Citat:
Ursprungligen postat av
Braskamin58
Det kan ju också bli dråp eller vållande till annans död. Men i vilket fall som helst tror jag att de kommer att bli dömda.
Ja, JJ hade nog uppsåt. Men knepigt att veta exakt. Hon kunde ju tänka sig att döda med hjälp av mordbrand i alla fall. Men just denna kvällen var hon kanske inte ute efter att mörda TT. Utan mer att ge henne en rejäl näsbränna som hämnd för bråket på Nöjet. Å andra sidan kanske mordlusten kom över JJ när hon satt gränsle över TT med händerna runt hennes hals. Man brukar säga att tillfället gör tjuven.
Kanske det perfekta tillfället kan göra en mördare också? Om hatet har legat där och pyrt år ut och in.
Så jag tror inte JJs dom kommer att mildras.
Vad "vantens" roll var i det hela behöver genomlysas bättre. Jag kan tänka mig att domen för Maja kommer att mildras. Maja kom ju bra överens med Tove enligt Toves syster My. Så att Tove mördades i samförstånd mellan JJ och MH tror jag inte på. Maja har ju inte heller varit med och försökt mordbränna folk. Det har ju JJ gjort på egen hand. Eftersom Maja tyckte det verkade vara för "risky".