2023-04-21, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Behövs det mer så kommer det givetvis att levereras.

Hela den civiliserade världen är för en gång skull enad!

Ja det är mycket unikt faktiskt.
Vi ser i realtid vad den civiliserade världen tycker om Putin och va hans kleptokrater håller på med.
Svinerier på ryzkt manér tolereras inte.

Svaret från väst är glasklart. Det blir en rak höger. Ryzzarna har bara inte fattat det än och vatnikarna jobbar oförtrutet vidare...obegripligt faktiskt.
Citera
2023-04-21, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
<snip>Vilket säger en del om er ukraina-runkare som kommenterar maniskt.
Förvisso är jag en ” ukraina-runkare” som kommenterar maniskt, jag undrar fortfarande hur vi ska ”interagera” med Ryssland?
Citera
2023-04-21, 21:09
Medlem
attogs avatar
Citat:
Där kan vara flera ansvariga. Dessutom får man skilja på Krim, Donbass och på invasionen 2022.

Där kan dessutom vara flera ansvariga för kriget än Ryssland. Det är en mainstream opinion på många ställen. Dock inte i denna tråden.

Varför det?
Du själv och de flesta andra säger att kriget började 2014.
Var det inte då Krim och Donbass fick rysk militär på objudet besök.
Kallas också för invasion. Ofta börjar krig så.
I v f i den verkliga världen.
Citera
2023-04-21, 21:10
Medlem
Zelensky brukar prata lite på turkiska på Twitter. Varför?

https://twitter.com/ZelenskyyUa/status/1649236494526173184?cxt=HHwWgMC-7dH2oeMtAAAA

På slutet pratar han lite turkiska.
Senast redigerad av Kollektion 2023-04-21 kl. 21:12.
Citera
2023-04-21, 21:11
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
1: Kina´s export till BRICS länderna är mikroskopisk i förhållande till exporten till EU, USA och väst. Kinas ekonomi bygger på export och skulle de sälla sig på Ryzzlands sida riskerar Kina en ekonomisk katastrof. Xi är bra smarater än så, han vet att Brics består av en rad dysfunktionella länder med Ryzzland i spetsen. Brics projektet har havererat...

Bägge sidor balanserar här. Avbruten handel med Kina skulle vara en ekonomisk katastrof för oss, för Kina, och för världen som helhet eftersom den globala tillväxten skulle sakta in jämfört med alternativet, fortsatt handel.

Men nu handlade det inte bara om "BRICS är bättre än väst". Jag ville göra klart att om vi stöter bort Ryssland, så är det inte så att de är dömda att handla bara med bottenskrapet i världen, typ byta fårskinn med talibaner och juche-koreaner. BRICS-sfären är enorm. Och när jag skriver BRICS menar jag inte själva samarbetet, utan marknaderna/länderna i BRICS.
Citera
2023-04-21, 21:12
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
"Ryssland kommer inte handla med västvärlden på mycket mycket länge, framförallt inte till villkor som de själva sätter.
Om du tror att diktaturerna leder och/eller kommer gå om, vänligen utvandra. Då har du inte i västvärlden att göra."

Jag säger att det inte handlar om demokratierna vs. diktaturerna. Varför? För att till skillnad från vad Ukro-troll0lito säger, så är inte BRICS bara "diktaturerna". Utan även demokratiska länder. Varför ska jag då nämna Ryssland?

Det är ganska basic. Vilket säger en del om er ukraina-runkare som kommenterar maniskt.
Oklart vad/vem dina citat avser.
Om Du sen avser mina kommentarer som maniska bör Du nog se på dina egna som är mångfalt värre och inte bara antalsmässigt, samt så heilar dina Ryssland och putte folkmördare. Varför är Du för detta?
Citera
Medlem
attogs avatar
Citat:
Det får du ta i en annan tråd. Här kan vi nöja oss med att konstatera att konsekvenserna av kriget när det gäller att göra en "järnridå" mot Ryssland ekonomiskt med sanktioner kan bli:
1) Vi stöter Ryssland mot Kina, vilket kan bli värst för oss själva en gång i framtiden.
2) Våra demokratiska samhällsmodeller framstår för utomstående som efterblivna.
3) Vi riskerar att gå fel i vår analys av vad som händer med Rysslands förmåga att bedriva krig i Ukraina och mot Nato.

Vår demokrati kastas nu under bussen?
Rysk demokrati är en förebild?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
För att fred var möjlig i mars, och den hade säkert inkluderat att ryssarna drog sig tillbaka från Kiev. Du har en viss poäng med artilleri-avstånd till de stora städerna Mykolaiv och Kharkov. Jag blir fortfarande inte imponerad av Ukrainakriget som biståndsprojekt.

Saken är att hur det än slutar.., så har Ukraina överlevt som en självständig nation. Det är något mycket bra. Då bla tack vare biståndspengar och direkt vapen hjälp ifrån väst. Viljan och själva jobbet står ukrainarna själva för.

För Ryssland blir det värre. Man kommer att bli en vasall till Kina. Oavsett hur gränsen till Ukraina kommer att dras när detta är över. Kina kommer även att respektera Ukraina på ett helt annat sätt.., än fyllbultarna ifrån Ryssland. Med sina korrupta ledare..

(Det där med att tappa ansikte.., är viktigt i Asien.., och det har Putin gjort. Inte Zelensky.)
Senast redigerad av Snapcount 2023-04-21 kl. 21:18.
Citera
2023-04-21, 21:13
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Jag frågade efter en källa som styrker ditt påstående. Istället kommer du med mer ordbajs.

Du fick 2 länkar med källor och ett antal bra argument. Du måste förstå att du bara får er att se efterblivna ut.
Citera
2023-04-21, 21:16
Medlem
attogs avatar
Citat:
Det får du ta i en annan tråd. Här kan vi nöja oss med att konstatera att konsekvenserna av kriget när det gäller att göra en "järnridå" mot Ryssland ekonomiskt med sanktioner kan bli:
1) Vi stöter Ryssland mot Kina, vilket kan bli värst för oss själva en gång i framtiden.
2) Våra demokratiska samhällsmodeller framstår för utomstående som efterblivna.
3) Vi riskerar att gå fel i vår analys av vad som händer med Rysslands förmåga att bedriva krig i Ukraina och mot Nato.

Gå fel i vår analys. Du pratar om dig själv i tredje person plural. Jisses.
Din narcissistisk personlighet går från klarhet till klarhet.
Dina analyser är inte kattskit värda och har ingen bäriing på verkligheten i Ukraina.
Citera
2023-04-21, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Är nog gamla bilder , Wagner är avskjutet .

Det stämmer inte helt enkelt då dem visar dem senaste slagen i Bakhmut.

https://www.youtube.com/watch?v=GYRgvnGedjE
https://www.youtube.com/shorts/8Wv50oYLVW0

Nya videor med Wagner.
Citera
2023-04-21, 21:21
Medlem
Citat:
Där kan vara flera ansvariga. Dessutom får man skilja på Krim, Donbass och på invasionen 2022.

Där kan dessutom vara flera ansvariga för kriget än Ryssland. Det är en mainstream opinion på många ställen. Dock inte i denna tråden.

Tråden handlar om ryssland invasion av Ukraina. Ingen annan än kreml har ansvar över rysslands agerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in