2023-04-22, 10:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Jag kan sätta allt på att några gäddor (majoriteten?) fungerar på det sättet. Att det mest är fantasier och att ett möte inte resulterat i något övergrepp, mer att gäddan hade träffat barnet och pratat och nöjt sig med det, alternativt backat ur då han förstått hur olämpligt det är. Men dumpen dömer alla som att dom skulle fullföljt.
Det är väl lite som alla har nog nån gång tänkt tanken vad händer om man tar kontanterna i kassan på ICA utan för den saken skull rånat butikerna eller banken. Dom åker på dejt utifrån ingivelse och känsla utan att ha tänkt och utan direkt avsikt att ha sex med minderåriga (våldta). Vissa skulle kanske gjort nått men merparten hade troligen insett att det faktiskt är brottsligt. Skulle de ta in på McDonald toaletter och utföra oralsexet där eller vad...
Om ett verkligt barn hade dykt upp så hade de i så fall snarare utvecklat vänskap, läst läxor, spelat fotboll tillsammans och dylikt. För att därefter ha sex. Helt oskyldiga är dom inte men dom är inte så skyldiga som loggarna verkar. Det där är bara ord. Alla som går in på striptease i Stockholm köper inte sex.
Citera
2023-04-22, 11:01
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Håller med om att det är ekonomin som kommer bli slutet för Dumpen. Dock inte så dramatiskt, uppmärksamheten och inkomsterna kommer dala och långsamt kommer man se mindre och mindre av Sara o Patrik.
Det är ett scenario som jag själv har funderat på, ett dalande intresse för Dumpen. Vi får se vad tiden utvisar.
Citera
2023-04-22, 11:34
Medlem
BeachBobs avatar
Tror att Dumpens första bokslut kommer många att beställa och fingranska in i minsta detalj. Dom har en gädda som arbetade på skatteverket och en gädda som var jurist. Dom ligger nog i vassen och väntar på att hämnas och letar säkert efter minsta spår av felaktigheter i bokslutet eller i deras ekonomi.
Citera
2023-04-22, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Att dom förlorar sin familj hade dom nog gjort i vilket fall som helst när det kommit fram att pappan/mamman är pedofil. Tror ingen stannar när sånt kommer fram.

Om det ändå kommer att komma fram för eller senare vad är då poängen med att hänga ut?
Citera
2023-04-22, 12:16
Bannlyst
Citat:
Jag kan sätta allt på att några gäddor (majoriteten?) fungerar på det sättet. Att det mest är fantasier och att ett möte inte resulterat i något övergrepp, mer att gäddan hade träffat barnet och pratat och nöjt sig med det, alternativt backat ur då han förstått hur olämpligt det är. Men dumpen dömer alla som att dom skulle fullföljt.

Det är väldigt stor skillnad på att fantisera sitta och skriva via en chatt vad man vill göra med någon. Jag har en tjej kompis som brukar säga att killar är väldigt grova i orden och beskriver hur de vill knulla henne hårt i halsen osv när de ses. Sen när de väl träffas första gången blir det oftast bara vanilj sex eller inte något alls då vissa inte vågar ta första steget. Jag tror inte hälften av Gäddorna hade fullföljt allt som sagts i chatten om jag ska vara ärlig.

I de allra flesta fall om det varit en riktig ung tjej som dykt upp så hade han suttit och snackat med henne lite nervöst då de flesta Gäddorna är inte vana vid kvinnors närhet. På sin höjd försökt krama eller ge henne en puss. Dessutom så kan jag inte se att en attraktiv tjej/kille i yngre tonåren hade gått med på träff utan betalning eller liknande. De fallet då unga utsatts för övergrepp så har förövaren utgett sig för att vara jämn årig för att sedan övertala henne till sex väl på plats. Chansen att en tjej i den åldern skulle gå med på att ses efter hon vet åldern och sett hur mannen ser ut i dessa fall är helt orimlig.
Citera
2023-04-22, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Dom som skrek peddo åt allt och alla som hade något vettigt att säga har blivit avstängda med en eller två undantang, sen några veckor tillbaka. Tycker stämningen i tråden har blivit mycket bättre sedan dess.

Nu går det iaf föra en diskussion utan att bli anklagad för att vara pedofil, bara för man är kritisk till Dumpens arbetsmetoder och att dom hänger ut människor som chattar med fantasibarn.
Alla som inte vill diskutera med de generaliserande muppar som kallar alla som inte tycker det är ok att skicka dickpics till 14-åringar eller att lagstiftningen ska ändras a la Dumpens förslag, för dumpling har i stort sett lämnat tråden för att diskutera det som är relevant, gäddorna, i den andra tråden. Stämningen blir "så mycket bättre" när ni alla tycker lika.
Citera
2023-04-22, 13:48
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PundarSara
Om det ändå kommer att komma fram för eller senare vad är då poängen med att hänga ut?
Ja det är ju en annan fråga. Jag gillar inte uthängningarna. Tycker det är fel sätt. Sen är dessa människor ofta skickliga på att dölja detta för familjer.
Citera
2023-04-22, 15:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PundarSara
Det är väldigt stor skillnad på att fantisera sitta och skriva via en chatt vad man vill göra med någon. Jag har en tjej kompis som brukar säga att killar är väldigt grova i orden och beskriver hur de vill knulla henne hårt i halsen osv när de ses. Sen när de väl träffas första gången blir det oftast bara vanilj sex eller inte något alls då vissa inte vågar ta första steget. Jag tror inte hälften av Gäddorna hade fullföljt allt som sagts i chatten om jag ska vara ärlig.

