2023-04-21, 23:56
Medlem
Har läst på Reddit o sidor att folk har fått huvudvärk och världens bakfulla av det och att när de tillverkar det så använder de massa olikar metaller för att extrahera det.
Vet inte om det stämmer men har beställt en engångs vapen bara för o testa, tveksam om jag vågar det nu.
Köpte från partybolaget och de får sitt från YPSILOS, vet inte alls hur legits de är, nån som testat?

"iridium, palladium, rhodium, nickel, ruthenium, platinum, and rhenium) and chemical solvents (hexane, benzene, heptane, toluene, and butane"
Enligt en kille på reddit
Senast redigerad av Idioten1 2023-04-22 kl. 00:05.
Citera
2023-04-22, 03:54
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Pga olagligt så har jag hållit mig borta från thc. Hhc kom som en nyhet för mig, lustigt nog genom nyheterna, måste självfallet testas.

Någon med erfarenhet av?
HHC 90% SATIVA, GORILLA GLUE
90% HHC. Ready to puff. Inkluderande disposable pen + olja

Kul med ett ett substitut som inte gynnar slöddren i diverse gäng.
Kör på.
Hur vet du vilka du köper av?
Citera
2023-04-22, 06:18
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Kör på.
Hur vet du vilka du köper av?

Vad menar du?
Citera
2023-04-22, 06:46
Medlem
Citat:
Vad menar du?
Ja hur vet han att det inte är gäng, de företagen är ofta märkliga, liksom hämta nått från en skåpbil osv
Citera
2023-04-22, 07:57
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Ja hur vet han att det inte är gäng, de företagen är ofta märkliga, liksom hämta nått från en skåpbil osv

Detta må levereras av en skåpbil (PostNord) men min bedömning är att detta danska företag, inte har kopplingar till de svenska gängen.
Citera
2023-04-22, 08:05
Medlem
Citat:
Detta må levereras av en skåpbil (PostNord) men min bedömning är att detta danska företag, inte har kopplingar till de svenska gängen.

Vettefasen, alla verkar ju få huvudvärk och skit av det? Känns ju inte legit heller och att hämta varorna mitt på natten osv
Citera
2023-04-22, 09:28
Medlem
Igår på aftonbladet

"– Det är mycket oroväckande. Vi vill inte att det ska finnas lagliga droger i Sverige som är så lättillgängliga, framför allt för ungdomar. Kan man köpa det via affärer, via Tiktok eller andra sociala medier är tröskeln för låg." Jenny Åberg Tullverket

Jenny tycker alltså att det är oroväckande att systembolaget säljer alkohol och Ica säljer kaffe.
Citera
2023-04-22, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MindWalker86
Har testat med två urinprov i förgårr & igår, det ger positivt på thc fast de är hhc utan något thc (0% thc, endast hhc).. Kan man inte då lika gärna köra på det gammla vanliga, varför höja detta ifall det ändå ger positivt vid ett ev test? (inte rökt vanligt weed/hash på 18-24 månader, så inget som kan ligga kvar när jag gjorde proven)

Är ju okej, men som svagare än riktigt röka ungefär.

Typ som att dricka folköl istället för starköl, du kan känna lite, men en riktigt fylla/high kostar för mycket då det är dyrt med hhc.

Varför betala så mycket för en folköl ifall man kan köpa starköl för samma pris (tom kanske mindre) & då få mer produkt/berusning för samma peng, då de båda ger utslag vid test? Då äre ju bättre med vanligt röka igentligen eller inget alls..

Bra att du delar med dig av detta!
Många har skrivit att man pissar positivt för THC på reddit och youtube.

Vad händer om man åker på pisseprov och man rökt detta som är lagligt?
Går ju enkelt att bevisa att man köpt det från ett svenskt företag.
Citera
2023-04-22, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Bra att du delar med dig av detta!
Många har skrivit att man pissar positivt för THC på reddit och youtube.

Vad händer om man åker på pisseprov och man rökt detta som är lagligt?
Går ju enkelt att bevisa att man köpt det från ett svenskt företag.

Skulle gissa på att du åker dit. Finns ju inget som säger att du rökt THC också.
Citera
2023-04-22, 10:18
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Har läst på Reddit o sidor att folk har fått huvudvärk och världens bakfulla av det och att när de tillverkar det så använder de massa olikar metaller för att extrahera det.
Vet inte om det stämmer men har beställt en engångs vapen bara för o testa, tveksam om jag vågar det nu.
Köpte från partybolaget och de får sitt från YPSILOS, vet inte alls hur legits de är, nån som testat?

"iridium, palladium, rhodium, nickel, ruthenium, platinum, and rhenium) and chemical solvents (hexane, benzene, heptane, toluene, and butane"
Enligt en kille på reddit

Detta låter inte alls bra nu sitter man här stekt och fick en paranoia om det verkligen är thc man är bäng på.
Någon som vet hur det smakar luktar och om det finns i gräs och hash?
Citera
2023-04-22, 10:49
Medlem
flygandApans avatar
Detta är enbart min erfarenhet av HHC. Jag har använt HHC varje kväll i typ 4 månader, både olja, vape och rökt en hel del destillat i joint med hampa och har inga biverkningar av det, varken huvudvärk eller dålig i lungorna. Har köpt från 3 olika ställen. Jag använder det i medicinskt syfte pga Sveriges jävla pissiga lagar. Jag tycker HHC är riktigt bra.

Ser att många här verkar ha dålig koll på dosering och undrar om man blir bäng. Ja du blir bäng på det men är du ny till droger så börja lågt. Börja med 5 mg av en olja, har du gummies som är på 25 mg, dela upp den i 5 delar eller ta ett bloss på en vape.

Du kan alltid ta mer men aldrig mindre. Tänk på att det kan ta 3 eller 4 timmar innan olja/gummies börjar verka med full effekt. Tänk även på att hur du ätit under dagen kan påverka samt ditt allmäntillstånd.

Och vad det gäller tolerans så går den tydligen upp fort om du använder det flera gånger om dagen. Den går upp men inte fort om du använder det en gång per dygn. Jag blir fortfarande duktigt stenad på 25 mg och 4 bloss på en vape.
Citera
2023-04-22, 11:36
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Igår på aftonbladet

"– Det är mycket oroväckande. Vi vill inte att det ska finnas lagliga droger i Sverige som är så lättillgängliga, framför allt för ungdomar. Kan man köpa det via affärer, via Tiktok eller andra sociala medier är tröskeln för låg." Jenny Åberg Tullverket

Jenny tycker alltså att det är oroväckande att systembolaget säljer alkohol och Ica säljer kaffe.

Tycker det är problematiskt att unga utan förmåga att förstå konsekvenser kan köpa berusningsmedel, utformat som godis dessutom.

Detta är ett resultat av en katastrofal drogpolitik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in