2023-04-22, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Vilken diskussion är det du efterlyser? Är det där vanliga att Sara är tjock och har använt narkotika eller din egna favorit att det är fel personer som kanske hängts ut på Dumpen trots att du aldrig har något bevis för att det ska ha skett?

Att Sara är fet om röven må vara sant men jag tror inte att hennes överdrivna intag av negerbollar har någon större betydelse för hennes lämplighet som barnrättsaktivist. Att hon, i likhet med Patrik, har knarkat sönder sin lilla hjärna har däremot betydelse. Liksom omständigheten att hon är mångfaldigt brottsdömd. Sara och Patrik är helt enkelt inte människor av god karaktär. Det torde vara uppenbart för alla utom nöten som jublar över deras häxjakt i Dumpens kommentarsfält.
Citera
2023-04-22, 06:28
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rannsakaren
Att Sara är fet om röven må vara sant men jag tror inte att hennes överdrivna intag av negerbollar har någon större betydelse för hennes lämplighet som barnrättsaktivist. Att hon, i likhet med Patrik, har knarkat sönder sin lilla hjärna har däremot betydelse. Liksom omständigheten att hon är mångfaldigt brottsdömd. Sara och Patrik är helt enkelt inte människor av god karaktär. Det torde vara uppenbart för alla utom nöten som jublar över deras häxjakt i Dumpens kommentarsfält.

Och?
Vart vill du komma?
Jag skiter i om det så är Satan själv som släpar fram pedofilerna i ljuset.
Citera
2023-04-22, 06:50
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PundarSara
Måste bättre sätt att rädda baaaarn än att hänga ut folk och förnedra dem. För att inte tala om att de förlorar sin familj och precis allting.Vad vinner man på det? Hur mnga barn räddas av dumpen och liknande organisationer? Hade gärna velat se statistik på det,jag gissar på att det måste vara en minimal % baaaarn som räddas av den här metoden..
Att dom förlorar sin familj hade dom nog gjort i vilket fall som helst när det kommit fram att pappan/mamman är pedofil. Tror ingen stannar när sånt kommer fram.
Citera
2023-04-22, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Min egna favorit? Men visst jag har säkert nämnt den nån gång, när uthängningen har varit otydlig, eller där det aldrig ens har skett en konfrontation IRL.

Vad är det för bevis som du efterfrågar? Om Dumpen lägger upp någon utan att träffat person IRL, så kan dom inte vara säkra på att det är rätt person, eller om dom inte lyckas filma ansiktet på personen vid en konfrontation.
Vilken sorglig figur du är. Jag utmanar dig och ger dig chansen att diskutera Dumpen som du önskar och det enda du kan komma med är samma svaga argument helt utan belägg.
Citera
2023-04-22, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Fråga: Hur sannolikt är det att på 219 konfrontationer så har ingen erbjudit pengar för att slippa bli uthängd? Vore inte det ett relativt naturligt sista halmstrå att greppa när man inser att hela ens liv håller på att raseras?

Kan det rent av vara så att en hyfsad % av gäddorna faktiskt erbjudit detta och därför aldrig läggs upp på Dumpen, vilket lett till att Patte och Sara dragit in X miljoner svart sedan starten?
Detta är ett bra exempel på hur kritiken mot dumpen fungerar. Först kommer något geni här itråden på en vild ide som man helt saknar belägg för. Sen repeterar man det några varv sen hakar alla andra dumpenmotståndare på sARa å PATTrikk tar muTor fRåN GäddOrNa!!!
När man sen vågar sig på att fråga om det verkligen stämmer kommer det upp bevis av typen: Sara måsta ta mutor för att köpa cigg det fattar alla!!!
Citera
2023-04-22, 08:02
Medlem
snutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Fråga: Hur sannolikt är det att på 219 konfrontationer så har ingen erbjudit pengar för att slippa bli uthängd? Vore inte det ett relativt naturligt sista halmstrå att greppa när man inser att hela ens liv håller på att raseras?

Kan det rent av vara så att en hyfsad % av gäddorna faktiskt erbjudit detta och därför aldrig läggs upp på Dumpen, vilket lett till att Patte och Sara dragit in X miljoner svart sedan starten?

Fast han asiatgäddan erbjöd väl typ det eller minns jag fel? Han publicerades ändå..
Citera
2023-04-22, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snutan
Fast han asiatgäddan erbjöd väl typ det eller minns jag fel? Han publicerades ändå..
Jag skulle bli förvånad, men inte chockad, om det visar sig att S&P tagit någon form av betalt av gäddor. Det undergräver helt enkelt konceptet för mycket. Sedan ska man inte glömma att de jagar individer med gränslöst beteende, samtidigt som de båda själva uppvisat ytterst lite respekt för gränser tidigare i livet. Det de gör i form av Dumpen får nog också betecknas som ganska gränslöst och ett projekt som verkligen ytnyttjar kryphål i lagstiftningen.
Min enkla slutsats blir då: varför skulle de plötsligt börja uppvisa hög integritet gällande ekonomiska transaktioner/redovisning?
Jag är personligen helt övertygad om att dumpen kommer implodera just på grund av gränslösheten. Om det är pga våld, integritetsbrott, ekonomiska omständigheter eller något annat får tiden visa.
Citera
2023-04-22, 08:50
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Detta är ett bra exempel på hur kritiken mot dumpen fungerar. Först kommer något geni här itråden på en vild ide som man helt saknar belägg för. Sen repeterar man det några varv sen hakar alla andra dumpenmotståndare på sARa å PATTrikk tar muTor fRåN GäddOrNa!!!
När man sen vågar sig på att fråga om det verkligen stämmer kommer det upp bevis av typen: Sara måsta ta mutor för att köpa cigg det fattar alla!!!

