duellen? Eller smart, han gjorde det enda vettiga.
Han visste ju att han skulle till Gränslandet och om han kommer tillbaka lagom till sammanslagningen är han, om inte bästis med de fyra tjejerna, så åtminstone en bundsförvant. Med andra ord en pakt som är hälften av de som hamnar i sammanslagningen.
Det borde för övrigt vara minst ett öråd kvar innan lagen slås ihop. Men det kan bli så att den som röstas ut då får åka hem och inte till gränslandet.
Tror även att det kommer att försvinna väldigt många tanter veckan innan sammanslagningen, typ en om dan.
Det fetade tror jag är planen och överrenskommet. Han är smart Dennis d.ä.
Trist, hade velat se vad Zeki ställde till med om han kom tillbaka.
Visst att Zeki är kaosblatte som borde lära sig hyfs och att kontrollera sig och sin aggression men gillar honom ändå bättre än Dennis som har övertagit rollen från Erik som den ultimata mesen.
Synd att de hade med Zeki öht. Såna som han spär på den främlingsfientlighet vi har i Sverige.
Zekis kaosblattande i all ära, men Dennis hade en ganska oskön attityd från start. Jag tror det har stigit honom åt huvudet att ett gäng småtjejer gillar honom.
Det skulle vara intressant att se hur det här påverkar tittarsiffrorna för Gränslandet. Jag kommer inte direkt bänka mig för att se vad Dennis, Elin och Millan hittar på.
Så skönt att bli av med Zeki MEN känns som han behövde Christina eller Fabian där för att ha nån att snacka med, han är kaosblatte men VARJE blatte vet att såna som Zeki fattar inte svensk sarkasm och ironi, de gör inte det bara. Dennis sade säkerligen något sarkastiskt som Zeki tog personligen och därmed bråket. Sedan var Dennis faktiskt rätt otrevlig mot Zeki redan från första stunden han klev av båten, lite sådär utfrysningstaktiken. Ja du har glömt bort vecka 1 men bete dig också att du gjort det och var inte ett ignorant svin. Zeki försökte iaf vara trevlig så som Zeki kan vara.
Alltså fan Zeki är knepig, jag ogillar honom men samtidigt inte! Så sjukt för han var så jäkla ärlig och var inte rädd att säga det! Han skulle definitivt säga att Dennis var en simp till Dennis utan problem om han var med på det där örådet som åskådare eller nåt haha
Sen går det inte att ta ifrån honom att han var den mest intressanta att följa av deltagarna som är kvar för att han var så oförutsigbar
Bra reflektion. Började faktiskt gillar Zeki mer och mer. Tycker Dennis var riktigt oskön när han kom. Typiskt WT svenne på lördagen när han har fått en grogg för mycket innanför västen och ska hånflina mot någon han inte gillar eller tycker passar in i gemenskapen.
Inte säker på vad Zeki gjorde som var emot reglerna. Men jag är tacksam att han lämnade, för han har ett extremt hävdelsebehov och behov av att få rätt om allt samt har nära till konflikt.
Synd att de hade med Zeki öht. Såna som han spär på den främlingsfientlighet vi har i Sverige.
Vi har för lite främlingsfientlighet i Sverige men får tacka Zeki och TV4 som ökar på den. Synd dock att Zeki går lös i Södertälje och Vällingby och är en fara för allmänheten.
Skulle vara intressant att få veta vad det lilla Dennis sa som fick Zeki att ta till våld.
Svår tävling för gult lag. Nu ryker Oscar. Inte fler från det laget nu.
Gå inte på Alvas spekulation om att Sophie börjat vackla - det är produktionen som vill att de skall säga så för spänningens skull.
Örådet:
Så mycket spekulerande och så var det bara Zeki som alla väl ändå trodde som första tanke.
Han var alldeles för lättkränkt och stolt för Robinson. Helt hopplös från dag 1.
Jag hade tyckt att det vart underhållande om han kommit tillbaka till Robinson eftersom det hade vart kul att se honom åka i första bästa öråd.
Alla spoilar ju allt här nu . Finns ju ändå inget att läsa här om du inte kollar det som spoilats. Man har ett 2-timmars fönster att kunna skriva utan spoiler på söndag kväll om jag förstår det rätt.
Ponera att man tänkt vänta med gränslandet till söndag kväll, ja då finns det verkligen inte många anledningar att gå in i denna tråden. 10 kommentarer med spoiler för att sedan bli spoilad av någon som glömde använda taggen.
Senast redigerad av greta75 2023-04-24 kl. 08:38.