2023-04-22, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Förr om åren var ju AIK att räkna med. Vet dock inte vad det blivit av dom.

Förr om åren? Vad pratar du om? Gnaget har aldrig svikit ur den aspekten så lägg ner de där vilseledande snacket. Formkurvan har bara pekat uppåt med åren så jag förstår inte vart du hittar ditt bristfälliga påstående? Inte ett rätt har du.. Dom har och kommer alltid att vara en ledande liga inom scenen vare sig du vill det eller ej. Och i år finns de heller inga planer på att dra ner på tempot. Sen vilka du anser vara nummer ett låter jag vara osagt tillsvidare.
Citera
2023-04-22, 21:06
Medlem
Är inte en anledning att det sällan smäller just att det är sådan jävla debatt om vem som är nr 1?

Om man istället inriktade sig på fighter och accepterar att man har bättre och sämre dagar/ligor och att det är respekten över att ta en fight som gäller snarare än att skryta om vinst skulle det hända mer.

Blåvitt och AIK lär ju aldrig mötas eftersom båda ser sådan extrem prestige att båda måste ha så bra firma just där och då att det typ aldrig blir av.

För en utomstående som mig är ju en liga på 25 man som springer rakt fram och åker på stryk av en firma på 50 man den som är tuffast och förtjänar mest respekt.
Att ta en fight och veta att man förlorar är jävligt tufft.
Att ta en fight och veta att man vinner inte alls vidare tufft.

Men antar det är mindre viktigt med ömsesidig respekt och mer viktigt att kunna skryta om vinst. Då blir det onekligen färre fighter.

Nåväl, firmorna avgör ju detta själv.
Citera
2023-04-22, 21:52
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timo91
Förr om åren? Vad pratar du om? Gnaget har aldrig svikit ur den aspekten så lägg ner de där vilseledande snacket. Formkurvan har bara pekat uppåt med åren så jag förstår inte vart du hittar ditt bristfälliga påstående? Inte ett rätt har du.. Dom har och kommer alltid att vara en ledande liga inom scenen vare sig du vill det eller ej. Och i år finns de heller inga planer på att dra ner på tempot. Sen vilka du anser vara nummer ett låter jag vara osagt tillsvidare.
Saknar tiden då firman Boys kunde storma planen och rusa rakt in i Gais-klacken och fucka dom upp. Varför ser man aldrig sånt längre. Då brukade man tänka att aikare får man passa sig för, deras fans är helt galna. Nu tycker jag aik har rätt rumsrena fans, vilket är skönt om man själv vill gå på en match. Men lite mindre spännande från tv-soffan
Citera
2023-04-22, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Saknar tiden då firman Boys kunde storma planen och rusa rakt in i Gais-klacken och fucka dom upp. Varför ser man aldrig sånt längre. Då brukade man tänka att aikare får man passa sig för, deras fans är helt galna. Nu tycker jag aik har rätt rumsrena fans, vilket är skönt om man själv vill gå på en match. Men lite mindre spännande från tv-soffan
Kameror, polisen, tillträdesförbud, böter osv.
Citera
2023-04-22, 22:52
Medlem
Precis så som andra har skrivit här inne så kommer Wiseman göra precis det dom vill och känner för i Stockholm. Imorgon är Söder deras hemmaplan.
Citera
2023-04-23, 00:16
Medlem
Det visade ju sig redan idag…
Citera
2023-04-23, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timo91
Ändå gömmer man sig jämt när det vankas
Citera
2023-04-23, 11:40
Medlem
Snyggt av DFG att ta fighten mot Wisemen!

Men som jag sa, Wisemen kommer till Stockholm och gör precis vad dom vill. Ohotade etta på scenen.
Citera
2023-04-23, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp

Att jämföra då och nu är som dag och natt ur ett säkerhetsmässigt perspektiv med allting som medföljer men jag hör vad du säger och jag kan inte annat än att hålla med om att de va fina tider, helt klart. En underhållning som inga andra supportrar i detta vackra land varit i närheten utav att åstadkomma.

Haha rumsrena, såna finns ju överallt. Du behöver ju infinna dig på rätt sektioner för att få uppleva de välkända obehaget av personer som saknar total empati. De finns över 300 såna i gnaget, allt annat är icke välkommet.
Citera
2023-04-23, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Ändå gömmer man sig jämt när det vankas

Hahahah gäsp..
Citera
2023-04-23, 16:09
Avslutad
Hur kan man bry sig så mycket om så lite?

Svenska fotbolls-”firmor” måste vara det absolut töntigaste som finns.

De skickas några kampsportare från wisemen i en slags turnering där dom blev komplett våldtagna av arbetslösa placker hahaha. Genant är bara förnamnet.
Citera
2023-04-23, 16:54
Medlem
Våldsamt upplopp utanför Tele2 innan matchen.
Polisen fick använda pepparspray.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1105679
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in