2023-04-23, 10:21
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Ser sjukt ut att dessa har dödat nån. Skulle aldrig kunna tro

Privat konto.Går inte att se
Citera
2023-04-23, 10:23
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Att de inte var närstående eller hade någon närmare relation till honom

Okey, ingen närmare relation men dock en relation då eller?
Citera
2023-04-23, 10:27
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambessa
Det är etniska svenska mördare bara att lägga ner handlar väl bara om "taskig uppväxt"

Man ser ju på bilderna som länkats i denna tråd att dessa grabbar inte är etniska svenskar.
Citera
2023-04-23, 10:33
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambessa
Det är etniska svenska mördare bara att lägga ner handlar väl bara om "taskig uppväxt"

Det är inga etniska svenskar. Är du blind?
Citera
2023-04-23, 10:36
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Men varför umgicks dessa grabbar ens med den tjejen?
Vanligtvis brukar ju killar fly som flugor så fort såna där emo/goth/hanhenhon/knäppisar är i närheten.
Grabbarna såg ju bra ut och såg vettiga ut. Det betyder inte att dom är det såklart- men kan inte förstå varför de var med henne?

Jag har en dålig magkänsla av henne.
På något sätt så tror jag inte att grabbarna har med detta att göra- men hon kan såklart inte få upp gubben i ett rep själv…..
det kan inte vara typ utpressning?
Att de misshandlade honom- för att hon sa att han hade gjort något mot henne- och sen tvingade honom efteråt att själv sätta på sig snaran tex…. ”Vi kommer berätta för alla att du gjort ditt eller datt” osv, jag vet inte.
Men på något sätt så är detta kring tjejen och grabbarna ville skydda henne.

Ja jag får inte heller ihop grabbarnas relation till tjejen. Tycker det är ytterst märkligt.
Först florerarde rykten om att även hon var släkt med dem. Sen ändrades det till att hon skulle vara flickvän.
Men jag tror inte det stämmer.
Finns ingen indikation på deras sociala medier att de ens känner varandra. Finns inte ett enda spår av tjejen på deras eller deras på hennes...
Citera
2023-04-23, 10:37
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vafalls09
Det skriker utvecklingstörning om den profilbilden
"Alternativ" är ett annat ord för "Asperger" i min värld. Vill hon kallas "Bugs" får jag känslan av att hon även är förvirrad könsmässigt. Nu får vi se vad utredningen ger, men i min bok är hon den pådrivande i detta. Sannolikt kan hon "allt" om seriemördare genom tiderna, hennes särintresse kanske?
Citera
2023-04-23, 10:41
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Man ser ju på bilderna som länkats i denna tråd att dessa grabbar inte är etniska svenskar.

återpostar petunias inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
https://ibb.co/PwB7xBf
https://ibb.co/PWn97hj

Bild på killarna
Citera
2023-04-23, 10:57
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Men varför umgicks dessa grabbar ens med den tjejen?
Vanligtvis brukar ju killar fly som flugor så fort såna där emo/goth/hanhenhon/knäppisar är i närheten.
Grabbarna såg ju bra ut och såg vettiga ut. Det betyder inte att dom är det såklart- men kan inte förstå varför de var med henne?

Jag har en dålig magkänsla av henne.
På något sätt så tror jag inte att grabbarna har med detta att göra- men hon kan såklart inte få upp gubben i ett rep själv…..
det kan inte vara typ utpressning?
Att de misshandlade honom- för att hon sa att han hade gjort något mot henne- och sen tvingade honom efteråt att själv sätta på sig snaran tex…. ”Vi kommer berätta för alla att du gjort ditt eller datt” osv, jag vet inte.
Men på något sätt så är detta kring tjejen och grabbarna ville skydda henne.

Ja detta är mest troligt och det kan vara så att polisen hittat digitala spår i form av de sms som BO fått från de inblandade och att det är därför de plockades in i så tidigt skede.
Citera
2023-04-23, 11:00
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Lutar isf mer åt en Uber.
Bolt har det skrivet rätt stort på bilarna.

Sen är det rätt imponerande att man lyckats släpa upp en död kropp i ett fågeltorn och kasta ut denne med en snara runt halsen.

Även om man är fyra personer så är en död kropp rätt tung/otymplig att flytta på.

Sen är hela denna historia rätt märklig.
Tre grabbar från Uppsala umgås med en 15-åring på vischan och mördar en taxiförare i Enköping.
Det är 5 mil ”dö-väg” mellan Uppsala och Enköping. Där man passerar Örsundsbro på 55:an utanför, på 17 sek.

Inte alla Bolt har text på sidorna =)
Citera
2023-04-23, 11:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
ja, det är etniska svenskar, om man har svårt för matematik, plural/singular och är extremt svagsynt.

Killarna är inte svenskar, tjejen vet jag inte
Märklig historia
Citera
2023-04-23, 11:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Har vi egentligen kommit framåt i detta?
Ljusblå Toyota, med klistermärken men taxipriser?
Troligtvis en privatägd bil som kör taxi ibland för ngt halvskumt bolag?

Vem är BO?
Var ”taxin” i tjänst?
Vad gjorde taxi där?
Körde taxin ut de misstänkta?

När tror ni polis/åklagare släpper mer info?

Att bilen står översnöad en vecka utan det händer något låter som ingen anhörig mm letat efter chauffören så det låter som en ensam människa. Bilen/chauffören borde anmälts saknad direkt efter passet o bilen borde hittats på nolltid då de har väl alltid ”spårsändaere/motsvarande”
Citera
2023-04-23, 11:14
Medlem
Mindbusinesss avatar
Nyfiken på hur polisen kopplade ihop ungdomarna med den mördade mannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in