2023-04-22, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Jag vet vad en advokat gör. 😁 Förmodligen mer än dig såvida du inte studerat det dem senaste 3 åren.
Det var inte det jag precisera.

Eftersom jag värnar om min anonymitet så tänker jag inte svara på det. Men jag kan säga att om jag var du hade jag inte stuckit ut näsan allt för långt i diskussionen om kunskap och längd på studier :-)

Jag har tolkat in ditt budskap absolut - Och vill passa på att skicka med dig, i din kommande jurist/advokat-karriär, att det krävs mod för att bli advokat. Att peka ut en alternativ gärningsman, påstå att någon ljuger eller riskera att man upplevs som okänslig ingår i jobbet.

/Vi ses ute på fältet!
Citera
2023-04-22, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubenberg
En sak är säkert.

...Tove var ingen duvunge skall ni veta. Hennes kursare i läkarutbildningen i Linköping kan intyga det.
Blev hon inte ombedd att ta en time out från utbildningen?

Det spelar väl ingen roll , inget hon kan ha gjort har hon förtjänat att bli mördad för . Av två st dessutom , så jävla fega .
Citera
2023-04-22, 13:43
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Tänkte samma precis!
Jag får fan migrän av att lyssna på henne.
Lät det likadant när hon presenterade alla lögner till föräldrarna om allt skit hon brukade göra, så förstår jag att hon kom undan med det.
Hjärnan kollapsar ju av alla ”eeeh”. 🤯

Tänk förhörsledarna…
Ja förhörsledarna har nog förbrukat många alvedon efter timmarna med henne
Citera
2023-04-22, 13:44
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Håller med, rösten är seg som sirap.
Kanske hon inte talar så släpigt i normala fall?
Aa men precis. Nervositeten är nog också en faktor. Men ändå
Citera
2023-04-22, 13:46
Medlem
Här är några punkter som inte M själv berättat utan istället ljugit om, men som framkommit genom vittnen och bevisning.

T har inte velat ha med M i gänget enligt M s mamma och relationen mellan T och M inte varit friktionsfri.

M har betett sig hotfullt mot T. Hindrat henne från att komma ut från ett rum.

T har berättat att hon varit rädd för M.

Varit med vid en skadegörelse tillsammans med J och ljugit om det.

Medveten om alla bränder och samtalat om att knuffa ner M s kk för en balkong, samt närvarande timmen innan alla bränder.

En vanelögnare där hon ljugit om vad hon ska göra och vad hon gjort inför sina föräldrar i flera år.

Enligt mig beteenden som pekar mot att hon är skyldig.

Letat efter T inne på Nöjet i ett upprört tillstånd.

Säger att hon gick in en gång på Nöjet för att se om T var kvar. (hon gick in flera gånger).

Hon ställer krav på att följa med till J s lägenheter i form av att det inte får förekomma nåt bråk och att konflikten inte är hennes och går därför och lägger sig. Klart är att hon haft en egen konflikt med T där hon både skrämt upp henne och fysiskt motat bort henne halvtimmen innan.

Påstår att hon var redlöst berusad men ingen annan har upplevt henne märkbart påverkad. (Precis innan ankomst till lgh så filmar hon ett rådjur och hörs prata)

Hon lägger ifrån sig mobilen samma minut som J gör det och använder den inte förens en timme senare när hon svarar på ett sms från J.

Hon ljuger om att hon sover vid tider hon inte gör det.

Hennes telefon rör sig minuter från att T har mördats.

Hon ställer inga frågor om vad som har hänt med T.

Hon larmar inte trots att flertal chanser har dykt upp, både i anslutning till mordet och efteråt.

Trots att hon säger att hon är rädd för J tar hon inte med sin egna telefon när dom ska dumpa kroppen.

Ljuger för både föräldrar, kompisar och T s pojkvän dagen efter mordet och säger att hon gick hem.

Ändrar sin historia efter varje gång den gamla blivit motbevisad och slutar med att hon sover vid varje kritiskt moment.

J s beteende talar i samma riktning. Att M var med vid mordet.

Hon skulle inte lämna lägenheten flera gånger med en död kropp tillsammans med sin kompis.

Hon skulle inte skicka sms när hon är i driven med risk att att kompisen vaknar och ser kroppen.

Hon litar på att M inte säger nåt och därför dröjer det tills kvällen efter, då dom pratar om mordet och kommer överens om vad dom ska säga.

