2023-04-21, 18:09
Bannlyst
Måste bättre sätt att rädda baaaarn än att hänga ut folk och förnedra dem. För att inte tala om att de förlorar sin familj och precis allting.Vad vinner man på det? Hur mnga barn räddas av dumpen och liknande organisationer? Hade gärna velat se statistik på det,jag gissar på att det måste vara en minimal % baaaarn som räddas av den här metoden..

S&P vill ha en powertripp det är vad det handlar om. Det sjuka är att man kan komma undan med att massmörda,misshandla,råna pensionärer och i vissa fall till och med tortera oskyldiga stackars djur till döds. Fast ingen grupp människor är så hatade som de som raggar på fjortisar som dessutom redan har börjat sin sex debut. Är man mer än ett par år äldre än en fjortis och raggar på henne så är man mer hatad av samhället än någon som dödar torterar, även om de skulle ha skett via samtycke. Svaret är lixom " De hade sina anledningar" och låter de vara fast fjortis raggande är inte acceptabelt.
Citera
2023-04-21, 18:15
Medlem
PerniWhas avatar
Börjar det inte bli dags att stänga den här tråden nu?

Frekventerar inte eländet jätteofta, möjligen nån gång i veckan bara för att men det är samma tjafs nu som för ett år sedan. Random skriker peddo åt några och random några skriker nähä tillbaka.
Citera
2023-04-21, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FriskaViljor
Tror du att hejarklacken på Facebook, Baprun, de som köper dumpenkläder, swishpöbeln och övriga som öppet "stödjer" Dumpen förstår att det knappast är något annat än just bara oerhört fegt?
Tror du att tex Hero och Emanuel ställer sig den frågan, eller är de så bias i frågan att de tror att det är hjältemodigt.
Förblindade kommentarer som bara ser ett perspektiv, gör de verkligen så p.g.a. barnomsorg eller är det något annat? Vad i så fall?

Jag tror många är fegisar som vill vara hjältemodiga.

Nej det har ofta inget med omsorg om barnen att göra, föräldrar eller sexualbrottsutsatta har förmodligen rena motiv, men inte resten. Det är lätt att föreställa sig att det handlar om vuxenmobbare, frustrerade, incels, bittra och människor som söker gemenskap. Detta fenomenet fyller det tomrum som dåtidens publika avrättningar gjorde, gladiatorspel eller när fotbollshuliganer samlas i gäng och slåss. Blod och förnedring har alltid tilltalat en viss typ av människor.
Citera
2023-04-21, 19:18
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Börjar det inte bli dags att stänga den här tråden nu?

Frekventerar inte eländet jätteofta, möjligen nån gång i veckan bara för att men det är samma tjafs nu som för ett år sedan. Random skriker peddo åt några och random några skriker nähä tillbaka.

Dom som skrek peddo åt allt och alla som hade något vettigt att säga har blivit avstängda med en eller två undantang, sen några veckor tillbaka. Tycker stämningen i tråden har blivit mycket bättre sedan dess.

Nu går det iaf föra en diskussion utan att bli anklagad för att vara pedofil, bara för man är kritisk till Dumpens arbetsmetoder och att dom hänger ut människor som chattar med fantasibarn.
Citera
2023-04-21, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Dom som skrek peddo åt allt och alla som hade något vettigt att säga har blivit avstängda med en eller två undantang, sen några veckor tillbaka. Tycker stämningen i tråden har blivit mycket bättre sedan dess.

Nu går det iaf föra en diskussion utan att bli anklagad för att vara pedofil, bara för man är kritisk till Dumpens arbetsmetoder och att dom hänger ut människor som chattar med fantasibarn.
Vilken diskussion är det du efterlyser? Är det där vanliga att Sara är tjock och har använt narkotika eller din egna favorit att det är fel personer som kanske hängts ut på Dumpen trots att du aldrig har något bevis för att det ska ha skett?
Citera
2023-04-21, 19:57
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino

