2023-04-23, 18:55
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Enligt de ryss-förfalskade dokumenten är det så. Men inte enligt de läckta dokumenten:

Det där är bara CIA counterpropaganda. Anden är redan ute ute flaskan. För sent. Dessutom står siffrorna i direkt paritet med ryskt övertag inom artilleri. 15 000 - 30 000 stupade ryssar och 200 000 - 300 000 stupade ukrainska soldater är en rimlig uppskattning. En hel ungdomsgeneration utslagen. Tragiskt. Tacka det "hjälpsamma väst" för detta.
Citera
2023-04-23, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Har du gått på fejken? Jag trodde inte akademiker kunde vara så lättlurade. Dokumenten är photoshoppade. En idiot kan se det.

När du skriver dessa inlägg bevisar du att du antingen bara sitter ljuger eller är IQ-fiskmås. Jag vet faktiskt inte vad som är värst.
Ja dokumenten är fotoshopade antagligen är siffrorna vända.
Citera
2023-04-23, 18:58
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Mycket hemlighetsmakeri kring detta. Men jag "tror" inte detta är en del i den stora offensiven utan bara att Ukraina alltid försöker gå in där ryssarna är svagare. Det är en lyckad taktik.

Ryssland har gillrat en fälla för Ukraina. Du kan vara väldigt säkert på det.
Citera
2023-04-23, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
En liten inblick i vardagen i det inte alls högerextrema Ukraina. Militär står och skriker åt en civil att prata ukrainska.

https://twitter.com/SonjaEnde/status/1650176428309200898

Jag tycker det symboliserar inbördeskrigsaspekten och kulturkriget väl i rysk-ukrainska kriget.

Jag hade klippt skägget av prästen. En lustig detalj i klippet är att vi ser en "dialogpolis"...markerat på ryggen.

Det är inte underligt att ukrainarna är upprörda rent allmänt, att behöva få en invasion på sig utöver att man fortfarande är ett fattigt land.
Citera
2023-04-23, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Det där är bara CIA counterpropaganda. Anden är redan ute ute flaskan. För sent. Dessutom står siffrorna i direkt paritet med ryskt övertag inom artilleri. 15 000 - 30 000 stupade ryssar och 200 000 - 300 000 stupade ukrainska soldater är en rimlig uppskattning. En hel ungdomsgeneration utslagen. Tragiskt. Tacka det "hjälpsamma väst" för detta.

Ja Rysslands artilleri är finemang och det går jättebra för Ryssland.
Citera
2023-04-23, 19:01
Medlem
Citat:
Det är klart att NATO/USA lägger locket på. Officiellt finns ju inga NATO-officerare i Ukraina. Av 80 missiler som Ryssland avfyrade den 13 mars, så var sex stycken hypersoniska ostoppbara Kinzhal-missiler. En av dessa träffade rakt på högkvarteret och slog ut 300 personer som befann sig i bergrum 140 meter under markytan.

Hahaha du är så jvla lättlurade och går på allt. Tror du verkligen på det du skriver? Sovjet unionen, du vet landet innan Ryssland, byggde sina skyddsrum för att klara ett kärnvapenkrig.

Du som är akademiker och då borde kunna räkna ut vilken kraft som behövs för att förstöra något 140m ner i marken. Kievs tunnebana ligger cirka 100m ner i marken och byggdes för att fungera som ett skyddsrum under ett kärnvapenkrig. Det är samma sak i Moskva. Alla som har varit vet om att stationerna ligger långt ner i backen. Så Ukrainas militära ledning tackar sovjet unionen för skyddsrummen.
Citera
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Ja dokumenten är fotoshopade antagligen är siffrorna vända.

Då dokument som läckte allra först stödjer ju min utsaga. Resterande dokument är ju släppta som counterpropaganda av CIA efter den riktiga läckan. Det finns en möjlighet att läckan är avsiktlig från högre ort, eftersom missnöjet med politikerna och neocons i Vita huset jäser inom Pentagon.
Citera
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag hade klippt skägget av prästen. En lustig detalj i klippet är att vi ser en "dialogpolis"...markerat på ryggen.

Det är inte underligt att ukrainarna är upprörda rent allmänt, att behöva få en invasion på sig utöver att man fortfarande är ett fattigt land.

Intressant del av kriget, ja: https://www.helsinki.org.ua/en/articles/blue-vests-for-whom-and-how-the-dialogue-police-work-in-ukraine/

Kände inte till detta.
Citera
2023-04-23, 19:03
Medlem
Citat:
😆 Du måste ju vara den största idioten i tråden om du tror det.
Citera
Medlem
Citat:

Nej allting jag har kollat visar att Ryssland är svaga på trupp i detta området. Men man har längre söderut ganska mycket artilleri, om man inte var så upptagen med att skjuta mot småbyar i Kherson och störa den äldre befolkningen, kunde man slå mot dessa mindre ukrainska brohuvuden.

Jag är säker på att efter kriget så kommer kritiken fram.

Denna invasion var uselt planerad och krigföringen blir svår att motivera. Vi har ett år, en månad, 27 dagar....
Citera
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Hahaha du är så jvla lättlurade och går på allt. Tror du verkligen på det du skriver? Sovjet unionen, du vet landet innan Ryssland, byggde sina skyddsrum för att klara ett kärnvapenkrig.

Du som är akademiker och då borde kunna räkna ut vilken kraft som behövs för att förstöra något 140m ner i marken. Kievs tunnebana ligger cirka 100m ner i marken och byggdes för att fungera som ett skyddsrum under ett kärnvapenkrig. Det är samma sak i Moskva. Alla som har varit vet om att stationerna ligger långt ner i backen. Så Ukrainas militära ledning tackar sovjet unionen för skyddsrummen.

Kinzhal slår ner verikalt i MAC 10, och är förstärkt i nosen. Det är inga som helst problem att nå detta djup innan detonation.
Citera
2023-04-23, 19:04
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Det är klart att NATO/USA lägger locket på. Officiellt finns ju inga NATO-officerare i Ukraina. Av 80 missiler som Ryssland avfyrade den 13 mars, så var sex stycken hypersoniska ostoppbara Kinzhal-missiler. En av dessa träffade rakt på högkvarteret och slog ut 300 personer som befann sig i bergrum 140 meter under markytan.
Åhh nej, var linslocket på den här gången också? Ryssland har så sjukt mycket otur, så fort de gör saker som låter för bra för att vara sant så misslyckas man med att fånga det på bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in