Dom håller sig till samma lögn tills den spräcks.
Senast redigerad av Heretic77 2023-04-22 kl. 13:49.
Citera
2023-04-22, 13:53
Medlem
Sveppss avatar
En sak jag tänker på nu. Hade Johanna Toves telefon i fickan hela tiden när de höll på och fraktade henne till bilen?

Tycker de skulle ha ställt mer detaljerade frågor. Som vem öppnade dörren, hängde ni av er kläderna i lägenheten? Såg inte du att Toves skor och jacka var kvar när J åkte till Donken och du var på toan och sedan i köket? Varför använde man sopsäckar innan hon dumpades?

Känns som en lätt match att knäcka Majas lögner bara man orkar gå in i smådetaljer hon berättar och inte berättar.

Lyssnar på Majas förhör nu, låter så sinnesjukt galet att anledningen till att hon inte berättade om bilresan var att när det blir så där mycket så stänger hjärnan av och att hon inte minns. Konstigt att hon mindes då direkt när Johanna berättade att Maja var med. Sedan inte med. Och sedan med igen.

Lögnhalsar båda två.
Citera
2023-04-22, 14:01
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

M har betett sig hotfullt mot T. Hindrat henne från att komma ut från ett rum.
Vilket rum avser du MH har hindrat Tove från att få komma ut ifrån?
Citera
2023-04-22, 14:05
Medlem
Sveppss avatar
Toves pappa sparade pappret som användes vid branden. Har man dna-testat det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper

Har ett svagt minne av att det stod om det någonstans i fup, rummet är jag däremot osäker på
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
En sak jag tänker på nu. Hade Johanna Toves telefon i fickan hela tiden när de höll på och fraktade henne till bilen?

Tycker de skulle ha ställt mer detaljerade frågor. Som vem öppnade dörren, hängde ni av er kläderna i lägenheten? Såg inte du att Toves skor och jacka var kvar när J åkte till Donken och du var på toan och sedan i köket? Varför använde man sopsäckar innan hon dumpades?

Känns som en lätt match att knäcka Majas lögner bara man orkar gå in i smådetaljer hon berättar och inte berättar.

Lyssnar på Majas förhör nu, låter så sinnesjukt galet att anledningen till att hon inte berättade om bilresan var att när det blir så där mycket så stänger hjärnan av och att hon inte minns. Konstigt att hon mindes då direkt när Johanna berättade att Maja var med. Sedan inte med. Och sedan med igen.

Lögnhalsar båda två.

Vissa delar är hon 110% säker på!

F: Så Johanna menar att du är i badrummet när det här händer.
M: Och det är jag inte. Det är jag 110% säker på att jag inte är.
Citera
2023-04-22, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Eftersom jag värnar om min anonymitet så tänker jag inte svara på det. Men jag kan säga att om jag var du hade jag inte stuckit ut näsan allt för långt i diskussionen om kunskap och längd på studier :-)

Jag har tolkat in ditt budskap absolut - Och vill passa på att skicka med dig, i din kommande jurist/advokat-karriär, att det krävs mod för att bli advokat. Att peka ut en alternativ gärningsman, påstå att någon ljuger eller riskera att man upplevs som okänslig ingår i jobbet.

/Vi ses ute på fältet!

Det kommer jag aldrig göra. Läst för mycket. Men alla har rätt till sina åsikter och jag respekterar det. Det är det som gör den här kanalen framgångsrik 🙏
Citera
2023-04-22, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper

Vet inte det framkommit vilket rum. Men så här sägs det i förhör

Förhör P*eter:

"För ett år sedan vid jultid ringde Tove upp P*eter vid ca kl 02.00 på natten. Hon lade på men
P*eter ringde upp. Tove sa det var ett himla liv. Sa att Maja stod utanför dörren och Tove fick
inte gå ut. Hon var osammanhängande, kanske hon inte hade koll på var hon var eller tid"

/448
" Något specifikt tillfälle du tänker på?
Ja, när det var på en efterfest. Då skrev Tove att hon var rädd och att hon behövde komma
därifrån. Då sa hon att det inte gick för hon var rädd. Då namngav hon Johanna i ett sms. Jag
tolkade det som att det var Johanna som Tove var rädd för. Sen fick jag tag på henne via
telefon efter mycket om och men. Då nämnde hon även Maja. Då visste jag inte vem Maja var.
Jag har konversationen sparad i min mobil.
När hände detta?
Två år sedan kanske. På sommarhalvåret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in