Citat:
Ursprungligen postat av
PundarSara
Det är väldigt stor skillnad på att fantisera sitta och skriva via en chatt vad man vill göra med någon. Jag har en tjej kompis som brukar säga att killar är väldigt grova i orden och beskriver hur de vill knulla henne hårt i halsen osv när de ses. Sen när de väl träffas första gången blir det oftast bara vanilj sex eller inte något alls då vissa inte vågar ta första steget. Jag tror inte hälften av Gäddorna hade fullföljt allt som sagts i chatten om jag ska vara ärlig.
I de allra flesta fall om det varit en riktig ung tjej som dykt upp så hade han suttit och snackat med henne lite nervöst då de flesta Gäddorna är inte vana vid kvinnors närhet. På sin höjd försökt krama eller ge henne en puss. Dessutom så kan jag inte se att en attraktiv tjej/kille i yngre tonåren hade gått med på träff utan betalning eller liknande. De fallet då unga utsatts för övergrepp så har förövaren utgett sig för att vara jämn årig för att sedan övertala henne till sex väl på plats. Chansen att en tjej i den åldern skulle gå med på att ses efter hon vet åldern och sett hur mannen ser ut i dessa fall är helt orimlig.
Jag förstår det inte heller. Dom flesta sexuella övergrepp begågna mot barn uförs av någon i barnets närhet; förälder, äldre syskon, jämnårig kompis, lärare, tränare etc. Inte någon ful gubbe på nätet.
Sedan så är det precis som du säger så att majoriteten groomingfall handlar om en äldre som utger sig för att vara en jämnårig (ofta en attraktiv jämnårig, men som är betydligt äldre). Så att dumpen räddar barn är bara strunt. Det ger en felaktig bild utav den "typiska förövaren" som inte speglar verkligheten. Folk invaggas i en falsk trygghet.
Majoriteten barn skulle aldrig drömma om att möta upp någon utav dom gäddor som hängts ut. Möjligtvis "sårbara barn", som är väldigt deprimerade, har missbruksföräldrar eller diagnoser. Men det handlar om minoriteten barn.