Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Jag är kanske naiv när jag har förhoppning om att en moderator ska vara mer kunnig och förnuftig är du visar prov på nu…
Vad nu mitt modertorskap än skulle ha med det här att göra är väl ytterst oklart, men ja du är nog naiv om du tror att modertorerna på
Flashback Forum inte skulle stå upp för yttrandefrihet oavsett vad som än ska yttras.
Att du ger dig rätt in i att inleda med personangrepp får väl stå för dig, men bara för att någon inte delar din syn betyder det inte att du har tolkningsföreträde. Du har en åsikt varken mer eller mindre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Det är väl en jäkla skillnad på att häckla och förringa överlevare eller deras anhöriga om förintelsen mot att hävda att jorden är platt…? Eller hur… ?
Ja, särskilt med tanke på att plattjordsförnekandet går att motbevisa med fysiska bevisning vilket revisionisternas påståenden inte går att göra. Det ena (Påståendet att jorden är rund.) är ett fysiskt faktum med bevis i naturen och det andra (Påståendet att 6.000.000 judar utrotades under WWII.) är ett påstående med anekdotisk bevisning som inte går att styrka fullt ut.
Jag tror att det har förekommit en ganska avancerad resning av judar i Europa under WWII, men i vilken utsträckning detta faktiskt skett och hur detta faktiskt gått till väga är jag inte helt säker på. Oavsett min åsikt om ämnet så anser jag självklart inte att det ska vara förbjudet att inte dela min syn på det det hela och mena att det inte skett någon etnisk rensning av judar under WWII.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Dessa lagar, som jag i grunden inte gillar, har tillkommit enbart för att nynazister och förnekare under lång tid betett sig som svin mot överlevare etc. Den har alltså tillkommit just för att vissa inte kan uppföra sig som folk…
Det finns andra sätt att komma åt dessa problem än att förbjuda åsikts- och yttrandefriheten.
Om dessa nynazister och förnekare bettet sig som svin borde det agerandet falla in under någon form av trakasserier och det har vi redan lagar som är satta att styra över.