Citat:
Ursprungligen postat av
uractualmom
Jag håller helt med dig, och jag tror att om dom lät Maja berätta hela historien en fyra fem gånger framför rätten, så skull sanningen komma fram tillslut.
Jag tycker ändå att hon ska sitta inne, men jag tror på hårda straff.
Jag tycker att Johanna ska få sitta tils hon dör.
Jag tycker också Maja ska sitta, tror inte på att hårda/långa straff gör någon till en bättre människa men va fan ska man göra liksom. Hon ska sitta!
Hade hejar på att Maja fick mildare straff än livstid om hon berättade. Tror hon blev indragen och jag är glad att hon överklagade det ger Johanna utrymme för mer svettningar.
Maja har inget att förlora om hon berättar, hon har fått livstid och även om domen blir vänd så har hon (enligt mig) minimala chanser till ett bättre liv OM DET NU VAR SÅ att hon vet/varit delaktig i mer än hon berättad. Tror hon är en ”god” tjej som hamnade i sjukt vidrig situation, sånt tär på en.
Hon skulle kunna ha en chans att vända om sitt liv och leva ett ”normalt” vuxenliv efter hon suttit sitt straff, men då måste hon vara ärlig och börja jobba med det som hände och det hon har gjort.
Ingenting blir ogjort bara för att man förnekar att det hänt. Ibland måste man bara erkänna att så är det, lägga sig platt inför livet och hitta väg som gör att man kan leva vidare och i samfund med sig själv.