Du kan få vara med i klubben! Jag har gjort en rosa folie-hatt åt just bara dig!

Både Sara och Patrik har visat gott prov på avsaknad av både samvete och omdöme. Sen har vi ju det här faktumet att exempelvis Patrik har 160m2 hyresrätt i centrala Göteborg att betala för. Sara har ett litet hus i Småland om jag fattat saken rätt.

Inget av Patriks bolag inklusive Dumpen betalar in Sociala avgifter eller något annat. Ingen av dem tar ut någon lön över huvud taget. Patrik har 0kr i inkomst. Hur betalar han mat och hyra?

Det finns ett hål i "storyn" som är större än det du har i huvudet. Det är något som inte stämmer. Det luktar kattpiss från soffan, du ser katten sitta där, men du har inte sett den pissa. Nu försöker du räkna ut vad som hänt.
Citera
2023-04-22, 08:55
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snutan

Imponerande, trodde inte poliser kunde tänka! Den här har ju minne i vart fall!

Stämmer, men 1 av 200 gäddor som försöker muta är för lågt... Just den gäddan hade ju dessutom väldigt hög fallhöjd, så de kanske vill hänga ut honom ändå?

Men vi har inget bevis på att Patrik och Sara låter sig mutas. Allt vi har är en jävligt stor lucka om hur de finansierar sina liv. Samt att de är den typen av människor som antagligen är rätt så lättmutade.
Citera
2023-04-22, 09:02
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Imponerande, trodde inte poliser kunde tänka! Den här har ju minne i vart fall!

Stämmer, men 1 av 200 gäddor som försöker muta är för lågt... Just den gäddan hade ju dessutom väldigt hög fallhöjd, så de kanske vill hänga ut honom ändå?

Men vi har inget bevis på att Patrik och Sara låter sig mutas. Allt vi har är en jävligt stor lucka om hur de finansierar sina liv. Samt att de är den typen av människor som antagligen är rätt så lättmutade.
Det är inte mycket du och jag har gemensamt. Men i detta fallet är jag med dig fullständigt. Tror även att det blir det som fäller Dumpen till sist, det ekonomiska.
Citera
2023-04-22, 09:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FriskaViljor
Pöbel med andra ord. Man har lust att välja ut nån med extra pöbelattityd och förpesta livet lagligt för en sån djävul av nöje och därmed inte vara bättre själv. På alla sätt och vis klämma åt och förgifta en cool macho huliganapa. År efter år förfölja apan juridiskt tills han förintas och dukar under.
Det var hemskt innan tråden rensandes från drägg som inte kunde föra resonemang. Moderatorn Carlbom har dessutom bättrat sig och fått en mer nykter och resonabel inställning. Hundskrället är tydligen också borta.
Om jag hade haft dragning till barn och ungdomar så hade jag sagt det men till skillnad mot majoriteten så har jag inte det. Barn och tonåringar är varken mogna eller bitchiga. Jag vet inte vad jag skulle vilja ha dom till på något vis även om det vore lagligt förutom som äggmaskiner.
För att dra en parallell. Det jag brukar sexchatta om är rena rama fantasier och lögner och även om jag skulle dejtat nån som är villig så finns det inte ens på någon karta att fantasierna skulle omsättas i praktiken.
Låt säga att man sexchattar om strypsex eller att våldta med ögonbindel och piska. Betyder då det att tex jag skulle våldta och strypa kvinnan bara för att jag skrev så i en chatt? Givetvis inte.
Undrar om detsamma gäller pedofiler/hebefiler. Skulle de verkligen haft sex med de minderåriga som de tror att de ska träffa? I doubt it.

Jag kan sätta allt på att några gäddor (majoriteten?) fungerar på det sättet. Att det mest är fantasier och att ett möte inte resulterat i något övergrepp, mer att gäddan hade träffat barnet och pratat och nöjt sig med det, alternativt backat ur då han förstått hur olämpligt det är. Men dumpen dömer alla som att dom skulle fullföljt.
Citera
2023-04-22, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Det är inte mycket du och jag har gemensamt. Men i detta fallet är jag med dig fullständigt. Tror även att det blir det som fäller Dumpen till sist, det ekonomiska.
Håller med om att det är ekonomin som kommer bli slutet för Dumpen. Dock inte så dramatiskt, uppmärksamheten och inkomsterna kommer dala och långsamt kommer man se mindre och mindre av Sara o Patrik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in