Citat:
Ursprungligen postat av
Leko12
Tror ni mördaren/arna har läst/läser detta forum ? Tycker det är dåligt av polisen att inte kunnat lösa mordet. Hörde någon intervju och där lät de som de visste vem den skyldiga var eller var rätt säkra på att personen fanns i utredningsmaterialet iallafall men för att kunna lösa det behöver de få fram fällande bevis eller ett genombrott bara. Är det någon lag som kan gå igenom 2023 som gör att släktforskning med hjälp av DNA möjligt för att lösa mordet ? Tror att de kan bli den avgörande faktorn för en lösning.
Mördaren/arna lever i största sannolikhet om de inte var missbrukare, så dom borde vara väldigt oroliga. Konstigt att inte någon har försagt sig speciellt om de vore missbrukare. Vad är statusen för utredningen i dagsläget ? Arbetar något med fallet ?
Jag tänker- hur blev hon ihjälslagen? Var det övervåld? Eller var det mer ett misstag att hon blev ihjälslagen kanske. En påkommen inbrottstjuv som oxå är påtänd, kan gå till angrepp bara för att ta sig ut. Tänker försökta kvinnan stoppa honom mån tro? Hade hon skador på kroppen som kan tyda på något annat? Hur vet man ens att det var en han?
Det är många frågor som man måste ha svar på för att veta åt vilket håll man ska söka. Det är spännande.
Min f.d svärfar kom på en inbrottstjuv inne i hans hem och försökte stoppa honom. Då hög tjuven honom i magen och sen stack han. Min svärfar skulle ha dött om han inte hade haft tillgång till sin mobil. Så visst kan det hända.