2023-04-23, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Kinzhal slår ner verikalt i MAC 10, och är förstärkt i nosen. Det är inga som helst problem att nå detta djup innan detonation.

Är nosen förstärkt är det så klart inga problem. Lite extra wellpapp så är saken biff.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Intressant del av kriget, ja: https://www.helsinki.org.ua/en/articles/blue-vests-for-whom-and-how-the-dialogue-police-work-in-ukraine/

Kände inte till detta.

Dialogpoliser trodde inte jag man hade tid med.

Sedan har jag inte förstått varför olika religiösa falanger bekämpar varandra. Men i stort bryr jag mig inte vad prästerna står för, men jag medger att kyrkorna är vackra.
Citera
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nej allting jag har kollat visar att Ryssland är svaga på trupp i detta området. Men man har längre söderut ganska mycket artilleri, om man inte var så upptagen med att skjuta mot småbyar i Kherson och störa den äldre befolkningen, kunde man slå mot dessa mindre ukrainska brohuvuden.

Jag är säker på att efter kriget så kommer kritiken fram.

Denna invasion var uselt planerad och krigföringen blir svår att motivera. Vi har ett år, en månad, 27 dagar....

Ryssland har luftherravälde. Eftersom Ukraina i princip har slut på ammunition till sitt luftvärn så kan de ukrainska trupperna slås ut med flyg. En del flyg kan dessutom släppa glidarbomber på 500 - 1500 kg TNT, som släpps från 15 000 metes höjd och 45 km avstånd. Det har man redan gjort i Avdeevka.
Citera
2023-04-23, 19:09
Medlem
Citat:
Då dokument som läckte allra först stödjer ju min utsaga. Resterande dokument är ju släppta som counterpropaganda av CIA efter den riktiga läckan. Det finns en möjlighet att läckan är avsiktlig från högre ort, eftersom missnöjet med politikerna och neocons i Vita huset jäser inom Pentagon.
Nej dom dokument som kom ut på discorden visade att ryssland förlorade 7 gånger fler soldater än Ukraina. Det var orginalen som låg på redit som senare togs bort. Deta var för över 2 månader sedan jag har själv läst delar av dom. Jag uppfattar det inte som seriöst att sånna dokument skulle komma ut men dom var äkta. När samma dokument dyker upp igen så har någon ändrat delar av dom. Och läckt dom igen på redit så kom dom i omlopp igen. Det finns bra med information om deta på lite olika forum. Orginalen finns dock inte längre vad jag kan hitta. Ryssland sa själva att dom var falska för att dom trodde att det var orginalen som var ute igen. Därför skrek dom västpropaganda direkt. Men det var inte orginalen då utan dom fakade ryska dokumenten.
Citera
2023-04-23, 19:10
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Nej dom dokument som kom ut på discorden visade att ryssland förlorade 7 gånger fler soldater än Ukraina. Det var orginalen som låg på redit som senare togs bort. Deta var för över 2 månader sedan jag har själv läst delar av dom. Jag uppfattar det inte som seriöst att sånna dokument skulle komma ut men dom var äkta. När samma dokument dyker upp igen så har någon ändrat delar av dom. Och läckt dom igen på redit så kom dom i omlopp igen. Det finns bra med information om deta på lite olika forum. Orginalen finns dock inte längre vad jag kan hitta. Ryssland sa själva att dom var falska för att dom trodde att det var orginalen som var ute igen. Därför skrek dom västpropaganda direkt. Men det var inte orginalen då utan dom fakade ryska dokumenten.

Det där är en felaktig beskrivning av händelseförloppet och tidslinjen.
Citera
2023-04-23, 19:12
Medlem
Citat:
Det där är bara CIA counterpropaganda. Anden är redan ute ute flaskan. För sent. Dessutom står siffrorna i direkt paritet med ryskt övertag inom artilleri. 15 000 - 30 000 stupade ryssar och 200 000 - 300 000 stupade ukrainska soldater är en rimlig uppskattning. En hel ungdomsgeneration utslagen. Tragiskt. Tacka det "hjälpsamma väst" för detta.

Knappast. Ryskt övertag i artilleri brukar alltid betyda att ryssarna förlorar fler man än den motståndare som man beskjuter. Eller försöker du antyda att ett mirakel har inträffat? Att Ryssland/Sovjet för första gången i historien kommer ur ett krig med mindre förluster än motståndaren?
Citera
2023-04-23, 19:13
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ryssland har luftherravälde. Eftersom Ukraina i princip har slut på ammunition till sitt luftvärn så kan de ukrainska trupperna slås ut med flyg. En del flyg kan dessutom släppa glidarbomber på 500 - 1500 kg TNT, som släpps från 15 000 metes höjd och 45 km avstånd. Det har man redan gjort i Avdeevka.

Om ryzzarna hade haft luftherravälde så hade inte konvojerna från Polen kunnat köra helt obehindrat med vapen o ammunition. Dessutom hade elsystemet varit utslaget.

Du borde sluta dricka så mycket vodka för du är helt förvirrad
Citera
2023-04-23, 19:13
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Att vara mobiliserad är inte samma sak som att man deltar direkt i kriget. Att Ryssland skulle ha förlorat 500k militärer i skadade och sårade kan du glömma. Ryssland har varit ytterst försiktiga med att gödsla med sin personal. Lyssna inte så mycket på västpropagandan, den har oftast visat sig vara felaktig. Propagandakriget har förvisso Ukraina redan vunnit innan det startade.

Var har du varit sista året?
Alla videos har du totalt missat?
Varför mobiliserade ryss-land 300k i höstas, om man inte behövde?
Om man var försiktig med att inte gödsla med sin personal.
Varför förbereder man ytterligare mobilisering, om man varit så försiktig?
Du sitter väl inte och hittar på? Kanske ljuger, lite grann?
Citera
2023-04-23, 19:14
Medlem
Citat:
Tnt? 😆 Det använder man inte i bomber det försvann innan anda värdskriget. Ryssland har heller inte något lufthärravälde då hade dom använt flyg mycket mer. Dom släpper inte heller bomber på 15000 merershöjd dom har inga flyg som kan bära så tung vapenlast så högt.
Citera
2023-04-23, 19:14
Medlem
KillPus avatar
Citat:

Du glömmer en sak. Dessa bomber görs om av vanliga bomber. Mordor är idag ett efterbliven stat vad gäller högteknologisk militärteknink pga sanktioner. Detta leder till att dessa bomber hamnar i Belgorod istället. Och 45 km avstånd är minne blott snart när PATRIOT stationeras på plats och börjar agera. De har väl 150 km räckvidd eller?
Citera
2023-04-23, 19:15
Medlem
Citat:
Det där är en felaktig beskrivning av händelseförloppet och tidslinjen.

Du sitter inne med den sanna korrekta versionen då? Med rätt beskrivning och rätt tidslinje? Låt oss betrakta en världshändelse!
akademikerfyllot skall för första gången någonsin visa verkligheten! Kom igen vatnik,! Vad väntar du på?
Citera
2023-04-23, 19:15
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Om ryzzarna hade haft luftherravälde så hade inte konvojerna från Polen kunnat köra helt obehindrat med vapen o ammunition. Dessutom hade elsystemet varit utslaget.

Du borde sluta dricka så mycket vodka för du är helt förvirrad

Putler sa ju: "De kör på natten - så vi kan inte se dem!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in