2023-04-23, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Konstiga tankar JJ har om att hon ville att MHs bror skulle dö.

Verkar ha funnits flera stycken på JJs "Att mörda-lista"......
Citera
2023-04-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
GW är ju så körd! ”Dom är ute till sommaren”.

Gafflar liksom Clea emot de två rättsläkare som utfört obduktionen.

Pinsamt! Åsså är han otrevlig, avbryter, säger ”jag brukar ha rätt” osv.

Lyssna på proffsen, rättsläkarna.

GW och Clea verkar sakna både vett och moral, de skämmer ut sig gång på gång och borde således byta yrken.

Clea borde spärras in!
Citera
2023-04-23, 17:39
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
GW och Clea verkar sakna både vett och moral, de skämmer ut sig gång på gång och borde således byta yrken.

Clea borde spärras in!

Åtminstone borde man dra av henne aadvokat-titeln, kärringen är galen!
Citera
2023-04-23, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Åtminstone borde man dra av henne aadvokat-titeln, kärringen är galen!

Definitivt helgalen och otroligt korkad, säkerligen fejklicens dessutom....
Citera
2023-04-23, 17:52
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhen
Det förklarade ju rättsläkaren mycket tydligt orsaken till. Tove hade ett ovanligt elastiskt tungben, varför detta inte gick av. Hon hade däremot skador vid tungbenets fäste vilket beror på att ett hårt tryck anbringats där.

Jag blev faktiskt väldigt förvånad att GW nämnde detta i tv, då det är noga genomgånget. Antingen är han inte helt med i matchen så att säga, eller så har inte lyssnat på vad rättsläkaren sa.

Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Lyssna inte på GW lyssna på rättsläkaren. Hon förklarar mycket utförligt varför den enda dödsorsaken är strypning och inget annat.
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
GW är inte rättsläkare, rättsläkaren som gjort obduktionen ser ingen annan möjlig dödsorsak och försvaret hade inte heller kallat någon expert som motsade denna dödsorsak. Det här betyder att ingen utom GW presenterat något som helst tvivel angående dödsorsaken. Det blir rätt fånigt.

Han sa en del saker om rättsläkaren också. Domaren verkar vara lite tyken dessutom vad jag förstår. För att inte tala om den allmänna mobben. Så de två unga kvinnorna har nog haft allt emot sig.

Alltså, jag tar inte kvinnorna i försvar utan det är det faktum att man dömer ut lagens strängaste straff särskilt i 18-åringens fall som jag reagerar på. Och jag menar också som sagt att det går emot tanken med straffskärpningen för denna typ av brott.
Citera
2023-04-23, 17:56
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Vad är det som är rättsosäkert med att döma JJ till livstid? Hon har ju ändå mördat en människa, dumpat och bränt liket plus vid två tillfällen försökt döda minst tre ytterligare människor...om inte det ger livstid så vet jag inte vad som borde göra det?
En del får fyra år för att ha avrättat någon ute på gatan. Vad tycker du om det? Jag anser det är viktigare att ta tag i den verkliga brottsligheten vi har numera än att tillfredsställa en mobb faktiskt.
Citera
2023-04-23, 18:07
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
En del får fyra år för att ha avrättat någon ute på gatan. Vad tycker du om det?

Åt helvete, såklart. Och?

Citat:
Jag anser det är viktigare att ta tag i den verkliga brottsligheten vi har numera än att tillfredsställa en mobb faktiskt.

Så om ett brott inte är en del av ett större samhällssammanhang så tycker du inte att det ska bestraffas lika hårt, oavsett om det är grovt?

Och vadå mobb? Är man en del av en mobb om man tycker mord+dumpning+eldningx2+dubbla mordbrä der förtjänar livstid?
Citera
2023-04-23, 18:10
Medlem
Citat:
En del får fyra år för att ha avrättat någon ute på gatan. Vad tycker du om det? Jag anser det är viktigare att ta tag i den verkliga brottsligheten vi har numera än att tillfredsställa en mobb faktiskt.

Har du några bra exempel där nån mördat nån på öppen gata och fått 4 år...? Undantaget ungdomsrabatt osv såklart.
Citera
2023-04-23, 18:10
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Han sa en del saker om rättsläkaren också. Domaren verkar vara lite tyken dessutom vad jag förstår. För att inte tala om den allmänna mobben. Så de två unga kvinnorna har nog haft allt emot sig.

Alltså, jag tar inte kvinnorna i försvar utan det är det faktum att man dömer ut lagens strängaste straff särskilt i 18-åringens fall som jag reagerar på. Och jag menar också som sagt att det går emot tanken med straffskärpningen för denna typ av brott.
Har du hört själv när och hur domaren tillrättavisade Clea och den andra försvarsadvokaten i tex. Prime crime?
Citera
2023-04-23, 18:15
Medlem
Citat:

Jag tycker nog man kan lämna GWs åsikter om rättsläkaren därhän, min personliga åsikt är att han borde vara tyst om det helt och hållet om han inte vill skämma ut sig för mycket.

Jag har ingen riktig åsikt om straffet för MH. Det är ju uppenbart ett väldigt hårt straff, men sånt är ju tyvärr samhällsklimatet just nu
Citera
2023-04-23, 18:21
Medlem
Gold94s avatar
Citat:

Var Toves korta liv värt mindre bara för att mördarmaja och mördarjohanna inte tillhörde något kriminellt gäng?

Dom har gjort det här tillsammans och i samförstånd, Maja visste mycket väl vad som skulle hända!

Det är dessutom ett ovanligt grymt mord, långt och utdraget.

Tove fick dessutom gå igenom svår dödsångest innan hon avled, det tar många minuter att strypa någon och man måste vara stark.
Båda mördarna ska ha livstid, självklart har dom hjälpts åt.
Citera
2023-04-23, 18:23
Bannlyst
Jag är ytterst tveksam till om livstidsdomen kommer att vara kvar för 18-årige Maja.
Känns som att tingsrätten har gått mycket på vad samhället skulle tycka om de friade eller gav ett lägre straff till Maja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in