Jodå, att några sitter i utvisningsbåset har såklart bidragit till ett någorlunda bättre klimat i tråden.
Men, hela skiten står stilla på grund av att ungefär lika många i varje gruppering käftar mot varandra och därav kommer vi ingen vart på ett högst flummigt topic i tråden som inte en levande själ bryr sig i.
Citera
2023-04-21, 20:02
Avslutad
Pöbel med andra ord. Man har lust att välja ut nån med extra pöbelattityd och förpesta livet lagligt för en sån djävul av nöje och därmed inte vara bättre själv. På alla sätt och vis klämma åt och förgifta en cool macho huliganapa. År efter år förfölja apan juridiskt tills han förintas och dukar under.
Det var hemskt innan tråden rensandes från drägg som inte kunde föra resonemang. Moderatorn Carlbom har dessutom bättrat sig och fått en mer nykter och resonabel inställning. Hundskrället är tydligen också borta.
Om jag hade haft dragning till barn och ungdomar så hade jag sagt det men till skillnad mot majoriteten så har jag inte det. Barn och tonåringar är varken mogna eller bitchiga. Jag vet inte vad jag skulle vilja ha dom till på något vis även om det vore lagligt förutom som äggmaskiner.
För att dra en parallell. Det jag brukar sexchatta om är rena rama fantasier och lögner och även om jag skulle dejtat nån som är villig så finns det inte ens på någon karta att fantasierna skulle omsättas i praktiken.
Låt säga att man sexchattar om strypsex eller att våldta med ögonbindel och piska. Betyder då det att tex jag skulle våldta och strypa kvinnan bara för att jag skrev så i en chatt? Givetvis inte.
Undrar om detsamma gäller pedofiler/hebefiler. Skulle de verkligen haft sex med de minderåriga som de tror att de ska träffa? I doubt it.
Citera
2023-04-21, 20:09
Medlem
Ankan-mannens avatar
Ett inlägg från mig angående det som diskuterats om debutålder.

Det hävdas 17 år, men varför gör Folkhälsomyndigheten en undersökning med dessa förutsättningar.
2017 som gjordes av Folkhälsomyndigheten, av individer mellan 16 och 29 år uppgav 13 procent av männen, jämfört med fem procent av kvinnorna, att de var guldmunkar. Guldmunkar är de om inte legat på ett år.

Om debutåldern är 17 år plus ytterligare månader är 16 åringar övervägande guldmunkar. Mellan 16 och 29 år är det 13 år. Vilket innebär att ett år motsvarar 7,7 % per år, vilket gör att kvinnornas 5 % redan med marginal är förbrukat när de är 17 år.

Jag litar mer på de undersökningar som sa att debutåldern var 13 år, på 70 talet.
Citera
2023-04-21, 21:35
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Fråga: Hur sannolikt är det att på 219 konfrontationer så har ingen erbjudit pengar för att slippa bli uthängd? Vore inte det ett relativt naturligt sista halmstrå att greppa när man inser att hela ens liv håller på att raseras?

Kan det rent av vara så att en hyfsad % av gäddorna faktiskt erbjudit detta och därför aldrig läggs upp på Dumpen, vilket lett till att Patte och Sara dragit in X miljoner svart sedan starten?
Citera
2023-04-21, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Fråga: Hur sannolikt är det att på 219 konfrontationer så har ingen erbjudit pengar för att slippa bli uthängd? Vore inte det ett relativt naturligt sista halmstrå att greppa när man inser att hela ens liv håller på att raseras?

Kan det rent av vara så att en hyfsad % av gäddorna faktiskt erbjudit detta och därför aldrig läggs upp på Dumpen, vilket lett till att Patte och Sara dragit in X miljoner svart sedan starten?

Låter ju faktiskt relativt rimligt och hyffsat säkert eftersom nån som riskerar att dömas som pedofil knappast lär anmäla utpressning
För övrigt så tycker jag dumpen är skit och saboterar mer än vad dom gör nytta tyvärr
Citera
2023-04-21, 22:38
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo

Verkar troligt att någon av de 200 som har resurser frågat om det, dock inget som redovisats av Dumpen, någon några har nämnt "vad kan jag göra för att ni ska låta bli". Högst troligt att någon frågat, och det skulle vara extra förnedrande för gäddan, så varför skulle Dumpen inte framföra det.
Citera
2023-04-21, 22:39
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Vilken diskussion är det du efterlyser? Är det där vanliga att Sara är tjock och har använt narkotika eller din egna favorit att det är fel personer som kanske hängts ut på Dumpen trots att du aldrig har något bevis för att det ska ha skett?

Min egna favorit? Men visst jag har säkert nämnt den nån gång, när uthängningen har varit otydlig, eller där det aldrig ens har skett en konfrontation IRL.

Vad är det för bevis som du efterfrågar? Om Dumpen lägger upp någon utan att träffat person IRL, så kan dom inte vara säkra på att det är rätt person, eller om dom inte lyckas filma ansiktet på personen vid en konfrontation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in