2023-04-22, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Dessa lagar gäller generellt sett alla folkmord…

Så alla påstådda folkmord har ägt rum och får inte förnekas?
Citera
2023-04-22, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
"Bakgrunden är att EU-kommissionen satt tryck på Sverige och tolv andra EU-länder om att skärpa lagstiftningen."
Kommissionen sätter tryck på 13 länder av 27, knappt hälften av medlemsländerna.
Ingen info om vad detta ”tryck” är och innebär om de 13 inte lyder.
"Justitieminister Gunnar Strömmer (M) välkomnar betänkandet.
– Det rör utomordentligt viktiga frågor, både i vår rättsordning och i vårt samhälle i vidare bemärkelse, säger han."
Varför är det så viktigt för Strömmer? Inte heller det tycker SvD är viktigt för oss att få reda på.
Vilka sitter i EU-kommissionen? Vilket tryck handlar det om? Bör vara pengar eller möjligen hot om att fler främlingar ska slussas in i Sverige.

Det finns 27 EU-kommissionärer (ett från varje EU-land). Sveriges representant är Ylva Johansson. Hon har judiska barn. Här har vi resten av dem: https://sv.wikipedia.org/wiki/Europeiska_kommissionen
Bara att gå igenom steg för steg vilka rötter/kontakter de har.

Strömmers efternamn avslöjar nog varför han tycker det är så viktigt. Vem är hans mor och vem är hans fru så att vi får extra backup angående detta. Har han barnbarn så ska dessa också kollas (se på amerikanska presidenter - många har judiska barnbarn). Strömmers fru heter Irene Jacomina Beertema Strömmer. De bor i en kåk på 128kvm i Enskede, värd 11 mille. Lär finnas gott om judar i det området.
Senast redigerad av ENTRUMPENTRUMP 2023-04-22 kl. 19:10.
Citera
2023-04-22, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Du blir inte en kvinna av att skära av kuken.
Kön är fakta.

Translobbyn och det vänsterliberala etablissemanget håller inte med dig.

Så vad kommer stoppa införandet av en lag att det ska vara olagligt att förneka att det finns fler än två kön? Du kan införa en sådan lag med exakt samma argument som man nu inför att det ska vara förbjudet att förneka förintelsen.

Om du är för en lag som förbjuder förintelseförnekelse får du också vara för en lag som gör det olagligt att förneka att en man i klänning som skurit av sig kuken är en kvinna om du ska vara konsekvent.
Citera
2023-04-22, 19:04
Medlem
I alla demokratier förekommer någon form av inskränkningar i yttrandefriheten. I just detta fall tycker jag dock det finns starka grunder att ifrågasätta vad mer ett sådant förbud skulle kunna medföra än plakatpolitik.

I ett land med yttrandefrihet måste åsikter, även korkade sådana vara tillåtna.

Att människor tar illa vid sig är en ofrånkomlig konsekvens av ett demokratiskt och fritt samhälle ty ett fåtal kommer alltid anse sig kränka av allt som inte ryms inom deras personliga narrativ.
Citera
2023-04-22, 19:04
Medlem
FoxHounds avatar
Helt sjukt att förbjuda historiska diskussioner vilket borde vara uppenbart för alla med hjärna
Citera
2023-04-22, 19:06
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Judar. Överlevarna och deras anhöriga.

Antingen så larvar du dig eller så tyckte du att det var bra. Erkänn istället.
Det är väl de som dog som var problemet. Hade alla överlevt hade det inte varit samma problem. Deras anhöriga är väl i de flesta fall döda medan de efterlevande finns. Men de har inte drabbats personligen.
Citera
2023-04-22, 19:07
Medlem
Benny98s avatar
Det är helt uppenbart att förintelsen har ägt rum, att många miljoner judar mördades systematiskt och industriellt och att hela den nynazistiska rörelsen bygger hela sin ideologi på att förneka eller förringa förintelsen. Faktum är att det är komplett galenskap att förneka förintelsen. Historien förändras inte av att man försöker putsa en bajskorv. Det som är sant idag var lika sant för 20 år sedan, 45 år sedan, 75 år sedan. Det hjälper inte att man kopierar 200 sidor amerikansk propaganda där man ifrågasätter användning av gaskamrar och framställer lägren som mysiga pensionat.

Nu verkar det som att den nya lagen blir ganska tandlös eftersom förnekelsen eller förringningen dessutom kräver att man uttrycker missaktning gentemot det judiska folket. Det räcker alltså att man säger att ingen dog i Treblinka, men att judar är riktigt trevliga prickar.
Citera
2023-04-22, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Helt sjukt att förbjuda historiska diskussioner vilket borde vara uppenbart för alla med hjärna

Det är där problemet ligger, det är så få i Sverige som har en hjärna.
För många som är PK-skadade.
Citera
2023-04-22, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Toppen - vilket bra argument…

Absolut. Din motivering till ditt agerande är inte objektiv fakta serru.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ingen specifik aning - gissar på att man sett diskussioner spåra ur i konspirationsteorier på internet , men jag avskyr EUs regeltrams så jag är kraftigt emot detta vad du än tror - eller väljer att tro…

Diskussioner kan ju spåra ur om allt möjligt, oavsett ämne, så nja, jag köper inte den förklaringen.

Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Jag skadas över att folk vill inskränka min rätt till mina åsikter och att få uttrycka dessa. Borde det i konsekvensens namn då bli kriminellt att argumentera för ett förbud mot min rätt att uttrycka mina åsikter?

Absolut. Om man ska vara konsekvent. Men nu är ju inte dessa personer som pushar för sådana här lagar konsekventa.
Citera
2023-04-22, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Det fria ordet väger tyngre tycker jag.
Om någon obildad vill prata skit och förneka förintelsen så ska det vara deras rätt att göra det.
Det ska vara lagligt att säga fel oavsett hur fel det är.

Precis, samt att man snabbt och enkelt kan få kvitto på vilka som är idioterna i omgivningen.
Citera
2023-04-22, 19:13
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det handlar inte om att göra åsikten olaglig…. Hur svårt ska det vara för folk att fatta en så enkel sak….?
Jag svarar titeln hur svårt kan det vara att förstå en sån enkel sak?
Citera
2023-04-22, 19:15
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Translobbyn och det vänsterliberala etablissemanget håller inte med dig.

Så vad kommer stoppa införandet av en lag att det ska vara olagligt att förneka att det finns fler än två kön? Du kan införa en sådan lag med exakt samma argument som man nu inför att det ska vara förbjudet att förneka förintelsen.

Om du är för en lag som förbjuder förintelseförnekelse får du också vara för en lag som gör det olagligt att förneka att en man i klänning som skurit av sig kuken är en kvinna om du ska vara konsekvent.
Jag respekterar transor. De ska inte diskrimineras men kön är fakta. Det är ingen förnekelse.
Jag tror att det är ett tillstånd att vara en kvinna i en manskropp och det får man respektera. Men överlags så blir en kvinna inte en man genom att sätta dit en lössnopp. Isf kan jag klä ut mig till leopard ikväll. Då ska jag fråga vart leopardtoaletten är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in