I de allra flesta fall om det varit en riktig ung tjej som dykt upp så hade han suttit och snackat med henne lite nervöst då de flesta Gäddorna är inte vana vid kvinnors närhet. På sin höjd försökt krama eller ge henne en puss. Dessutom så kan jag inte se att en attraktiv tjej/kille i yngre tonåren hade gått med på träff utan betalning eller liknande. De fallet då unga utsatts för övergrepp så har förövaren utgett sig för att vara jämn årig för att sedan övertala henne till sex väl på plats. Chansen att en tjej i den åldern skulle gå med på att ses efter hon vet åldern och sett hur mannen ser ut i dessa fall är helt orimlig.

Jag förstår det inte heller. Dom flesta sexuella övergrepp begågna mot barn uförs av någon i barnets närhet; förälder, äldre syskon, jämnårig kompis, lärare, tränare etc. Inte någon ful gubbe på nätet.

Sedan så är det precis som du säger så att majoriteten groomingfall handlar om en äldre som utger sig för att vara en jämnårig (ofta en attraktiv jämnårig, men som är betydligt äldre). Så att dumpen räddar barn är bara strunt. Det ger en felaktig bild utav den "typiska förövaren" som inte speglar verkligheten. Folk invaggas i en falsk trygghet.

Majoriteten barn skulle aldrig drömma om att möta upp någon utav dom gäddor som hängts ut. Möjligtvis "sårbara barn", som är väldigt deprimerade, har missbruksföräldrar eller diagnoser. Men det handlar om minoriteten barn.
Senast redigerad av SvenOlavsen 2023-04-22 kl. 15:11.
Citera
2023-04-22, 15:19
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Jag förstår det inte heller. Dom flesta sexuella övergrepp begågna mot barn uförs av någon i barnets närhet; förälder, äldre syskon, jämnårig kompis, lärare, tränare etc. Inte någon ful gubbe på nätet.

Sedan så är det precis som du säger så att majoriteten groomingfall handlar om en äldre som utger sig för att vara en jämnårig (ofta en attraktiv jämnårig, men som är betydligt äldre). Så att dumpen räddar barn är bara strunt. Det ger en felaktig bild utav den "typiska förövaren" som inte speglar verkligheten. Folk invaggas i en falsk trygghet.

Majoriteten barn skulle aldrig drömma om att möta upp någon utav dom gäddor som hängts ut. Möjligtvis "sårbara barn", som är väldigt deprimerade, har missbruksföräldrar eller diagnoser. Men det handlar om minoriteten barn.
Att ni inte förstår är en varningssignal och en riskfaktor.
Citera
2023-04-22, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Du kan få vara med i klubben! Jag har gjort en rosa folie-hatt åt just bara dig!

Både Sara och Patrik har visat gott prov på avsaknad av både samvete och omdöme. Sen har vi ju det här faktumet att exempelvis Patrik har 160m2 hyresrätt i centrala Göteborg att betala för. Sara har ett litet hus i Småland om jag fattat saken rätt.

Inget av Patriks bolag inklusive Dumpen betalar in Sociala avgifter eller något annat. Ingen av dem tar ut någon lön över huvud taget. Patrik har 0kr i inkomst. Hur betalar han mat och hyra?

Det finns ett hål i "storyn" som är större än det du har i huvudet. Det är något som inte stämmer. Det luktar kattpiss från soffan, du ser katten sitta där, men du har inte sett den pissa. Nu försöker du räkna ut vad som hänt.
Glöm inte hans Porsche som han tydligen finansierat genom lån.
Citera
2023-04-22, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Du kan få vara med i klubben! Jag har gjort en rosa folie-hatt åt just bara dig!

Både Sara och Patrik har visat gott prov på avsaknad av både samvete och omdöme. Sen har vi ju det här faktumet att exempelvis Patrik har 160m2 hyresrätt i centrala Göteborg att betala för. Sara har ett litet hus i Småland om jag fattat saken rätt.

Inget av Patriks bolag inklusive Dumpen betalar in Sociala avgifter eller något annat. Ingen av dem tar ut någon lön över huvud taget. Patrik har 0kr i inkomst. Hur betalar han mat och hyra?

Det finns ett hål i "storyn" som är större än det du har i huvudet. Det är något som inte stämmer. Det luktar kattpiss från soffan, du ser katten sitta där, men du har inte sett den pissa. Nu försöker du räkna ut vad som hänt.
Varför menar du att jag har ett hål i huvudet? Det här är ett forum där inte alla kommer hålla med dig men att skriva sånt är bara för dåligt.
Citera
2023-04-22, 18:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Har de blivit anklagade för förtal någon gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in