2022-05-07, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmpertBX
Jo, men det har han GW aldrig gjort. En massa påhittade teorier har han slängts sig med, bara för att få synas i media.

När polisen efterlyste skor av modellen Reebok Ex Fit Hi så la man ut en bild på en svart sko. Man skrev inget om färg eller liknande. Men som man kan se på bilder så är mönstret på vita och svarta desamma. Men jag har dock inte fått svar från Reebok om den vita fanns 1996. Men om den gjorde det så kan det vara ett misstag då alla nog letade efter ett par svarta - inte vita. Ja, ja - det var bara en fundering.
Citera
2022-05-20, 14:11
Medlem
Finns dokumentär om fallet på Spotify

https://open.spotify.com/episode/4N5UQYwhdlLPgvzJ00NQtE?si=roKkxe8vTD-YzwcNrnXBwQ&context=spotify%3Ashow%3A3LaoBkIXm8zV7 S7wPqUtEf
Citera
2022-06-09, 22:20
Medlem
Tror ni mördaren/arna har läst/läser detta forum ? Tycker det är dåligt av polisen att inte kunnat lösa mordet. Hörde någon intervju och där lät de som de visste vem den skyldiga var eller var rätt säkra på att personen fanns i utredningsmaterialet iallafall men för att kunna lösa det behöver de få fram fällande bevis eller ett genombrott bara. Är det någon lag som kan gå igenom 2023 som gör att släktforskning med hjälp av DNA möjligt för att lösa mordet ? Tror att de kan bli den avgörande faktorn för en lösning.

Mördaren/arna lever i största sannolikhet om de inte var missbrukare, så dom borde vara väldigt oroliga. Konstigt att inte någon har försagt sig speciellt om de vore missbrukare. Vad är statusen för utredningen i dagsläget ? Arbetar något med fallet ?
Senast redigerad av Leko12 2022-06-09 kl. 22:27.
Citera
2022-06-11, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Finns dokumentär om fallet på Spotify

https://open.spotify.com/episode/4N5UQYwhdlLPgvzJ00NQtE?si=roKkxe8vTD-YzwcNrnXBwQ&context=spotify%3Ashow%3A3LaoBkIXm8zV7 S7wPqUtEf

Vad säger man i dokumentären då? Har inget konto på Spotify.
Citera
2022-06-15, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leko12
Tror ni mördaren/arna har läst/läser detta forum ? Tycker det är dåligt av polisen att inte kunnat lösa mordet. Hörde någon intervju och där lät de som de visste vem den skyldiga var eller var rätt säkra på att personen fanns i utredningsmaterialet iallafall men för att kunna lösa det behöver de få fram fällande bevis eller ett genombrott bara. Är det någon lag som kan gå igenom 2023 som gör att släktforskning med hjälp av DNA möjligt för att lösa mordet ? Tror att de kan bli den avgörande faktorn för en lösning.

Mördaren/arna lever i största sannolikhet om de inte var missbrukare, så dom borde vara väldigt oroliga. Konstigt att inte någon har försagt sig speciellt om de vore missbrukare. Vad är statusen för utredningen i dagsläget ? Arbetar något med fallet ?

Jag tänker- hur blev hon ihjälslagen? Var det övervåld? Eller var det mer ett misstag att hon blev ihjälslagen kanske. En påkommen inbrottstjuv som oxå är påtänd, kan gå till angrepp bara för att ta sig ut. Tänker försökta kvinnan stoppa honom mån tro? Hade hon skador på kroppen som kan tyda på något annat? Hur vet man ens att det var en han?

Det är många frågor som man måste ha svar på för att veta åt vilket håll man ska söka. Det är spännande.

Min f.d svärfar kom på en inbrottstjuv inne i hans hem och försökte stoppa honom. Då hög tjuven honom i magen och sen stack han. Min svärfar skulle ha dött om han inte hade haft tillgång till sin mobil. Så visst kan det hända.
Citera
2022-06-16, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Jag tänker- hur blev hon ihjälslagen? Var det övervåld? Eller var det mer ett misstag att hon blev ihjälslagen kanske. En påkommen inbrottstjuv som oxå är påtänd, kan gå till angrepp bara för att ta sig ut. Tänker försökta kvinnan stoppa honom mån tro? Hade hon skador på kroppen som kan tyda på något annat? Hur vet man ens att det var en han?

Det är många frågor som man måste ha svar på för att veta åt vilket håll man ska söka. Det är spännande.

Min f.d svärfar kom på en inbrottstjuv inne i hans hem och försökte stoppa honom. Då hög tjuven honom i magen och sen stack han. Min svärfar skulle ha dött om han inte hade haft tillgång till sin mobil. Så visst kan det hända.
-Jävligt vidrigt det som hände din svärfar. Vilka var brottsaktiva 90 talets Visby? Gråbogänget,Bingeby eller nån ensam galning.
Citera
2022-07-09, 09:26
Medlem
praeteritums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
-Jävligt vidrigt det som hände din svärfar. Vilka var brottsaktiva 90 talets Visby? Gråbogänget,Bingeby eller nån ensam galning.

Vilka var det? Kan du några namn?
Citera
2022-07-18, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praeteritum
Vilka var det? Kan du några namn?
Inte på rak arm,bodde inte här då.
Citera
2022-07-19, 23:47
Medlem
Någon som vet när nya
podden om 🏨 mordet kommer
Ut ? Av de som gjort SS podden ska släppa om det har jag hört . Något nytt om fallet ? Man tycker ju det borde kunna lösas .
Citera
2023-04-21, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leko12
Någon som vet när nya
podden om 🏨 mordet kommer
Ut ? Av de som gjort SS podden ska släppa om det har jag hört . Något nytt om fallet ? Man tycker ju det borde kunna lösas .
-
Första poddavsnittet är ute nu, från Kalla Fall-killarna. Länk till avsnitt: https://www.podplay.com/sv-se/podcasts/kalla-fall-942313
Citera
2023-04-21, 21:19
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummoningSalt
Vad säger man i dokumentären då? Har inget konto på Spotify.
Det finns ett avsnitt i podden "Kalla Fall" som också tar upp det fallet.
https://poddtoppen.se/podcast/1627668563/kalla-fall/1-det-sista-nattskiftet
Citera
2023-04-22, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livanaim
-
Första poddavsnittet är ute nu, från Kalla Fall-killarna. Länk till avsnitt: https://www.podplay.com/sv-se/podcasts/kalla-fall-942313

Ett bra avsnitt men gick lite segt att spela upp.

Citat:
1. Det sista nattskiftet

Onsdag 19 april - 52 min
December 1996. En festlig kväll med julbord och dans lider mot sitt slut på Wisby hotell på Gotland. I hotellets reception har Christina Olofsson precis gått på sitt arbetspass som nattportier. Ett pass som hon vid ett personalmöte dagarna innan hade undanbett sig då hon inte känt sig riktigt trygg med att jobba natt. Vad ingen visste då var att detta skulle bli Christinas sista nattskift.

Kalla Fall True Crime
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in