2023-04-17, 22:21
Medlem
Albert Fishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gardenhose88
Hur kan man kalla det derby och det smälls inte ens smh
Sannolikt för att två lag från samma stad möttes. Kan ha fel…
Citera
2023-04-17, 23:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gardenhose88
Hur kan man kalla det derby och det smälls inte ens smh

Det smälls mer än du tror. Problemet idag är inte att det saknas vilja, utan mer kompetent och erfaren poliskår som efter decennier av fotbollsvåld lärt sig vilka, var och på vilket sätt det ska punktmarkeras punktmarkeras. Sedan har vi kamerateknologins utveckling. Högkvalitativa kameror lite här var, på snutens bröstkorgar samt drönare.

Att törs en holmgång är en sak, att med stor sannolikhet bli dömd för våldsamt upplopp är en annan sak.
Citera
2023-04-18, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Det smälls mer än du tror. Problemet idag är inte att det saknas vilja, utan mer kompetent och erfaren poliskår som efter decennier av fotbollsvåld lärt sig vilka, var och på vilket sätt det ska punktmarkeras punktmarkeras. Sedan har vi kamerateknologins utveckling. Högkvalitativa kameror lite här var, på snutens bröstkorgar samt drönare.

Att törs en holmgång är en sak, att med stor sannolikhet bli dömd för våldsamt upplopp är en annan sak.
+1.

Vi följdes hela dagen av 30+ poliser och 2 drönare.
Svårt att komma ifrån det.

Runt Tele2 kan du röra dig lite fritt...
Friends är helt avstängt nära bortasektionen. Polisen började också stänga av pendeltåg-ingången för hemmafans efter matchen... Detta omöjliggör varje chans till action runt arenan.
Citera
2023-04-19, 18:52
Avstängd
Sagodjurs avatar
Fattar inte hur polisen kan spotta oss varje gång, är det för vi klär oss likadant och alla bär samma märken tro?
Citera
2023-04-19, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Ryktet säger något om att det smällde utanför ett ställe som heter Kville Biljard och att Häcken sprang. Sanningshalten vet jag inte. Det verkar inte ha varit någon större händelse.

Nja, Kvillebäcken är ganska tuffa hoods. Nog för att häcken suger men inte tror jag några skräniga smålänningar tar sig friheter i Göteborg och definitivt inte på Hisingen.
Citera
2023-04-19, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Fattar inte hur polisen kan spotta oss varje gång, är det för vi klär oss likadant och alla bär samma märken tro?

Dels det du nämner. Man kan också misstänka att det finns grabbar som pratar en del med snuten om planer som finns,anledningen är att det är ganska tryggt att glida runt och spela top boy i sällskap av farbror blå, du får vara läcker utan att riskera konfrontation. Observera att merparten av grabbarna inte kvalar in i denna kategori utan faktiskt vill att det ska smälla.
Citera
2023-04-21, 13:49
Medlem
Intressant val av krog mitt i hjärtat av södermalm. Svårt att se dem bli välkomnade med öppna armar på bajenland.

https://twitter.com/Bajenochbira/status/1649017120359940101?s=20
Citera
2023-04-21, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukslev
Intressant val av krog mitt i hjärtat av södermalm. Svårt att se dem bli välkomnade med öppna armar på bajenland.

https://twitter.com/Bajenochbira/status/1649017120359940101?s=20

Vad ska Bajen göra åt saken? Om de vise männen vill sitta där så lär Bajen snällt få acceptera det.
Citera
2023-04-22, 11:05
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Vad ska Bajen göra åt saken? Om de vise männen vill sitta där så lär Bajen snällt få acceptera det.
Ingen rubbar Wisemen.
Citera
2023-04-22, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ingen rubbar Wisemen.
Så är det. Även för oss som inte håller på blåvitt så får man ändå inse att wisemen har förstaplats på den svenska scenen och så har det varit i många år. Vi får hoppas att någon annan firma kan utmana om ledartröjan, tror dock inte det blir Bajen.
Citera
2023-04-22, 11:52
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Så är det. Även för oss som inte håller på blåvitt så får man ändå inse att wisemen har förstaplats på den svenska scenen och så har det varit i många år. Vi får hoppas att någon annan firma kan utmana om ledartröjan, tror dock inte det blir Bajen.
Förr om åren var ju AIK att räkna med. Vet dock inte vad det blivit av dom.
Citera
2023-04-22, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Förr om åren var ju AIK att räkna med. Vet dock inte vad det blivit av dom.

Stockholmslagen har senaste åren gjort en generationsväxling och dessutom haft en del interna stridigheter. Av Stockholmslagen så tror jag gnaget gjort den bästa växlingen även om det bär mig emot att medge detta,om de kommer kunna utmana blåvitt på allvar återstår att se. När vi ändå pratar om lag från Göteborg så tycker jag Gais inte får tillräckligt kredd,de gör bra ifrån sig på hemmaplan sett till sina nummer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in