2023-04-21, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Du har ju följt fallet Meng och borde skaffat dig bra info i fallet. Min fråga till dig är vad anser du att den gemensamma nämnaren är mellan Meng och MGM. Då menar jag inte en random bil vid stationen utan vad i fallet Meng är det som tyder på att MGM skulle kunna vara en MGM även i det fallet.

inget egentligen.
Vi vet inte hur meng fördes bort eller dödades
Citera
2023-04-21, 18:37
Medlem
Citat:
Du har ju följt fallet Meng och borde skaffat dig bra info i fallet. Min fråga till dig är vad anser du att den gemensamma nämnaren är mellan Meng och MGM. Då menar jag inte en random bil vid stationen utan vad i fallet Meng är det som tyder på att MGM skulle kunna vara en MGM även i det fallet.
Forbrytelsene mot Emilie og Filippa er veldig grove, og en tidligere etterforsker el.l. sa at det ikke er mange mennesker som er i stand til å utføre slike forbrytelser. Pga MGMs alder tenker jeg at forbrytelsen mot Filippa neppe er hans første grove forbrytelse. Noen GM som har begått lignende eller tilsvarende forbrytelser, har begått mer enn en slik forbrytelse. De typene grove forbrytelser er sjeldne i Danmark.
Forbrytelsen mot Emilie passer med MGM også geografisk.
Citera
2023-04-21, 18:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
inget egentligen.
Vi vet inte hur meng fördes bort eller dödades
Nej, och inga som helst kopplingar. Att gå vidare med en sketen bil vid en station är för dåligt för att komma vidare i det fallet. Det måste finnas något konkret att ta på. Ex MGM var aktiv i festfixning på Roskildefestivalen. Har Meng någon koppling till Roskildefestivelen exempelvis. Kan dom ha träffats där? ja ni förstår har deras blickar mötts tidigare.

Om så inte är fallet att det inte finns någon som helst koppling då får vi acceptera det och det utesluter inte MGM att han inte är inblandad i fallet Meng.

Men att komma med en sketen bil och säga att MGM är/kan vara mördaren till Meng är för dåligt.

Det behövs mer för att komma vidare i det fallet.
Senast redigerad av sherlocksnake 2023-04-21 kl. 18:46.
Citera
2023-04-21, 18:49
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Att röva med sig ett offer i ett fordon är väldigt ovanligt. Vanligtvis begås brottet i anslutning till platsen för överfallet.
Citera
2023-04-21, 18:50
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Forbrytelsene mot Emilie og Filippa er veldig grove, og en tidligere etterforsker el.l. sa at det ikke er mange mennesker som er i stand til å utføre slike forbrytelser. Pga MGMs alder tenker jeg at forbrytelsen mot Filippa neppe er hans første grove forbrytelse. Noen GM som har begått lignende eller tilsvarende forbrytelser, har begått mer enn en slik forbrytelse. De typene grove forbrytelser er sjeldne i Danmark.
Forbrytelsen mot Emilie passer med MGM også geografisk.

Översatt till Svenska:

Brotten mot Emilie och Filippa är mycket allvarliga och en före detta utredare m.fl. sa att det inte finns många människor som kan begå sådana brott. På grund av MGM:s ålder tror jag att brottet mot Filippa knappast är hans första allvarliga brott. Vissa GM:er som har begått liknande eller likvärdiga brott har begått mer än ett sådant brott. Den typen av grova brott är sällsynta i Danmark.

Brottet mot Emilie passar även geografiskt med MGM
Citera
2023-04-21, 18:52
Avslutad
,
Citera
2023-04-21, 19:03
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Kan ju vara så att de har DNA som kan tillhöra mördaren, men att det är osäkert.
Jag hoppas 🙏🏻
Citera
2023-04-21, 19:12
Medlem
Jag har följt detta fall sedan start, både via media och här på flashback - men vad jag inte lyckats få klart för mig - hur exakt kunde polisen spåra henne till just PW?

Var det dashcams från förbipassagerande? Om ja, finns dom bilderna publicerade och i vilket läge var det dessa cams tog?
Citera
2023-04-21, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Jag har följt detta fall sedan start, både via media och här på flashback - men vad jag inte lyckats få klart för mig - hur exakt kunde polisen spåra henne till just PW?

Var det dashcams från förbipassagerande? Om ja, finns dom bilderna publicerade och i vilket läge var det dessa cams tog?
Det som är helt avgörande tror jag är vad den dashcam tog upp när Filippa kidnappades. Frågan är ju om denna cam filmade förloppet samt regnr på bilen. I så fall var det ju plockpotatis att hämta MGM.
Citera
2023-04-21, 19:22
Medlem
Citat:

På side 190 og 191 er det sitater (og linker) fra flere artikler om bl.a. dette. Bl.a. her: (FB) Filippa (13 år) försvann i Slagelse i Danmark (2023-04-15) - hittad vid liv och MGM häktad (2023-04-16)
og her: (FB) Filippa (13 år) försvann i Slagelse i Danmark (2023-04-15) - hittad vid liv och MGM häktad (2023-04-16)
"En af de ting, der kunne bruges til at finde ud af, hvad der var sket, var ifølge Kim Kliver privat videoovervågning i og omkring Kirkerup.
Der bor kun 319 sjæle i Kirkerup sogn – den lille by ligger et godt stykke ude på landet – så der var ingen muligheder for at få overvågningsbilleder fra butikker, hæveautomater og lignende, som politiet ellers kan inde i de større byer.
Desuden er der langt mellem husene.
På den to kilometer lange Esholtevej, hvor Filippas cykel blev fundet, ligger der for eksempel kun tre ejendomme ud til vejen.
Og hvem skulle have troet, at der blev taget billeder af samtlige biler på Esholtevej lørdag formiddag?
Men det gjorde der. I et af husene på Esholtevej bor Bo og Bodil Grubak, der lørdag formiddag klokken 10.45 havde parkeret en ledsagevogn til transport af farligt gods i vejsiden.
Lige under bakspejlet på den orange Mercedes-varevogn sad et bronzefarvet digitalkamera, der var sat til at optage, hver gang det registrerede en bevægelse.
Kameraet pegede i retning af det sted, hvor Filippas cykel blev fundet cirka en kilometer længere oppe ad vejen. Og det begyndte at optage cirka en time, inden hun forsvandt."

Et av fotografiene er av Filippa på sykkel, og dette foto ble publisert i flere aviser. Senere ble mange fotografier av Filippa i artikler avpublisert.
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-21 kl. 19:27.
Citera
2023-04-21, 19:23
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:

Sannolikt grannen mittemot som såg bilen och de som åkte.
Citera
2023-04-21, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jensine73
Kommer Krimfup.se att lägga ut förundersökningen / FUP i detta fall ?
Det är bara svenska förundersökningar där, kanske om vi ber de ta in den. Men det är först om några månader som FUP blir tillgänglig.
Vill minnas att vi fick ut FUP i dubbelmordet i Köpenhamn (?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in